כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

התוצאות בכפר חב"ד הוכיחו: שומעים לרב המקום

אתמול עלתה לבחירה זהותם של ראשי המועצות - אולם בכפר חב"ד כוחו של רב היישוב, הגרמ"ש אשכנזי, עמד בסימן שאלה • לאחר מערכה סוערת, ניצח המועמד שזכה לתמיכת הרב • ויש מי שסבור אחרת: "פחות מחצי הצביעו כהוראת הרב, השאר נמנעו. הרב הוא המנהיג, אך ראש מועצה זה כמו אינסטלטור. כל אחד יחליט לבד את מי הוא מעדיף"

יפרח והגרמ"ש אשכנזי. צילום: שניאור שיף - col
יפרח והגרמ"ש אשכנזי. צילום: שניאור שיף - col

במדינת ישראל נערכו אמש (ג) הבחירות למועצות האזוריות, אולם בכפר חב"ד על הפרק עמדה שאלה מהותית הרבה יותר: מערכת הבחירות למועצה האזורית עמק לוד, שכפר חב"ד הוא הגדול ביישוביה, לא הייתה שקטה. לצד רשימת ועד הכפר שהביעה תמיכה בדוד יפרח, וזכתה לברכת הגרמ"ש אשכנזי, תושבים כפר-חב"דים ביקשו להריץ רשימה עצמאית מתחרה ולתמוך במועמדותו של מרדכי מגער רק ימים ספורים לפני הבחירות הם הודיעו על פרישתם מהמרוץ.

דוד יפרח אכן זכה לתמיכה ביישובים רבים במועצה ואכן ניצח בבחירות – אולם הניצחון המשמעותי, מבחינת ההגמוניה של הרב אשכנזי, היא דווקא תוצאות הבחירות בקלפי של כפר חב"ד: רוב מוחלט של התושבים הצביעו לדוד יפרח, ורק 240 נתנו את קולם למגער.

עם זאת, אחד מתושבי כפר חב"ד אמר ל'בחדרי חרדים' כי תוצאות הקלפי בכפר חב"ד מוכיחות דווקא את ההיפך: "בכפר חב"ד ישנם כ-3529 בעלי זכות בחירה. רק 1753 הצביעו למעומד של הרב – דוד יפרח. 240 הצביעו למגער והשאר פשוט נמנעו. מסתבר שרבים בכפר סבורים כי התמיכה ביפרח אינה נכונה – והם פשוט נשארו בבית. הרב אולי הצליח לגרום להם לא להצביע למועמד הנגדי, אבל ההשפעה שלו כנראה לא מספיק חזקה כדי להוציא אנשים מהבית ולהצביע למועמד שבתמיכתו".

יו"ר ועד כפר חב"ד מכחיש את הפרשנות הזו ואומר בתגובה כי "רבים מבעלי זכות הבחירה הינם בחורי ישיבה, שאינם שהו בכפר ביום הבחירות, וכן ילידי כפר חב"ד הרשומים בו אך מתגוררים בחו"ל בשליחות חב"ד. למעשה, מתוך אלו שמסוגלים בפועל להצביע, כ-85 אחוז הצביעו כפי הוראת הרב. בדרך כלל, אחוז ההצבעה הממוצע בבחירות מסוג זה הוא 60 אחוז, אולם כאן ראינו התגייסות נרחבת בכדי להראות כי כולנו נשמעים להוראת המרא דאתרא".

שעות לפני סגירת הקלפיות התראיין יו"ר ועד כפר חב"ד בנימין ליפשיץ לאתר חב"ד – שטורעם ואמר כי "שום דבר עוד לא סגור, וחייבים שכל מי שנמצא בכפר חב"ד יבוא להצביע, בכדי להוכיח את כוחה של כפר חב"ד, ולהוכיח לעצמנו שהכפר מתנהג על-פי ההוראות של הרבי, שתושבי הכפר שומעים למרא-דאתרא הרב אשכנזי, וחשוב מכל, שתושבי כפר-חב"ד מאוחדים, ודואגים יחד לעתידם ולעתיד ילדיהם".

"כשאני רואה את פתקי הבחירה ורואה שתושבי כפר חב"ד מצביעים רק בפתק אחד, שאין התמודדות נגד המועמדים המוסכמים. אני מבין שהכל מאחורינו, ואנחנו באמת מאוחדים".

לאחר שהרשימה העצמאית הסירה את מועמדותה, פרסם הגרמ"ש אשכנזי מכתב מיוחד בו הוא בירך אותם על החלטתם: "באים אברכים יקרים ובעלי מרץ, מוותרים על ניצול כשרונותיהם ומעבירים על מדותיהם כפי הנדרש ע"פ תורת החסידות ומקבלים עליהם ב'קבלת עול' את רצונו ודעתו המד"א בקשר להתנהלות כפר חב"ד ושמירת מסגרת המקובלת כאן".
בחירות כפר חבד מועצה הרב אשכנזי דוד יפרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}