כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

ויז'ניץ: היערכות שיא ליארצייט הראשון של ה'ישועות משה' • מה צפוי?

חסידות ויז'ניץ נערכת ליום השנה הראשון להסתלקותו של האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל • אילו אירועים תקיים החסידות? • כמה ספרי תורה יוכנסו? • ואיזה ספרים יודפסו?

ה'ישועות משה' זצ"ל. צילום ארכיון
ה'ישועות משה' זצ"ל. צילום ארכיון



מזה תקופה ארוכה שוקדים ב'איחוד מוסדות ויז'ניץ' על הכנת המעמדים הגדולים שיתקיימו בקרוב, בסימן שנה להסתלקותו של האדמו"ר ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל.

האירוע הראשון אמור להתקיים במוצאי שבת הקרובה באולמי מונדיאל בגבעת שאול בירושלים. מדובר בדינר תחת השם 'ועידת מקדש מלך', לטובת מוסדות ויז'ניץ בירושלים. במהלך האירוע ימכר במקום הספר התיעודי 'מקדש מלך', בו מסופר הקשר של האדמו"ר ה'ישועות משה' זצ"ל, עם העיר ירושלים, למן היום בו הגיע להתגורר בה בשכונת בתי אונגרין - שם חי במשך שנתיים - ועד ליום הסתלקותו.

אחד הגילויים בספר הוא כי במהלך התקופה הירושלמית, נמנה האדמו"ר עם טובי חבורת 'שומרי אמונים', שעמדה תחת הנהגת האדמו"ר רבי אהרן ראטה זצ"ל, בה היו חברים עשרות אברכים, בהם גם האדמו"ר מתולדות אהרן זצ"ל, שנלקח בהמשך כחתן של רבי אהרן ראטה זצ"ל.

לתומכי הועידה יוענק שי מיוחד: בקבוקי יין זעירים, שנמזגו מיינותיהם של האדמו"רים ה'אמרי חיים' ובנו ה'ישועות משה' זצ"ל. בקבוק היין של ה'אמרי חיים' היה שמור בגנזכיו של אחד החסידים, שהואיל לתרום אותו למען נדיבי העם שירימו מהונם לטובת המוסדות.

כמו כן, במעמד יוגרל ספר תורה, שבכתיבתו החלו חסידי ויז'ניץ בירושלים מיד לאחר ההסתלקות של ה'ישועות משה', לעילוי נשמתו. מי שמבקש להיכנס להגרלה נדרש לתרום 32 שקלים בתריסר תשלומים. גם האדמו"ר מויז'ניץ נתן את חלקו להגרלה זו.

במהלך האירוע, בנוסף למכירת האותיות האחרונות שטרם נכתבו, יוגרל ספר התורה עצמו בין התורמים. והוא יוכנס בכ"א אדר - יום למחרת ההילולא. הזוכה המאושר, יוכל לבחור כאוות נפשו, לאיזה בית מדרש של החסידות, בארץ או בעולם, יוכנס הספר, והוא יקרא על שמו לצמיתות.

הצילום: ה
ה


הרשימות האישיות של האדמו"ר יוצאות לאור

האירוע הגדול הבא יתקיים בסמיכות ליום ההילולא. מכיוון שיום השנה עצמו - כ' אדר - יחול בשבת, יתכנסו אלפי החסידים בצל קורתו של האדמו"ר בקרית ויז'ניץ בבני ברק לשבת התאחדות והתלכדות. במוצאי השבת, אור לכ"א אדר, מתוכנן הכינוס הגדול שיתקיים - ככל הנראה - בהאנגר ענק בפתח תקוה, בו יש כ-3,600 מקומות ישיבה.

לרגל ההילולא מתכננים בחסידות להוציא לאור מגוון ספרים, החל מספרים לילדים וכלה למבוגרים. בין היתר, ייצא לאור לראשונה ספר מחידושי תורתו של ה'ישועות משה', שיכיל את שיעוריו הרבים כראש ישיבת ויז'ניץ, שיעורים שנשא כאדמו"ר בשוויץ ובמקומות נוספים ועוד. החידושים נרשמו בידי האדמו"ר על גבי מחברות, חלקם צויינו באמצעות מראי מקומות בלבד. המחברות הופקדו למשמרת בידי הגבאי הרב הערשל כץ, ולאחר הסתלקות האדמו"ר זצ"ל, מסר אותם לידי בנו האדמו"ר.

עבודת הכנת השיעורים לפרסום כללה בתוכה כולל מיוחד אותו פתח האדמו"ר בראשית החורף אשר יועד כולו למטרה זו. בכולל השתתפו עשרות אברכים על מנת לערוך ולעבד את החומר, כדי שייצא ברוב פאר והדר לרגל ההילולא הקרובה. בימים אלו שוקדים האברכים על משימתם מסביב לשעון בכדי להספיק לעמוד ביעד.

ביום ראשון כ"א אדר, יוכנסו מספר ספרי תורה לבתי המדרש של ויז'ניץ ברחבי הארץ לעילוי נשמת האדמו"ר. גם האדמו"ר עצמו כותב ספר תורה אישי משלו ובמימונו - לעילוי נשמת אביו, אך כתיבתו טרם הושלמה, והוא יוכנס בסיום המלאכה, במועד אחר.
ויז'ניץ אדמו''ר ישועות משה אירוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}