י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

הכנופיה ששדדה קשישה ירושלמית - ממשפחות חרדיות

בחורים ממשפחות חרדיות שדדו קשישה • לאחר השוד פתחו במסע בזבוזים באילת • עוזרו של חבר מועצה מש"ס, נעצר בחשד שסיפק המידע • פרקליטו: "טעות עצומה"

שוד. צילום: אילוסטרציה
שוד. צילום: אילוסטרציה



חשיפה: בחורים ממשפחות חרדיות נעצרו בחשד לחברות בכנופייה ששדדה קשישה.

עוזרו של חבר מועצה חרדי בעיריית ירושלים וארבעה צעירים נוספים, נעצרו לפני כשבוע ימים, בחשד ששדדו קשישה בשנות ה-70 לחייה, ונטלו ממנה תיק ובו סכום כסף של 20,000 שקלים במזומן.

לפני כחודש ימים, על פי החשד, העביר יהונתן קלימי, עוזרו של חבר מועצת עיריית ירושלים שמואל יצחקי, מידע לחבריו על כך שהקשישה, תושבת שכונת קטמון בבירה, ודודתו של שמואל יצחקי, מחזיקה בסכומי כסף גדולים.

הדבר נודע לקלימי לאחר שסייע לאשה כאשר ביקשה את עזרתו בהפקדת הכסף. קלימי צילם את האשה והציג את תמונתה לחבריו - יוסף, אביתר ודוד.

הללו נסעו ברכב לכותל המערבי - שם נהגה הקשישה לשהות. לאחר שהתיידדו עימה וקנו את אימונה, הם הציעו לה הסעה חינם לביתה.

האחרונה קיבלה את ההצעה בחיוב. בדרך - באזור גן הפעמון - ביימו תקר בגלגל.

הללו סיפרו לקשישה שהם חייבים לעצור, אך האישה חששה והביעה את מחאתה.

השלושה שהיו ברכב הפעילו כח, כדי שהקשישה תרד מהרכב בעוד תיקה - ובו סכום הכסף - ישאר ברכב. לאחר מכן נמלטו מהמקום.

האישה נעזרה באחד מהעוברים ושבים שהשאיל לה טלפון סלולרי. היא חייגה אל אחיינה, חבר המועצה שמואל יצחקי, והאחרון חייג לעוזרו יונתן קלימי. יחד הם נסעו לאזור גן הפעמון, שם אספו אותה ונסעו להגיש את התלונה במשטרה.

מסע בזבוזים באילת

על פי החשד, מיד לאחר השוד, יצאו חלק מהמעורבים למסע בזבוזים שכלל שהות בבתי מלון באילת ובמקומות בילוי מפוקפקים. אחד המעורבים לא הצטרף לחגיגה והסתפק בקבלת חלקו בסכום הכסף שנשדד.

לאחר פעילות מודיעינית של משטרת ירושלים, נעצרו שלושת החשודים שהיו ברכב.

אחד העצורים סיפר בחקירתו שחלק מהכסף שמור לעוזרו של חבר המועצה, שכן הוא שמסר את המידע. בעקבות כך, זימנה המשטרה לחקירה את קלימי, ובסיומה – נעצר.

במוצאי שבת נעצר מעורב נוסף שלא השתתף במעשה השוד, אך הצטרף למסע הבזבוזים עם המעורבים. החשוד שוחרר למעצר בית למשך 9 ימים בפיקוח אחד מבני משפחתו. השחרור בוצע בתנאים מגבילים.

בכוונת המשטרה להגיש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

עו"ד אריאל עטרי, המייצג את יהונתן קלימי, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בסיפור קפקאי. אדם עוזר כל חייו לאישה מסכנה, קונה לה תרופות ומצרכים וביום בהיר אחד מוצא את עצמו נחקר על שוד שלה.

"קלימי הוא מלח הארץ, סטודנט למשפטים שמסייע לנזקקים שנים רבות ואנו מצפים שישוחרר בימים הקרובים, לאחר שיסתבר שמדובר בטעות עצומה של המשטרה".
ירושלים שוד קשישה משטרה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}