ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

הגר"ע יוסף לפרס: "תפעיל השפעתך למנוע קרע"

שלושת ראשי ש"ס המליצו לנשיא: נתניהו • דרעי הגיש לפרס אגרת מהגר"ע • דרעי לנשיא: "נערכים לכל תרחיש. לא נאפשר פגיעה בעולם התורה ובשכבות החלשות" I בפנים: האגרת של הגר"ע

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

ראשי ש"ס, אריה דרעי אלי ישי ואריאל אטיאס, הגיעו הבוקר אל נשיא המדינה שמעון פרס להתייעצות. זאת לקראת זימונו של בנימין נתניהו אל משכן הנשיא במוצאי-שבת, אז יטיל עליו פרס את מלאכת הרכבת הממשלה.

בתחילת הפגישה הגיש אריה דרעי לנשיא אגרת אישית מהגר"ע יוסף. באגרת מודה נשיא מועצת החכמים ל ש"ס לפרס על ברכותיו לבריאותו, וקורא לו להפעיל את השפעתו כדי למנוע קרע בעם: "כבוד הנשיא, מתוקף תפקידך הרם וההשפעה הגדולה שיש לך, אני פונה אליך מלב דואג וכואב, אנא הפעל השפעתך בכדי לחבר את הלבבות של כלל המגזרים בעמינו... פנה נא אליהם, הדריכם בדרך ההיגיון וההסכמה ולא בדרך המחלוקת והשנאה בכדי שעמנו יישאר מאוחד ולא תרבה שנאת אחים בין אחים ח"ו.

"ובוודאי שיש לקיים שיחות בכובד ראש ולמצוא פתרונות הולמים בעבור אלה שאין תורתם אומנותם. אולם חלילה ליצור מלחמת אחים שתקרע ותפלג את העם היהודי בארץ ישראל".

לפני פגישתם עם נשיא המדינה, אמר השר אלי ישי כי ימליצו על נתניהו כמי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה החדשה. "ברור לי שלפיד לא רוצה את ש"ס וברור לי שנתניהו כן רוצה. אם עיני נתניהו לטובת המדינה, למנוע קרע בעם, אני מאמין שנהיה בקואליציה", אמר השר ישי.

פרס שוקל: לתווך בין החרדים ללפיד ב'שיוויון בנטל'
בנט המליץ: נתניהו • "החרדים אחים שלנו"
לפיד לפרס: "לא משחקים, ממליצים נתניהו"

במהלך הפגישה אמר דרעי לנשיא: "אנו נערכים לכל תרחיש. לא נאפשר פגיעה, לא בעולם התורה ולא בשכבות החלשות. ללא תנאי הסף הללו לא נשב בממשלה".

בתום הפגישה עם הנשיא, אמר אריה דרעי לעיתונאים: "אני מקווה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא ייתן יד לפסילה של מפלגות וציבורים מסוימים. לא ניכנס לממשלה בכל תנאי. יש לנו תנאי סף: לא ניתן לסגור את עולם התורה - שזו משמעות הצעת החוק של יש עתיד, לא ניתן לפגוע בסטטוס קוו, ולא נסכים שהגזרות הכלכליות יפגעו בחלשים".

ישי אמר לעיתונאים: "אם טובת המדינה לנגד עיניו של לפיד, נוכל להגיע לעמק השווה".

ישי הוסיף כי ש"ס ויהדות התורה החליטו להוות גוש חוסם, כדי למנוע פגיעה בעולם הישיבות והתורה, אולם ציין כי "בכל שאר הדברים נפעל עצמאית".



שמעון פרס ש''ס אריה דרעי אלי ישי אריאל אטיאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד