ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

בלוויה • האם חיבקה את הארון: "עדן בוא הביתה"

אלפים ליוו למנוחות את החייל עדן אטיאס הי"ד בבית העלמין בנצרת-עילית • צה"ל עצר את בני משפחתו של המחבל בג'נין

האב בהלווית ערן אטיאס הי"ד. צילום: פלאש90
האב בהלווית ערן אטיאס הי"ד. צילום: פלאש90



אלפי בני אדם ליוו אמש (רביעי) למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בנצרת עילית, את עדן אטיאס הי"ד, שנרצח בדקירות על-ידי מחבל פלסטיני.

אביו של אטיאס, עמיר, המרצה עונש מאסר, הובא להלווייה במדי שב"ס ולווה על ידי סוהרים. אמו חיבקה את ארונו וזעקה על קברו: "עדן, בוא הביתה. זה לא יכול להיות, אין כמוך בעולם". והקהל מירר בבכי.

אטיאס התגייס לצה"ל רק לפני כמה שבועות, למד במגמת שוחרות בבית הספר "שרת" בנצרת עילית, כהכנה לשירות בחיל החימוש בצה"ל. לו שני אחים - מאור (21) ואביתר (16).

המחבל הפלסטיני שנכנס הבוקר לשטח ישראל, מאזור ג'נין שחזר את המעשה בתחנת המשטרה בעפולה.

בני דודיו של הרוצח כלואים בישראל ואחד מהם, שאדי ג'וואדרה, נשפט לשלושה מאסרי עולם על רצח שני ישראלים.

חיילי צה"ל הגיעו לבית משפחתו בג'נין, ערכו חיפוש במבנה ולקחו את אביו ואת אחיו לחקירה.

סגן משנה יצחק מימון, הקצין שעצר אותו סיפר: "בשעות הבוקר יצאתי מבית שאן לתחנה המרכזית בעפולה, ושם המתנתי לקו 823. בזמן שחיכיתי לאוטובוס ראיתי מהומה וישר רצתי לבדוק במה מדובר. עליתי לאוטובוס, ובמושבים האחוריים הבחנתי במחבל ששניות ספורות לפני כן דקר את החייל.

"תוך שניות, כשאני מבין שמדובר בפיגוע, כיוונתי את הנשק לעבר המחבל הוא קפא במקום ונכנע באותו רגע. אחרי שנטרלתי אותו והבנתי שהאיום המידי חלף, הובלתי אותו לבידוק אצל כוחות האבטחה בתחנה המרכזית, שם הוא נעצר".

נשיא המדינה: אנו נסערים

נשיא המדינה שמעון פרס, התייחס אמש (ד') לפיגוע הדקירה הרצחני במסגרתו נרצח החייל עדן אטיאס מנצרת עלית, במהלך נאום שנשא בטקס מינוי נגידת בנק ישראל שהתקיים בבית הנשיא בירושלים.

"בפתח דבריי אני מבקש להתייחד עם זכרו של עדן אטיאס שנרצח היום על-ידי מחבל בן עוולה. כולנו שולחים את תנחומינו, וכואבים עם המשפחה באבלה ובצערה. אני בטוח שהממשלה והמדינה כולה יעשו כל שנדרש בכדי שמקרים כאלה לא ישנו. אנו נסערים מהרצח המתועב הזה. כל נפש בישראל היא עולם ומלואו בליבנו", דברי הנשיא.
רצח מחבל דקירה צה''ל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}