לא עוד: סוחרי ה'אלטע זאכן' ייעלמו מהנוף
תקנה חדשה של משרד התחבורה תאסור על נסיעה בכלי תחבורה הרתומים לבעלי חיים • הנפגעים העיקריים: סוחרי ה"אלטע זאכן" המהווים חלק מהנוף המסורתי בישראל
- נחמן גור, בחרדי חרדים
- כ"ו שבט התשע"ג
הגעתם ליעד, סוס ועגלה. צילום: פלאש 90
תם עידן: אלפי שנים הם שימשו אותנו באמונה - עכשיו ניתן להם לנוח: הסוס והעגלה לא יורשו יותר לעלות על הכבישים.
שר התחבורה ישראל כץ יחתום בקרוב על תקנה שתאסור עליית כלי תחבורה הרתום לבעל חיים על הכבישים. יוצאים מן הכלל יהיו כבישים בקיבוצים ובמושבים, בהם תותר נסיעה באמצעות בעל חי.
מי שאמורים להיפגע בעיקר מהתקנה הינם סוחרי ה'אלטע זאכן', העוברים ברחובות על סוס ועגלה ומוכרים או קונים רהיטים וחפצים ביד שנייה. רוכלים אלו מהווים חלק מהנוף המסורתי בארץ, ומהווים המשך למקצוע הרוכלות שהיה נפוץ בקרב יהודים במזרח אירופה.
התקנה החדשה באה בעקבות פנייה של עמותת 'הכל חי', הפועלת למען בעלי החיים, שהציגה נתונים כי הסוסים המשמשים לתחבורה אינם מקבלים את הטיפול הראוי, והמאמץ הרב שניטל מהם גורם להם למות מתשישות.
שר התחבורה נענה לבקשה ואף הוסיף כי נסיעה על בעלי חיים מסכנת את הנהגים והולכי הרגל וגורמת לעיכוב בתנועה ופקקים.
שר התחבורה ישראל כץ יחתום בקרוב על תקנה שתאסור עליית כלי תחבורה הרתום לבעל חיים על הכבישים. יוצאים מן הכלל יהיו כבישים בקיבוצים ובמושבים, בהם תותר נסיעה באמצעות בעל חי.
מי שאמורים להיפגע בעיקר מהתקנה הינם סוחרי ה'אלטע זאכן', העוברים ברחובות על סוס ועגלה ומוכרים או קונים רהיטים וחפצים ביד שנייה. רוכלים אלו מהווים חלק מהנוף המסורתי בארץ, ומהווים המשך למקצוע הרוכלות שהיה נפוץ בקרב יהודים במזרח אירופה.
התקנה החדשה באה בעקבות פנייה של עמותת 'הכל חי', הפועלת למען בעלי החיים, שהציגה נתונים כי הסוסים המשמשים לתחבורה אינם מקבלים את הטיפול הראוי, והמאמץ הרב שניטל מהם גורם להם למות מתשישות.
שר התחבורה נענה לבקשה ואף הוסיף כי נסיעה על בעלי חיים מסכנת את הנהגים והולכי הרגל וגורמת לעיכוב בתנועה ופקקים.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות