ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אישום: אחים בדואים תכננו לשגר רקטות

המשטרה עצרה שני אחים בדואים שתכננו לבצע סדרת פיגועים בישראל כולל פיגוע התאבדות, דריסה וירי רקטות • השניים הסתייעו בחייל צה"ל שמכר להם אמל"ח תמורת סמים

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

הותר לפרסום, כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל/ימ"ר נגב, נעצרו בחודש האחרון שני אחים ערבים ישראלים, אזרחים מהפזורה הבדואית בנגב, אשר הודו בחקירתם בכוונה לבצע פיגועים בישראל, בקיום מגעים עם גורמי טרור ברצועת עזה ובחו"ל, בהכנת מטעני חבלה ובניסיון להרכיב רקטות לצורך ירי לעבר יעדים בישראל.

יצוין, כי מעורבים נוספים בפרשייה זו – שני אזרחים ישראלים יהודים, אחד מהם חייל צה"ל, אשר סיפקו לעצורים בתמורה לסמים - אמל"ח שנגנב מצה"ל, ואשר שימש להכנת מטעני חבלה, ונעצרו על-ידי משטרת ישראל.

האחים העצורים, תושבי פזורת אבו קוידר בנגב הם מחמוד יוסף מחמד אבו קוידר, יליד 1988, וסאמח יוסף מחמד אבו קוידר, יליד 1991.

בחקירתו בשירות הביטחון הכללי הודה מחמוד בכוונה לבצע פיגועים בעיר באר שבע, לרבות: פיגוע התאבדות בתחנה המרכזית, פיגוע דריסה בבניין 'מירס' ופיגוע כנגד רכבת ישראל, ביחד עם אחיו סאמח. לצורך ביצוע הפיגועים אסף מחמוד מודיעין על היעדים שנבחרו, ואף התעניין באפשרות לרכוש רכב לצורך ביצוע פיגוע הדריסה.

עוד הודה מחמוד כי הכין בביתו מטעני צינור, שאת ההנחיות להרכבתם הוריד מאתרי אינטרנט בהם גלש. חלק מהמטענים פוצצו בשטחים פתוחים, לצורך בחינתם, ובשאר התכוון מחמוד להשתמש כנגד כוחות משטרה, שיגיעו לפנות את בתי המשפחה הבנויים שלא כחוק בפזורה.

בחקירתו עלה גם, כי הוא תכנן לייצר רקטות ולשגרן לעבר יעדים בישראל, וכי לצורך זה הוא הוריד הנחיות מהאינטרנט ואף רכש חומרים מתאימים לייצורן. במסגרת מעצרו של מחמוד נתפסו החומרים הנ"ל בביתו, וכן אותרו על מחשבו הנחיות להכנת רקטות ומטענים.

בנוסף, הודה מחמוד כי רכש תחמושת מחייל בשירות סדיר, בתמורה לסמים אותם סיפק לו. השניים אף קשרו קשר לגנוב רובה מהבסיס בו שירת החייל, אך תכניתם זו לא יצאה אל הפועל נוכח הערנות שגילו החיילים בבסיס.

עוד עלה בחקירתו של מחמוד, כי הוא נהג לגלוש באתרי אינטרנט של גורמי ה'ג'יהאד העולמי' ברחבי העולם, והושפע מהאידאולוגיה הג'יהאדית שלהם, ומהם אף הוריד חומרי תעמולה, כולל סרטונים המתעדים פיגועים ברחבי העולם. בנוסף, התנדב מחמוד באתר האינטרנט של ארגון ה'ג'יהאד האסלאמי הפלסטיני' לביצוע פיגועים כנגד ישראל.

באשר לסאמח, הוא הודה בחקירתו במעורבות בייצור מטענים ביחד עם אחיו מחמוד, לדבריו, לצורך שימוש בהם כנגד כוחות הביטחון, שעלולים להגיע כדי להרוס את ביתם.

בנוסף, הוא הודה כי סייע לאחיו מחמוד להסתיר את התחמושת הגנובה, תוך שהוא מודע לקשריו עם החייל, אשר סיפק למחמוד את התחמושת.

בתאריך 18/1/13 הוגשו על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתבי אישום חמורים נגד העצורים.
עצורים בדואים פיגועים טרור אחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}