ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

שיעורי התורה של מוצאי-שבת בוטלו • ה'גדולים' בכנס בחירות מיוחד ב'לדרמן'

לאחר שהפלג הירושלמי של 'דגל' כינס כ-40 ראשי ישיבות, יתאספו גם גדולי ישראל בבני-ברק למעמד מיוחד ב'לדרמן' • לבית הכנסת יוכנסו רק רבנים ומורי הוראה • שיעורי תורה בוטלו, והכרזות על חובת השתתפות יימסרו בשבת בבתי הכנסת בעיר • מי יהיה על הבמה? ומי במשתתפים?

הגר"נ קרליץ, הגראי"ל שטיינמן, והגרי"ג זילברשטיין
הגר"נ קרליץ, הגראי"ל שטיינמן, והגרי"ג זילברשטיין

לאחר פתיחת שקטה ומנומנמת משהו של מערכת הבחירות ב'דגל התורה', פותחים שם בהנעה של המערכה: קריאות גדולי ישראל, המנוע המשפיע באופן היעיל ביותר על ציבור בני התורה - בבחינת מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא. שהרי מודעות פרסום בעיתונים, כמו גם ג'ינגלים מקפיצים, אינם מה שישפיע על המוטיבציה של הציבור החרדי לצאת ולהצביע, יהא אשר יהא מזג האוויר, יהיה אשר יהיה הכעס על עסקן כזה או אחר.

האירוע המרכזי ייערך במוצ"ש, עת יישבו על הבמה המרכזית בבית הכנסת לדרמן הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי, הגר"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ - ויחדיו ישאו את 'קריאת הקודש' לציבור - לצאת ולהצביע למען מפלגת 'יהדות התורה'.

הגעתו של הגר"ח קניבסקי לכינוס היא נדירה ויקרת המציאות, שכן מאז הבחירות של שנת תשמ"ט (למען 'עץ') לא השתתף בכינוסי בחירות.

מפאת צפיפות המקום בלדרמן יוכנסו אל תוך בית הכנסת עצמו רבנים בלבד, בעוד הקהל עצמו יצפה באירוע במסכי ענק שיוצבו ברחוב. בין הרבנים שהבטיחו כבר את השתתפותם: הגר"י סילמן, הגר"י זילברשטיין, הגר"י מרמרוש, הגר"מ גרוס, הגרש"י בורנשטיין והגר"א פילץ.

על חשיבות הכינוס בעיניהם של גדולי ישראל, יעידו העובדות הבאות: לקראת הכינוס ביטלו רבנים רבים את שיעורי התורה הקבועים שלהם במוצ"ש.

כך עשה הגאון רבי מנחם מנדל לובין, חתנו של הגר"נ קרליץ, שביטל שיעור קבוע אותו הוא מוסר בכל מוצ"ש לכ-150 אברכים בבית הכנסת 'הליגמן', זאת לאחר שהתייעץ עם הגר"י סילמן. כך עשו גם הרבנים ישראל מרמרוש ויהודה אריה שוורץ, לאחר שהתייעצו עם הגר"ח קנייבסקי - שהורה להם לדחות את שיעוריהם לאחר הכינוס.

בסדרה ארוכה של בתי כנסת מרכזיים בבני-ברק תימסר בשבת הכרזה על חובת ההשתתפות במעמד. הגר"י סילמן הודיע למקורביו, כי בשל חשיבותו העצומה של הכינוס, הוא מתכוון לטרוח בעצמו ולמסור את ההודעה על הכינוס בבית הכנסת 'קהל חסידים' ברמת אלחנן. כך יהיה גם בבית הכנסת של הגר"י זילברשטיין בשכונה, ובשורה ארוכה של בתי כנסת.

הספד שהיה אמור להתקיים במוצ"ש, לזכרו של הרב שלום יונגרמן - שנפטר השבוע, נדחה על פי הוראתו של ראש ישיבת סלבודקא, הגר"ד לנדא, שהתבטא כי "הכינוס חשוב יותר לכלל ישראל".

הבוקר התכנסו ראשי ישיבות בירושלים לכינוס דומה, במהלכו קראו להצביע למען רשימת יהדות התורה. בין המשתתפים היו כ-40 ראשי ישיבות חשובות בעיר הקודש, ביניהם הרבנים הגאונים רבי יוסף חיים קופשיץ, רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל, הגאון רבי משה שפירא, הגר"י אייכנשטיין ראש ישיבת 'יד אהרן', ראשי ישיבות אור אלחנן, קפלן, סולובייצ'יק, וולפסון, קול תורה, מיר, באר התורה ועוד.
בחירות דגל התורה כנס ישיבות חיזוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}