ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

"מי הסבא שלך, יאיר?" • נאום חייו של לייזר מוזס

בתשובה לנאומו התוקפני של יאיר לפיד נגד המגזר החרדי, עלה לנאום מנחם אליעזר מוזס • הוא הפתיע וחשף את שורשיו הרבניים של יו"ר 'יש עתיד' • "הבה ונמצא את המאחד"

ח"כ מוזס. צילום: פלאש 90
ח"כ מוזס. צילום: פלאש 90

היה זה דקות אחדות לאחר נאומו של ח"כ יאיר לפיד אמש (ב') במליאת הכנסת. לפיד דיבר על כך שהרוב צריך ללמוד להשליט את דעתו על המיעוט, וכמובן, איך לא, על כך שכל אזרחי המדינה צריכים להתגייס.

"איבדנו את אמוננו ביכולתה של המדינה לפעול מול הקבוצות המרכיבות אותה", אמר, ולא קשה היה להבין את כוונתו.

"לא תהיה פה מלחמת אחים, כי 10 אחוזים מהאוכלוסיה לא יכולים לאיים במלחמת אחים על 90 אחוזים", הכריז.

ואז עלה סגן שר החינוך (עדיין) ח"כ מנחם אליעזר מוזס ונשא את אחד מהנאומים הטובים של חייו.

"שמעתי אותך בנאום הבכורה מתייחס למשבר המתבטא ביכולתה של המדינה לפעול כריבון מול הקבוצות באוכלוסייה. 10% מול 90% כהגדרתך", אמר לו, כשהוא מיישיר מבט לעברו, ומנסה לעורר בו ניצוץ יהודי.

"דיברת על עתיד למופת. אבחר לספר לך מהעבר למופת של עמנו ומורשתנו, שלי וגם שלך, עבר שהוא העתיד היחיד שלנו כאן בישראל. סבך, דוד גלעדי, נולד בשם דוד קליין בטרנסלבניה, אוסטרו-הונגריה, לאביו הרב שלמה זלמן קליין, למשפחה שבה 18 ילדים, משפחה שורשית למופת, משפחה שלא התביישה בזהותה היהודית ובקיום התורה, משפחה שהתייחסה אחר אחד מגדולי מורי ההוראה בדור האחרון, הרה"ג רבי שמואל שמעלקא קליין, רב העיר סעלעש המתואר באנציקלופדיה 'שם הגדולים': גאון וצדיק כביר, מפורסם בכל קצווי ארץ ובעל מחבר ספר 'צרור החיים', הנלמד בהווה ובעתיד בכל הישיבות.

עוד בנושא:
לפיד בכנסת: "10% לא יכולים לאיים במלחמת אחים"


"מונח יסוד כאן בכנסת הוא: 'מה שרואים מכאן לא רואים משם'. לכך התפלאתי שבנאומך, שבוסס על משבר ממלכתיות והיעדר עתיד, שנובע להבנתך מחוסר אומץ של שלטון הרוב מול המיעוט, בחרת להתעלם מאי השוויון בנטל במערכת החינוך בישראל. בחרת להדגיש ולצייר את המיעוט ששולט על הרוב, המיעוט שמנצל את הרוב. אבחר ברשותך לתקן אותך ולחדד לך נתונים שלא ראית משם וכולי תקווה שתראה אותם מכאן", המשיך מוזס בנאומו, כשהוא שופך נתונים על הכשלים של מערכת החינוך הממלכתית.

"האם אתה באמת מאמין שמאה אלף תלמידי ישיבות אפשר לגייס בכפייה?" - תהה מוזס.

"הבה ונמצא את המאחד בינינו ולא את המפלג. אמנם חצי מיליון איש בחרו להצביע לך, אך לעומת זאת, מספר דומה בחר להצביע עבור המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה. אין תורה כתורת ארץ ישראל ואין לנו זכות קיום בארץ הזאת לולי התורה", סיים את דבריו המרגשים.

כשירד מן הדוכן, ניגש אליו יאיר לפיד, ו...חיבק אותו.

האם יצליח מוזס עם לפיד, כפי שהצליח עם שר החינוך גדעון סער? ימים יגידו. הוא, בכל אופן, בטוח בכך בכל ליבו.
מנחם אליעזר מוזס יאיר לפיד כנסת בחירות יש עתיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד