ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בית המשפט במנהטן סירב לבטל חוק 'המציצה בפה'

מפלה לחרדים בפרשת 'מציצה בפה': בית המשפט סירב לבטל התקנות שקבעה עיריית ניו-יורק • מעתה: על כל מוהל להחתים ההורים על טופס מיוחד לפני ביצוע ההליך

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

מפלה ליהדות החרדית בפרשת 'במציצה בפה': בית המשפט המחוזי במנהטן סירב אתמול לבטל את התקנות שקבעה עיריית ניו יורק לפני מספר חודשים, לפיהן על כל מוהל להחתים את ההורים על טופס מיוחד לפני ביצוע ההליך בברית המילה, ובעקבות החלטת בית המשפט - התקנות ייכנסו לתוקפן.

התקנות נועדו למנוע הדבקה במחלות והן קודמו על-ידי ראש העיר, מייקל בלומברג, לאחר שפורסם מחקר ולפיו בין השנים 2004-2011 נדבקו לפחות 11 תינוקות בהרפס, בעקבות 'המציצה שבפה'. שניים מהתינוקות נפטרו ושניים סבלו מנזק מוחי.

השופטת קבעה בהחלטתה, כי יש די ראיות לכך שההליך גורם לסיכון גבוה של מחלות בקרב אלו שעורכים ברית מילה. "ההורים לא מודעים לבעיות הללו, והחוק של העירייה מסיר חששות בריאותיות", כתבה. "החוק לא מונע את ההליך, אלא רק מיידע את ההורים בסכנות הכרוכות בו".

עיריית ניו-יורק ברכה על ההחלטה בבית המשפט. עורך דין מישל גולדברג-כהן הגיב ואמר בתקשורת: "ליידע את ההורים על הסכנות הכרוכות בהליך המדובר, זהו דבר קריטי לשמירה על בריאות ילדיהם".

המוהלים והארגונים היהודיים המשיכו לטעון גם אחרי ההחלטה, כי התקנה של העירייה היא 'בלתי חוקתית' ופוגעת בחופש הדת. לדבריהם, המחקר שהוביל לחקיקת התקנה מוגבל ומלא פגמים, ואין להסתמך עליו בנושא רגיש ומשמעותי שכזה.

העתירה הוגשה לפני שלושה חודשים על-ידי ארגונים יהודים - בהם 'אגו"י של אמריקה'- ושלושה מוהלים, ושותפים לה כל החוגים החרדיים בניו-יורק.

עורכי הדין והתובעים טרם פרסמו את תגובתם להחלטה.
ברית מילה מנהטן מציצה שבפה אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד