ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

סקר: רק 2% חושבים שלפיד מתאים להיות ראש ממשלה

סקר ישראל היום: 65.5% סבורים - ישראל צריכה להתנגד להסכם עם איראן • תמיכה נמוכה יחסית במדיניות נתניהו בקרב החרדים

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



רוב גדול בציבור הישראלי מאמץ את הקו הנוקשה של הממשלה כלפי איראן ומשוכנע שבשעת מבחן - צה"ל מסוגל לבצע תקיפה עצמאית מוצלחת של אתרי הגרעין שלה. כך עולה מסקר 'ישראל היום' שנערך לקראת סוף השבוע באמצעות מחקרי 'הגל החדש', המתפרסם הבוקר.

מהסקר העולה כי 65.5% מהנשאלים סבורים כי ישראל צריכה להתנגד להסכם המתגבש בין המערב לאיראן בשיחות ז'נבה; רק 16.2% סבורים שעל ישראל לתמוך בהסכם.

יותר ממחצית הנסקרים - ,52.5% - תומכים בהתנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בוויכוח עם ארה"ב בכל הנוגע להסכם. התמיכה במדיניות ראש הממשלה חוצה מגזרים, גילים ונתונים סוציו-אקונומיים, אך באופן מעניין היא מובהקת ביותר בקרב אלה המגדירים עצמם דתיים (84.4%) ונמוכה יחסית בקרב החרדים (57.6%).

עוד עולה מהסקר כי בכל הנוגע לאפשרות של תקיפה צבאית ישראלית עצמאית, ללא מעורבות אמריקנית, של אתרי הגרעין של איראן - יותר ממחצית הציבור, ,52.4% תומכים בה.

בשאלה האם צה"ל מסוגל לבצע תקיפה עצמאית מוצלחת? התקבל רוב מוחלט: 68.8% בטוחים בכוחו של צה"ל.

בנושא אחד יש בכל זאת ויכוח בין הציבור לבין צה"ל - ערכות המגן. למרות המלצת מערכת הביטחון לבטל את ההצטיידות בערכות מגן, 58.7% מהציבור הישראלי תומכים דווקא בהמשך ההצטיידות, ורק 23.2% מאמצים את המלצות הצבא.

על השאלה מי לדעתך מתאים בעת הזאת לעמוד בראש ממשלת ישראל? - השיבו 45.1 אחוזים: בנימין נתניהו. במקום השני, הרחק מאחור נמצאת שלי יחימוביץ' עם 10%. במקום השלישי - נפתלי בנט עם 7%. ליברמן רק עם 5.4%, ציפי לבני עם 3.8%, ויאיר לפיד - 2 אחוז בלבד.

הסקר בוצע בקרב מדגם אקראי מייצג של 500 מרואיינים מהאוכלוסייה היהודית דוברת עברית בני 18 ומעלה. הטעות הסטטיסטית במדגם זה היא 1 4.4%. המחקר נערך על ידי מחקרי הגל החדש.
איראן סקר בנימין נתניהו אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד