י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

רבני העיר העתיקה לברקת: בטל מופעי התועבה

מופע רחוב על חומות ירושלים העתיקה מעורר זעם רבני העיר העתיקה • כתבו לברקת: "לא נסכים למופעים כאלה אפילו פעם אחת"

ניר ברקת. צילום: פלאש90
ניר ברקת. צילום: פלאש90

בסוף השבוע שיגרו רבני העיר העתיקה מכתב נוקב אל ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, כשהם תובעים ממנו להימנע מלפגוע "בכל הקדוש והיקר לעם ישראל, בעריכת מופעי תועבה ופריצות ברחובה של עיר, בפני אלפי בני אדם, ועוד בסמוך ובדרך לכותל המערבי, מקום המקדש".

הבוקר פורסם המכתב ביומונים החרדיים. וכך לשון מכתבם: "אנו תושבי ירושלים שבין החומות תובב"א, זועקים במר וליבנו שותת דם, על הפגיעה המתמשכת בכל הקדוש לנו ולכל עם ישראל, כאשר אנו רואים את חילול עיר קדשנו ותפארתנו, אשר נהייתה לחרפה, בהכוונת יהודים לבתי עבודה זרה ולמבואותיהם וד"ל, במופעים שונים ומשונים של תועבה, במסיבות רחוב מלאות פריצות המוקצות מחמת מיאוס, שאין לשער ואין הנייר סובל דבר זה, הפוגע בנפשנו ובנפש ילדינו".

כעסם של הרבנים התעורר בעקבות מופע רחוב, הנערך בימים אלו על חומות ירושלים העתיקה, אשר כולל מופעים בלתי צנועים, בלשון המעטה, במקום בו צועדים יהודים אל הכותל המערבי.

בהמשך מכתבם כתבו רבני העיר העתיקה, כי הם בושים ונכלמים מהחרפה אשר מתקיימת בשערי העיר הקדושה: "בשם מאות אלפי היהודים הפוקדים את העיר הקדושה הזו, בשמנו ובשם המוני בית ישראל ההולכים לשפוך צקון לחשם במקום בו לא זזה שכינה בכל ימות גלותנו".

המכתב, עליו חתמו הרבנים מכל החוגים והעדות, מסתיים במילים: "לא נסכים למופעים כאלה אפילו פעם אחת, והננו מודיעים לך בזה שאם לא תבטל מופעים אלו ודוגמתם, דברים אשר יש בהם מחילול הקודש, לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנא היה קשוב לתחינתנו, פנה לצערנו, כי כאב אמיתי עמנו. אין לנו היכולת לצייר בפניך גודל הנזק שהדבר גורם לקדושת וכבוד ירושלים ולקדושת בניה".
ירושלים העיר העתיקה מופע רבנים ניר ברקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}