י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הבית היהודי יבקש שליטה על מערך הגיור

הבית היהודי יבקש שליטה על מערך הגיור

  • ה' שבט התשע"ג



הבית היהודי נגד ש"ס: נדרוש שליטה בגיור

הבית היהודי פותחת חזית נגד ש"ס : איילת שקד, מספר 5 ברשימה, אישרה הערב (ד') בשיחה עם ynet דברים שפורסמו באתר "כיפה", לפיהם מפלגתה תדרוש במשא ומתן הקואליציוני את הטיפול במערך הגיור. "נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור ולפעול למען תהליכי גיור מזורזים כהלכה. גם על פי ההלכה אפשר לגייר באופן מהיר יותר ונוח יותר, בהתאם להלכה", אמרה שקד.

במטה ההסברה של ש"ס טרם הגיבו לדברים, אולם גורם במפלגה אמר ל-ynet ש"פרצופם האמיתי של אנשי הבית היהודי נחשף. לא שמירה על צביונה היהודי של המדינה עומד לנגד עיניהם, כי אם טשטוש הזהות במסווה של 'הסברת פנים'. רק ש"ס חזקה תמנע את זה".

שקד הסבירה הערב כי מדובר בנושא שנתפס כמאוד חשוב בבית היהודי.

חוק ברית הזוגיות שאושר ב-2010 אפשר לראשונה בישראל נישואים אזרחיים מסוג כלשהו, אך הוא מוגבל משמעותית - רק למקרים שבהם שני בני הזוג הם "חסרי דת", שמספרם בישראל נאמד ב-30,000 איש. עם זאת, אין בו מענה ליותר מ-300,000 איש שיהדותם מוטלת בספק, ובוודאי שלא ליהודים שאינם רוצים או אינם יכולים להינשא בטקס דתי-אורתודוכסי.

גם יו"ר המפלגה נפתלי בנט התבטא באחרונה בסוגיה והצהיר בשיחה עם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון, כי "הרבנות היום על הפנים. היא יוצרת חוויה טראומתית. שירותי הדת ממאיסים את עצמם על הציבור". עם זאת, הוא ציין כי נישואים אזרחיים הם בעייתיים בעיניו, בעיקר בשל היתכנות של ממזרות במקרה של גירושים.

בדבריו אז הוא תקף גם את הרבנות, וסיפר אנקדוטה מעברו: "כשאני התחתנתי עם גילת, אשתי, לפני 13 שנה ברבנות ירושלים, יש מעין שלב שאתה עובר אצל רב איזה 40 דקות וזה אמור להיות רגע מיוחד, מקודש, מדהים. הוא ניסה לשכנע אותנו להצביע ש''ס, וזה נכנס לפלוקלור המשפחתי אבל זה נורא. לא רוצים להתקרב לרבנות היום ש-90 אחוזים ממנה בשליטה חרדית. היא לא מחויבת לציבור, היא לא מסבירת פנים היא הפכה להיות מכונת ג'ובים. הרי לרוב הציבור אין התנגדות להתחתן בצורה יהודית. הבעיה היא מה קרה ברבנות".
ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}