ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

'תג מחיר' בבית אומר • מאבק אלים בישוב אש קודש

רכב פלסטיני הוצת ורוסס בישוב בית אומר • הצבא אישר לפלסטינים לחרוש קרקעות מריבה בישוב אש קודש, במאבק שהתפתח נפצע אחד מתושבי הישוב בעת שנעצר • תמונות

צילום: תצפית
צילום: תצפית



אמש (ב) הוצת כלי רכב פלסטיני בבית אומר, ישוב הממוקם 10 ק"מ צפונית לחברון. לצד הרכב השרוף רוססו הכתובות: "תג מחיר", "ערבי טוב - ערבי מת", ו"נקמת יצהר - היום ברכוש מחר בנפש".

במשטרת מחוז ש"י פתחו בחקירה בעקבות האירוע.

במקביל, בעקבות היתר הצבא לפלסטינים להגיע לשטחי היישוב אש קודש, יצאו הבוקר התושבים, כולל נשים וילדים, לצעדה בכרמים ובשטחי היישוב, סוכנות 'תצפית' דיווחה כי צוותי מג"ב שהגיעו לאבטח את החריש הפלסטיני, ניסו למנוע מהתושבים ללכת בשטחי היישוב. במהלך העימותים אזקו שוטרי מג"ב את אחד התושבים, ולאחר מכן ריססו את פניו בגז מדמיע. צוות מד"א הוזעק למקום על מנת לאפשר טיפול רפואי למתיישב שנפגע מהגז, וסובל מאסטמה.

העצור סובל מחבלות יבשות בשני הרגליים לאחר חבטות שספג משוטרי מג"ב. בנוסף, רוסס לעברו גז פלפל מטווח קרוב, והוא סבל מקשיי נשימה. לאחר טיפול בשטח שהגיש צוות מד"א בנימין, נקבע כי הוא לא יפונה לבית החולים.

לדברי תושב אש קודש לסוכנות תצפית, התושב שנעצר על ידי תושבי מג"ב - נעצר לאחר שזיהה פלסטיני מרים לעברו אבן, ועשה תנועה 'כאילו' הוא שולף אקדח למרות שכלל אינו חמוש. עוד הוסיף התושב כי שוטרי מג"ב הפילו את הבחור שנעצר, נשוי ואב לילדים, וביצעו בו מעצר בכוח תוך שימוש בגז מדמיע, ולא נתנו לו כלל להסביר את שאירע.

מהיישוב אש קודש נמסר לסוכנות תצפית כי עד כה ישנם 4 עצורים בעימותים שהתפתחו הבוקר בין המתיישבים לבין פלסטינים שהגיעו לחרוש בשטחי היישוב.

החלטת צה"ל לאפשר לערביי הכפר קוצרא לחרוש את השטחים המדוברים מעוררת סערה גם בשל העובדה שהשטחים מעובדים בחלקם בידי התושבים היהודים למעלה מעשור. מנגד טוען הערבי כי השטח בבעלותו, ולמרות העובדה כי טענותיו נבחנות כעת בבג"ץ - שטרם הכריע בנושא, בחרו בצה"ל במפתיע לקבל את טענותיו ולאפשר חריש בשטח למשך שלושה ימים.

בנוסף, מציינים ביישוב אש קודש, כי בכדי לחרוש שדה, מספיק טרקטור אחד ולא עשרות ערבים בגיבוי אנרכיסטים, עוד אומרים ביישוב אש קודש כי עונת החריש כבר חלפה לפני כחודש וגם עונת הזריעה תמה. דברים המוכיח את טענת היישוב כי מדובר בפרובוקציה של הפלסטינים בחסות צה"ל ומג"ב.

בכפר קוצרה שבגדה, אותרו הבוקר כ-100 עצי זית כרותים, חלונות בתים וחלונות בתים מנופצים. בהמשך התפתח עימות הדדי, בין תושבי הכפר למתנחלים, וכוחות צה"ל הגיעו למקום ופיזרו את המתעמתים באמצעים לפיזור הפגנות.

במהלך הפיזור, נפצעו שני לוחמי משמר הגבול, ואחד מהם אף נזקק לפינוי לבית החולים.

ביישוב הגיבו לטענות הפלסטינים על האירוע, כי סמוך לשעה 01:00 זיהה כוח צבאי דמויות חשודות ההולכות בכרמי היישוב שבשלוחה הצפונית, בעקבות הזיהוי הוקפצו למקום כוחות רבים, והצבא פתח בסריקות מקיפות בכל האזור. לטענת התושבים, אילו היה אכן אירוע - צה"ל היה מזהה את הפגיעה מיד.

דובר מג"ב שי חכימי, מסר לסוכנות 'תצפית' כי האירוע באחריות צה"ל ובפיקוד הסמג"ד הגזרתי. העצור הראשון נעצר בחשד להתבטאויות ואיומים כנגד הפלסטינים במקום.

בנוסף מסר דובר מג"ב כי ישנו שוטר מג"ב שנפצע באורח קל מאבן שיידו לעברו כככל הנראה פלסטינים בעת שהיה יידוי אבנים הדדי בין המתיישבים לבין הפלסטינים.

מדובר צה"ל נמסר לסוכנות 'תצפית', כי הבוקר התרחש עימות בין יהודים לפלסטינים באזור היישוב אש קודש, כוחות מג"ב וצה"ל הגיעו למקום וביצעו אלפ"ה לעבר הפלסטינים אשר יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון והתושבים. עוד נמסר כי לגבי הטענות על שימוש באלימות ובאלפ"ה כנגד התושבים הדבר ייבדק.

עוד נמסר כי בהתאם להנחיית בג"ץ יותר בימים הקרובים לפלסטינים לעבד את אדמותיהם סמוך למאחז 'אש קודש' דרומית מזרחית לשכם. בעקבות ההנחייה נערכו כוחות הביטחון מראש, על מנת למנוע עימותים אפשריים, במטרה לאכוף את החוק והסדר ולשמירה על יציבות בטחונית באיזור.

תמונות תג מחיר בבית אומר





צילום: סוכנות תצפית













תג מחיר בית אומר מאבק אלימות חרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}