ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אירוסוויט פשטה רגל - והחבדניקים נתקעו בקייב

מאות חסידי חב"ד ששבו משהייה בציון בהאדיטש - תקועים בשדה התעופה בקייב לאחר שטיסתם ארצה בוטלה • חברת התעופה אירוסוויט, פתחה לפני מספר ימים בהליכי פשיטת רגל • וידאו ותמונות

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון



קבוצה גדולה של חסידי חב"ד ששבו מציון האדמו"ר הזקן בהאדיטש, תקועים בשדה התעופה קייב. זאת לאחר שנמל התעופה סירב לאפשר למטוסי חברת אירוסוויט להשתמש בשירותי השדה בשל חובותיה.

חברת התעופה אירוסוויט נקלעה למשבר כלכלי ולפני מספר ימים החלה בהליכי פשיטת רגל וכינוס נכסים. מספר שדות תעופה באוקראינה כבר אסרו עליה להשתמש בשרותיהן.

החברה עתידה לעבור בסופו של דבר לרשות חברת תעופה אוקראינית אחרת. החברה האוקראינית הפעילה את קו טיסות הסדיר המרכזי בין נתב"ג לקייב וממנה.

"הגענו לשדה", סיפר נריה אמיתי, חסיד חב"ד שנתקע בשדה בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "דחו אותנו פעם אחר פעם, עד שהבנו שמורחים אותנו ואכן הודיעו לנו שהטיסה התבטלה לגמרי".

אמיתי סיפר כי "חלק מהאנשים קיבלו מסוכנויות הנסיעות מלון וארוחות במסעדות אך חלקם האחר נשארו תקועים ללא אף פתרון או אלטרנטיבה - ובשלב זה הם נאלצים להישאר בשדה התעופה".

לדבריו, "אין מענה, המשפחות שלנו בישראל והיינו אמורים להגיע הלילה, הן קצת מודאגות. ננסה לפעול".

חלק מהנוסעים זעמו על חברת התעופה. "שמענו שהחברה במשבר", הם מספרים. "אבל לא תיארנו לעצמנו שזה יכול להשפיע בצורה כזו או אחרת על הטיסות הסדירות שכבר נקבעו מבעוד מועד".

החשש, הוא שבגלל מזג האוויר ייאלצו להישאר בקייב עוד יומיים לפחות.



תגובת חברת דרך צדיקים:

חברת דרך צדיקים הצליחה לאחר מאמצים רבים וכסף רב לסדר טיסת חזור לכמאה אנשים אשר עוכבו בקייב עקב הפסקת טיסותיה של חברת ארוסויט לישראל.

במשך הימים האחרונים חברת דרך צדיקים שילמה לכל הנוסעים המעוכבים בקייב בתי מלון ואוכל כשר.

החברה עמדה בקשר עם נציג חברת ארוסויט בישראל מר אבי נחום אשר כרטס את הנוסעים 3 פעמים נפרדות על טיסות שונות שהיו אמורות לחזור ארצה. לאחר שחברת דרך צדיקים ראתה כי הדבר הינו משיכת זמן מצד חברת התעופה אירוסויט ואין זה פתרון אמתי, החליטו בעלי ומנהלי החברה להשיב את הנוסעים ארצה במחיר מסובסד.

חברת דרך צדיקים שכרה עו"ד אשר יטפל בתביעה כנגד חברת התעופה וכל הנוסעים שירצו בכך יקבלו את הייעוץ המשפטי ואת התביעה כנגד חברת התעופה חינם.

לצערנו אנשים שאינם הגונים ניסו להפיץ דיס אינפורמציה כאילו חברת דרך צדיקים התעלמה ולא דאגה לנוסעים אשר טסו דרך משרדי החברה. דבר זה הינו שיקרי ומגמתי כדי להוציא את דיבת החברה.

חברת דרך צדיקים ידועה כחברה המובילה בתחום הטיסות. המטיסה עשרות אלפי אנשים מידי שנה לכל רחבי העולם ובפרט לקברי צדיקים באירופה ותמיד דואגת ללקוחותיה.

צילום וידאו וסטילס: נריה אמיתי





חב''ד קייב פשיטת רגל איירוסוויט נתב''ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}