ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

יהודי אוסטרליה כועסים: הבחירות ביום כיפור

ראש ממשלת אוסטרליה הכריזה על בחירות ב-14 בספטמבר - והדהימה את הקהילה היהודית: היום המיועד לבחירות חל בדיוק ביום הכיפורים • חבר מפלגת הלייבור הודיע שיחרים הבחירות

לא יצביע. רב באוסטרליה. צילום ארכיון
לא יצביע. רב באוסטרליה. צילום ארכיון

הבחירות הכלליות באוסטרליה יערכו ב-14 בספטמבר הקרוב, כך הכריזה הלילה (ד') ראש הממשלה, ג'וליה גילארד. הכרזתה הדהימה את הקהילה היהודית, שכן היום המיועד לבחירות חל בדיוק ביום הכיפורים.

על פי דיווח בעיתון "The Australian", איש המפלגה הליברלית מלקולם טמבל מיהר להביע אכזבה מההתנגשות בין הבחירות לבין יום כיפור: "זהו היום הקדוש והחשוב ביותר בלוח השנה היהודי".

ראש הממשלה האוסטרלית גילארד הגיבה על התלונות נגד התאריך והסבירה, כי לא נותרה לה ברירה אלא לקיים את הבחירות במועד זה, מפני שהתאריכים המתאימים האחרים בספטמבר כבר תפוסים - בין השאר על-ידי אירועי הגמר של ליגת הפוטבול האוסטרלית.

"אני בהחלט מבינה את משמעות היום הזה עבור הקהילה היהודית", אמרה גילארד, "אבל יהיו גם רבים מבין חבריי היהודים במלבורן שיבינו גם את החשיבות של יום הגמר של ליגת ה-AFL". גילארד אמרה, כי כל מי שאינו יכול להצביע ביום הבחירות עצמו, צריך להצביע בהצבעה המוקדמת הנהוגה באוסטרליה.

ההסברים של גילארד לא הועילו, אחד מאנשי מפלגת הלייבור, מייקל דנבי, כבר הודיע כי יחרים את הבחירות בשל ההתנגשות שלהן עם יום כיפור. הוא אמר כי מפלגת השלטון צריכה לדאוג ל-107 אלף יהודים, אך יחד עם זאת הוסיף וסייג: "למען האמת, זה לא יהיה עניין גדול עבורנו מפני שכל מערכת בחירות מתקיימת בשבת".
בחירות אוסטרליה שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}