ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

בבעלזא נערכים: בר מצווה, מסע היסטורי לעיירה וחתונת הנכד הראשון

שלושה אירועים מרכזיים יתקיימו בחודשים הקרובים בחסידות בעלזא • בי' אדר תתקיים שמחת הבר מצוה לנכדו השלישי של האדמו"ר • בו' אייר ימריא האדמו"ר עם אלפים מחסידיו לעיירה בעלזא, שם יכניס גם ספר תורה • בי"ב סיון תתקיים שמחת נישואיו של הנכד הגדול • גלריה: כך נראה המסע האחרון

המסע הקודם לעיירה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ
המסע הקודם לעיירה. צילום: אהרן ברוך ליבוביץ



ההכנות לחתונה ההיסטורית בחצר חסידות בעלזא בעיצומן: ביום שלישי, י"ב סיון תשע"ג, יבוא בברית הנישואין הבחור שלום רוקח, נכדו הבכור של האדמו"ר מבעלזא, ובנו של הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח.

כנהוג בבעלזא, לקראת השמחה - ביום שלישי ו' אייר - ימריא האדמו"ר מבעלזא יחד עם אלפים מחסידיו לעיירת בעלזא באוקראינה, כדי לפקוד את קברי אבותיו הטמונים במקום.

מדובר באירוע נדיר בחצר בעלזא, שכן האדמו"ר כמעט ואינו יוצא מגבולות הארץ. הנסיעה האחרונה שערך הייתה גם היא בחודש אייר בשנת תשס"ז, אז יצא לעיירה בעלזא לרגל הבר מצוה ההיסטורית לחתן השמחה הנוכחי.

על פי התכנית, ביום שלישי לאחר תפילת שחרית בקרית בעלזא בירושלים, יצא האדמו"ר לנתב"ג, משם ימריא לעיירה בעלזא שבאוקראינה בה יעתיר לישועת הכלל והפרט. ל'בחדרי חרדים' נודע כי במקום גם יתקיים מעמד הכנסת ספר תורה - שנכתב על ידי חסידי בעלזא.

בתוך כך, נערכים בחצר בעלזא גם לשמחת הבר מצוה לנכדו של האדמו"ר - החתן אלימלך נתן נטע רוקח, הנכד השלישי בבנים והחמישי בנכדים, שיכנס לעול מצוות בקרוב. שמחת הבר מצווה תתקיים ביום רביעי י' אדר בהיכל 'אגרוייסע שטוב' בקרית החסידות בירושלים.

התאריך המדויק של הבר מצוה יוצא במוצאי שבת בו יחול גם ליל פורים - ובשל כך, שמחת הבר מצוה תוקדם לרביעי שלפניו - מכיון שבחמישי תהיה תענית אסתר.

המסעות הקודמים לעיירת בעלזא • צילום: אהרן ברוך ליבוביץ























בעלזא אוקראינה בר מצוה קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}