בלעדי • לאחר 8 שנות מאבק: התגבש הסכם פשרה בין חצרות באבוב
פרסום ראשון • רבני הרכב הבוררות הדן בסכסוך בין שתי חצרות באבוב קבעו: שני הצדדים ימשיכו להשתמש בשם באבוב, אך צד הרמ"ד יוסיף לשמו את הספרה 45 • מי יזכה בשם 'קהל שערי ציון'? ואיזו חצר תכונה 'קהל שערי שלמה'? • ומתי תינתן ההכרעה בסוגיות הממוניות? • כל הפרטים
- שלמה גרינברג, בחדרי חרדים
- א' אדר התשע"ג
- 22 תגובות
האדמו"רים, רב"צ (מימין) והרמ"ד. עיבוד: בחדרי חרדים
הסוף למתיחות בין חצרות הקודש באבוב?
לאחר קרוב לשמונה שנים של דיונים ומאבקים אינסופיים, ערכו אתמול (א) דייני בית הדין המיוחד שדן בסכסוך בחצר באבוב הצבעות בין הרבנים, וסיכמו על חלק מפסק הדין הצפוי לצאת בקרוב.
חברי בית הדין שהשתתפו בדיוני הבוררות הם: הגאון רבי יצחק ברגר, דיין בעיר מנצ'סטר, ששימש כבורר מטעם צד האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב; הגאון רבי זלמן גראוז, הבורר מטעם צד האדמו"ר הרב"צ מבאבוב; והבוררים הגאון רבי יצחק חיים זלטנרייך, אב"ד טשאקאווא, הגאון רבי יחיאל באב"ד, אב"ד טארטיקוב, והגאון רבי אברהם ברוך רוזנברג, דומ"ץ במכון להוראה במונסי.
על פי החלטת בית הדין, שצפויה להתפרסם במלואה בקרוב, מכיוון ששני האדמו"רים הינם יורשים על פי דין תורה - וממשיכיהם של אדמור"י באבוב זצ"ל, לכן שניהם יכולים להמשיך להשתמש בשם באבוב.
לפני כשבע שנים, בחודש אייר תשס"ה, הגיש צד האדמו"ר הרב"צ מבאבוב תביעה נגד צד האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב, במסגרתו ביקשה הקהילה צו מניעה נגד החצר המתחרה, כדי שזו לא תוכל להשתמש בשם באבוב.
אתמול החליט בית הדין לדחות את התביעה, וקבע כאמור, ששני הצדדים יכולים להמשיך להיקרא 'באבוב'.
עד כה, השתמשו שתי הקהילות בשם 'קהל שערי ציון' על שם האדמו"ר רבי בן ציון מבאבוב הי"ד, בעל ה'קדושת ציון'. אולם מכאן ואילך יחול שינוי בעניין.
על פי ההסכמים, יכתבו הדיינים בפסק הדין, כי לצד השימוש בשם באבוב, צד א' (הרמ"ד מבאבוב) יוסיף למען השלום וההיכר, את הספרה 45 לאחר כתיבת המילה באבוב, כפי שנהוג עד היום ששתי החצרות נקראות בפי העם, באבוב 48 (הרב"צ מבאבוב) ובאבוב 45 (הרמ"ד מבאבוב), על שם הרחובות בהם ממוקמים בתי המדרש של החצרות.
עוד הוחלט, כי קהילתו של האדמו"ר הרב"צ מבאבוב, זכאית להחזיק בשם 'קהל שערי ציון', כפי שהיה עד כה. מאידך, קהילת האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב, תיקרא להבא, 'קהל שערי שלמה' על שם האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל.
בית הדין טרם הוציא את הפסיקה בכתב. בתקופה הקרובה תינתן הפסיקה המורחבת, לאחר תום מסכת הדיונים, שתכלול גם התייחסות לנושא הנכסים - נושא טעון ושנוי במחלוקת עמוקה - וגם, כאמור, על נושא נשיאת שמה של 'באבוב'.
לאחר קרוב לשמונה שנים של דיונים ומאבקים אינסופיים, ערכו אתמול (א) דייני בית הדין המיוחד שדן בסכסוך בחצר באבוב הצבעות בין הרבנים, וסיכמו על חלק מפסק הדין הצפוי לצאת בקרוב.
חברי בית הדין שהשתתפו בדיוני הבוררות הם: הגאון רבי יצחק ברגר, דיין בעיר מנצ'סטר, ששימש כבורר מטעם צד האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב; הגאון רבי זלמן גראוז, הבורר מטעם צד האדמו"ר הרב"צ מבאבוב; והבוררים הגאון רבי יצחק חיים זלטנרייך, אב"ד טשאקאווא, הגאון רבי יחיאל באב"ד, אב"ד טארטיקוב, והגאון רבי אברהם ברוך רוזנברג, דומ"ץ במכון להוראה במונסי.
על פי החלטת בית הדין, שצפויה להתפרסם במלואה בקרוב, מכיוון ששני האדמו"רים הינם יורשים על פי דין תורה - וממשיכיהם של אדמור"י באבוב זצ"ל, לכן שניהם יכולים להמשיך להשתמש בשם באבוב.
לפני כשבע שנים, בחודש אייר תשס"ה, הגיש צד האדמו"ר הרב"צ מבאבוב תביעה נגד צד האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב, במסגרתו ביקשה הקהילה צו מניעה נגד החצר המתחרה, כדי שזו לא תוכל להשתמש בשם באבוב.
אתמול החליט בית הדין לדחות את התביעה, וקבע כאמור, ששני הצדדים יכולים להמשיך להיקרא 'באבוב'.
עד כה, השתמשו שתי הקהילות בשם 'קהל שערי ציון' על שם האדמו"ר רבי בן ציון מבאבוב הי"ד, בעל ה'קדושת ציון'. אולם מכאן ואילך יחול שינוי בעניין.
על פי ההסכמים, יכתבו הדיינים בפסק הדין, כי לצד השימוש בשם באבוב, צד א' (הרמ"ד מבאבוב) יוסיף למען השלום וההיכר, את הספרה 45 לאחר כתיבת המילה באבוב, כפי שנהוג עד היום ששתי החצרות נקראות בפי העם, באבוב 48 (הרב"צ מבאבוב) ובאבוב 45 (הרמ"ד מבאבוב), על שם הרחובות בהם ממוקמים בתי המדרש של החצרות.
עוד הוחלט, כי קהילתו של האדמו"ר הרב"צ מבאבוב, זכאית להחזיק בשם 'קהל שערי ציון', כפי שהיה עד כה. מאידך, קהילת האדמו"ר הרמ"ד מבאבוב, תיקרא להבא, 'קהל שערי שלמה' על שם האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל.
בית הדין טרם הוציא את הפסיקה בכתב. בתקופה הקרובה תינתן הפסיקה המורחבת, לאחר תום מסכת הדיונים, שתכלול גם התייחסות לנושא הנכסים - נושא טעון ושנוי במחלוקת עמוקה - וגם, כאמור, על נושא נשיאת שמה של 'באבוב'.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות