ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

מבוכה בסאטמר: האדמו"ר הופשט בשדה התעופה • הפתרון: טיסות פרטיות

האדמו"ר מהרי"י מסאטמר סיים את הנופש במיאמי והגיע לשדה התעופה המקומי, שם ציפתה לו 'הפתעה' • המאבטחים דרשו ממנו לפשוט את בגדיו העליונים, למרות הפצרות המלווים ועסקני החסידות • בחסידות זועמים: "אין ברירה - נשלם יותר על טיסות פרטיות. כבודו של האדמו"ר מעל הכל"

האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון
האדמו"ר מסאטמר. צילום ארכיון

בעוד שברשויות שדות התעופה בישראל, נותנים כבוד לרבנים ואדמו"רים המבקשים לעזוב את גבולות הארץ בדרכם לחו"ל, מסתבר שבארה"ב החוקים הנוקשים שהתגבשו מאז 11 בספטמבר, אינם מבדילים בין אישים חשובים לבין פשוטי העם, וגם אדמו"רים נדרשים להסיר את מחלצותיהם בעת הבידוק הביטחוני.

כך עלה בגורלו של האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, כאשר הגיע לשדה התעופה במיאמי שבפלורידה, בה שהה לצורך מנוחה למשך מספר שבועות. האדמו"ר התבקש לעבור דרך השער האלקטרוני לצורך בידוק בטחוני, אך המנגנונים התריעו בזמזום צורמני, כי הוא נושא על גופו פריטי מתכת.

הגבאים שעמו ניסו להסביר לאנשי הביטחון, כי מדובר באחד האישים החשובים בארה"ב, וכי הבידוק המוקפד הזה, נושא בחובו השפלה ובזיון מחפיר לאדמו"ר שמנהיג קהילה של אלפי איש. גם שתדלנים המקורבים לרשויות ניסו להפעיל את השפעתם כי מדובר ב'גרענד ראביי'. אולם המאבטחים חמורי הסבר לא התרגשו מההפצרות, ונצמדו אל הנהלים המחמירים והיבשים של רשויות שדה התעופה.

האדמו"ר נאלץ לרוקן את כיסיו, אולם המגנומטר שבידי אנשי הביטחון המשיך לצפצף בקול. או אז דרשו הללו מהאדמו"ר להסיר את הבגדים העליונים ולעבור שוב דרך שער הבידוק, כדי להבטיח כי אינו נושא 'נשק' או פריט מתכתי וכיוצא בזה, שאין להעלותו על המטוס. רק בתום דקות ארוכות של בדיקות שהיו כרוכות בזילות ופגיעה בכבודו, המשיכה הפמליה בדרכה.

חסידי סאטמר חשו נפגעים עד עומק נפשם. "זהו מחירה של טיסה מסחרית", אמרו ראשי הקהילה. אבל לא עוד. לאור הסיטואציה העגומה שהייתה מנת חלקו של האדמו"ר, הוחלט בקרב ראשי החסידות כי מכאן ואילך יטוס האדמו"ר בטיסות פרטיות, כדי למנוע בדיקות שכאלו. "חרף העלות הגבוהה שכרוכה בכך, לא נוכל לאפשר שוב מצב דומה וכבודו של האדמו"ר עומד מעל הכל". הסבירו שם.
אדמו''ר סאטמר בגדים הפשטה ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}