אחד מכל חמישה נהגים: "חציתי צומת באור אדום"
נתונים מדאיגים במיוחד בסקר שערכה עמותת 'אור ירוק' • שני שליש מהציבור בישראל: "ראינו נהג גונב צומת באור אדום" • ומה הפתרונות המוצעים?
- אור ירוק
- כ"ד שבט התשע"ג
18% מהנשאלים מודים כי נסעו באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק", באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בחודש ינואר 2013.
מטרת הסקר, לבחון את שיעור הנהגים אשר נוסעים באור אדום ואת הסיבות והמניעים של הנהגים, למעבר באור אדום.
מהסקר עולה עוד שכשני שליש (65%) מהציבור, טענו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 23% מהנשאלים טענו כי ראו נהג עובר באור אדום, מעל ארבע פעמים בשנה האחרונה.
כאשר נשאלו האנשים, מהן הסיבות לכך שנהגים עוברים באור אדום, 69% השיבו כי הנהגים שמים לב לרמזור, אך מנסים "לגנוב" אותו, וחושבים שיספיקו. 23% השיבו כי הנהגים לא שמים לב לרמזור או לכך שיש אור אדום ברמזור.
מדי שנה נתפסים כ-40 אלף נהגים שעוברים באור אדום, על ידי מצלמות מהירות. בשנת 2011 התרחשו 2800 תאונות של אי ציות לרמזור אדום – מתוכן 24 קטלניות שהסתיימו באובדן של חיי אדם.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הגיב לממצאים: "בישראל התפתחה נורמה קטלנית של מעבר צומת באור אדום. רק הצבת מצלמות רמזור ימנעו את התופעה המסוכנת הזו".
מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח שיש לו אור ירוק.
מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי מצלמות אשר מוצבות בצמתים מפחיתות את מספר התאונות באופן משמעותי, בצומת שבהן הן מוצבות ובנוסף גם בצמתים אחרים בסביבה. מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה, הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים, הביאה להפחתה של כ-47% במספר התאונות.
על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו-39 תאונות קלות.
כדי לצמצם את התופעה המסוכנת, על המדינה להתקין שלטים ותמרורים, לפני הרמזורים, המתריעים כי ישנו רמזור בקרבת הדרך. יש לקצר את זמן ההמתנה ברמזורים עמוסים ולהתקין טיימר ובו יוכל לדעת כל נהג מתי אמור הרמזור להתחלף לירוק.
מטרת הסקר, לבחון את שיעור הנהגים אשר נוסעים באור אדום ואת הסיבות והמניעים של הנהגים, למעבר באור אדום.
מהסקר עולה עוד שכשני שליש (65%) מהציבור, טענו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. 23% מהנשאלים טענו כי ראו נהג עובר באור אדום, מעל ארבע פעמים בשנה האחרונה.
כאשר נשאלו האנשים, מהן הסיבות לכך שנהגים עוברים באור אדום, 69% השיבו כי הנהגים שמים לב לרמזור, אך מנסים "לגנוב" אותו, וחושבים שיספיקו. 23% השיבו כי הנהגים לא שמים לב לרמזור או לכך שיש אור אדום ברמזור.
מדי שנה נתפסים כ-40 אלף נהגים שעוברים באור אדום, על ידי מצלמות מהירות. בשנת 2011 התרחשו 2800 תאונות של אי ציות לרמזור אדום – מתוכן 24 קטלניות שהסתיימו באובדן של חיי אדם.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, הגיב לממצאים: "בישראל התפתחה נורמה קטלנית של מעבר צומת באור אדום. רק הצבת מצלמות רמזור ימנעו את התופעה המסוכנת הזו".
מעבר באור אדום, היא אחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. אדם נכנס עם כלי הרכב שלו לצומת, כאשר מן הצד השני מגיע אדם במהירות ובטוח שיש לו אור ירוק.
מחקרים שנערכו בעולם, הראו כי מצלמות אשר מוצבות בצמתים מפחיתות את מספר התאונות באופן משמעותי, בצומת שבהן הן מוצבות ובנוסף גם בצמתים אחרים בסביבה. מחקר שנערך בעיר ויקטוריה שבאוסטרליה, הראה כי הצבת מצלמות ב-77 צמתים, הביאה להפחתה של כ-47% במספר התאונות.
על פי חישובי החוקרים, בכל 77 הצמתים שבהם הותקנו המצלמות, ניתן היה למנוע 17 תאונות קשות או קטלניות בשנה ו-39 תאונות קלות.
כדי לצמצם את התופעה המסוכנת, על המדינה להתקין שלטים ותמרורים, לפני הרמזורים, המתריעים כי ישנו רמזור בקרבת הדרך. יש לקצר את זמן ההמתנה ברמזורים עמוסים ולהתקין טיימר ובו יוכל לדעת כל נהג מתי אמור הרמזור להתחלף לירוק.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות