כ-90 הולכי רגל נהרגים מידי שנה בתאונות בערים
למרות שלא נרשמה ירידה משמעותית במספר הולכי הרגל שנפגעו בשנת 2012 אל מול שנת 2011, חלה בשנה האחרונה דווקא עליה מדאיגה של 37% במספר הולכי הרגל שנפגעו קשה
צילום: יעקב נחומי
כ-90 הולכי רגל מקפחים את חייהם בממוצע, מידי שנה בתאונות דרכים, בערים. כך עולה מנתוני "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
הולכי הרגל מהווים כשליש ממספר ההרוגים בתאונות דרכים, חלקם אף נהרגים כשהם חוצים את הכביש במעבר חציה.
מהנתונים עולה כי בשנת 2012 נפגעו 2,966 הולכי רגל בתאונות דרכים בערים, 70 בני אדם נהרגו ו-519 בני אדם נפצעו קשה – עליה של 37% במספר הולכי הרגל שנפצעו קשה לעומת שנת 2011.
ניתן לראות כי לעומת שנת 2011, לא חל שינוי משמעותי במספר הנפגעים וההרוגים בערים. בשנת 2011 נפגעו 2,991 הולכי רגל בתאונות דרכים, בערים, 76 הולכי רגל נהרגו ו-380 נפצעו קשה.
בבדיקת עשר השנים האחרונות, ניתן לראות כי כ-30 אלף הולכי רגל נפצעו בערים, מעל 900 הולכי רגל נהרגו וקרוב ל-6,000 הולכי רגל נפצעו קשה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההיפגעות הגבוהה של הולכי הרגל בתאונות דרכים, מחייבת את המדינה לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות, כדי להמשיך במגמת הירידה במספר ההרוגים. על המדינה לבנות יותר פסי האטה ויותר כיכרות, אשר ירסנו את מהירות הנסיעה ויכולים לחסוך בחיי אדם רבים. במקביל על המשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל". תל אביב לא בטוחה להולכי הרגל
בשנת 2012 נפצעו בתל אביב 425 הולכי רגל, ונהרגו תשעה.
בשנת 2012 נפצעו בירושלים 323 הולכי רגל, ונהרגו שישה.
בשנת 2012 נפצעו בחיפה 172 הולכי רגל, ונהרגו חמישה.
בשנת 2012 נפצעו בפתח תקווה 131 הולכי רגל, ונהרגו חמישה.
בשנת 2012 נפצעו בראשון לציון 126 הולכי רגל, ונהרגו שניים.
בשנת 2012 נפצעו בבת ים 104 הולכי רגל, ונהרגו שלושה.
בשנת 2012 נפצעו בבני ברק 97 הולכי רגל, שניים נהרגו.
בשנת 2012 נפצעו ברמת גן 92 הולכי רגל.
בשנת 2012 נפצעו באשדוד 79 הולכי רגל, ושניים נהרגו.
בשנת 2012 נפצעו בבאר שבע 69 הולכי רגל, ושניים נהרגו.
הולכי הרגל חשופים לפגיעת כלי רכב, מאחר ואין להם אמצעי הגנה. להולכי הרגל אין שלדת ברזל אשר תגן עליהם, אין להם חגורת בטיחות ולא כריות אוויר. לכן, בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד.
כאשר כלי רכב פוגע בהולך רגל, מהירות הנסיעה קריטית להצלת חייו של הולך הרגל, ולמעשה יכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. מחקרים הראו כי כשמהירות הנסיעה נמוכה יותר, מרחק העצירה של הרכב מתקצר וכך גם עוצמת הפגיעה בהולך הרגל.
לכן, כדי לצמצם את מספר הולכי הרגל שנפגעים בתאונות דרכים, יש לרסן את מהירות הנסיעה באזורים שבהם יש ריכוז גבוה של אנשים, כמו מוסדות חינוך, מרכזי יום לקשיש, מרכזי קניות, קופות חולים ועוד. ניתן לעשות זאת על ידי התקנת פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ושילוט מתאים.
במקביל יש להגביר את האכיפה על ידי המשטרה, כדי להרתיע נהגים מהתעלמות מהולכי הרגל ואי מתן זכות קדימה במעבר חציה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות