ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

דיסקין על ביבי: 6000 ש"ח לנרות בשביל בעיית הגרעין?

חילופי מהלומות בין ראש הממשלה ליובל דיסקין הכל התחיל כשדיסקין הצהיר שהסכסוך הישראלי פלסטיני הוא קיומי יותר מהגרעין האיראני

יובל דיסקין. צילום: פלאש90
יובל דיסקין. צילום: פלאש90

חילופי דברים קשים היום (ד'), בין יובל דיסקין, ראש השב"כ לשעבר, ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

היה זה לאחר שבכנס העשור ליוזמת ז'נבה התבטא דיסקין בחריפות נגד ההתנחלויות, אמר שהאיום של הסכסוך הפלסטיני חמור מהאיום האיראני, וקרא "להעדיף את קדושת העם על קדושת הארץ ולהפוך את ישראל לבית שאינו מחייב כיבוש של עם אחר".

הדברים נאמרו בפני למעלה מ-600 איש, וביניהם חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סמיח אל עבד, יו"ר היוזמה ושר המשפטים לשעבר יוסי ביילין, ושליח האו"ם רוברט סרי. שורה של חברי כנסת, ראשי ערים ואנשי ציבור לקחו חלק באירוע וביניהם ראש עירית ירוחם מיכאל ביטון, יו"ר מרצ זהבה גלאון, חברי הכנסת עמרם מצנע (התנועה), משה מזרחי ועמר בר לב מהעבודה, דב חנין (חד"ש) ויעקב מרגי (ש"ס).

מרגי הדליק נרות חנוכה, בירך ואמר: "אנחנו שותפים גם ביוזמת ז'נבה ובדו שיח עם הפלסטינים. מה שבטוח הוא שחייב להיות הסכם".

באירוע נכחו גם עשרות רבנים ופעילים מרכזיים בש"ס ובליכוד הפעילים ביוזמת ז'נבה.
בהמשך לדברים תקפה לשכת רוה"מ את דיסקין.

מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו כי: "מי שחושב שהאיום הפלסטיני גדול מהאיום של פצצה גרעינית בידי האיראנים שחרתה על דגלה את השמדת מדינת ישראל, מנותק מהמציאות וחסר ראייה אסטרטגית. ראש הממשלה ימשיך לפעול להסרת האיום הגדול ביותר על עתידה של מדינת ישראל שהוא נשק גרעיני בידי משטר האייתולות של איראן".

לדברי מקורבים בסביבת נתניהו, ראש הממשלה ינסה לקדם הסכם בטחוני אך בתנאי שהוא "ישמור על האינטרסים הביטחוניים של אזרחי מדינת ישראל". לדבריהם, "ראש הממשלה לא יושפע מאמירות ממוחזרות, וגם לא מהטפות מוסר מתחסדות שנובעות מתסכול אישי של מי שרצה לקבל מנתניהו את תפקיד ראש המוסד ולא קיבל".

הבוקר (ה'), בדף הפייסבוק שלו, הגיב דיסקין לדברים. "שמעתי את תגובת לשכת ראש הממשלה על דבריי אמש וחשבתי שלפחות הפעם הם לא גייסו את דברי אריק איינשטיין ז"ל על מנת להתעלם ממהות הבעיה שעל השולחן", כתב.

"מן הסתם עוד מעט ישלחו את גילה גמליאל ואת גלעד ארדן ושאר מלחכי הפנכה להסביר מדוע זה בסדר להחזיק שלושה בתים על חשבון המדינה, לקנות גלידה ב-10,000 שקל, לשלם 84 אלף שקל על המים, לקחת מזוודות עם בגדים לניקוי וגיהוץ בבתי מלון בחו"ל ולקנות נרות ריחניים ב-6,000 שקל - שכן ראש הממשלה צריך להתרכז בהסרת האיום האיראני.... עצוב. ואנחנו כולם שומעים ושותקים".
בנימין נתניהו איראן פלשתינים יובל דיסקין יוזמת ז'נבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}