ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אוקראינה

אוקראינה




התמרמרות בקרב חסידי ברסלב, הכמהים להגיע לציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע. כרטיס טיסה לאוקראינה, עלול להאמיר בקרוב ולעמוד גם בתקופות השפל, על 500 דולר לפחות.
חברת 'אירוסוויט', אחת מחברות התעופה האוקראיניות שהטיסו בין היתר, אלפי חסידים לקייב במהלך השנים, צברה חובות בשלוש השנים האחרונות, המסתכמים במיליארד דולר!
כאן נכנס לתמונה אהרן מייברג מבעלי חברת 'אוקראין אינטרנשיונל PS' שהחליט לרכוש את חברת אירוסוויט או חלקה. השיקולים שעמדו בראש מעייניו הייתה מבוססת על האסטרטגיה כי תנועת החסידים המבקשים להגיע לאומן, תתועל לחברות שבבעלותו וכך יצליח לשלוט על נתח השוק המרכזי של הטיסות.
כך קרה שבבת אחת פועלות בקו לקייב רק 2 חברות 'אל על' ו'אוקראין'. חברת PS אותה מפעילה חברת כספי והעומד בראשה אבי נחום טסה כרגע לקייב 4 פעמים ביום.
לכאורה, יהיו שישאלו מה רע? החברה תטיס לאומן את כל החסידים והאזור ימשיך לשגשג!
אולם גורמים בקרב חסידי ברסלב, כבר הביעו חשש כבד מפני ייקור הטיסות בצורה משמעותית וסחיטת הנוסעים. הם טוענים, כי גם חברת 'אל על' מייחלת כבר מספר שנים להעלאת הטיסות ומרגע שנתח הטיסות המרכזי עובר לידי בעלות של חברה אחת, השולטת על מרבית הקווים של תל אביב -אוקראינה, היא תהפוך לקרטל ותעלה את המחירים, ומשכך הרי שגם אל על לא תשב בחיבוק ידיים ותנהג באורח דומה.
בקרב חסידי ברסלב מתארגנים כעת לטרפד מבעוד מועד את ייקור המחירים הצפוי לדעתם, ובימים אלו מתארגנת שדולה שמטרתה לקבע את המחיר. "אנו נשלם רק 390 דולר ולא דולר אחד יותר", הם אומרים. "אולי זה יהיה כרוך המלחמה, היא תימשך חודשיים, שלושה.. אבל אם הציבור יתאפק ולא ייכנע, נצליח לשמור על רמת מחירים לויאלית וסבירה. הגורמים טוענים כי מייברג צוטט כמי שאמר, כי החסידים יהיו מוכנים לשלם גם 500 דולר ובלבד להגיע למחוז חפצם באומן, ואת זה הם מתכוונים למנוע, גם במחיר ריסון והימנעות טוטאלית מהגעה לקייב. "רק אם המטוסים יעלו ריקים לאוויר, נצליח למנוע את המגמה המסתמנת", הם טוענים בלהט.
עוד אומרים עסקנים בברסלב, כי הם מציעים לציבור, לרכוש כבר כעת, כרטיסי טיסה לקייב דרך מדינה שלישית, לראש השנה, גם אם המחיר יעמוד על 550 דולר, משום שלטענתם, מייברג מדבר על ייקור הטיסות בצורה משמעותית, לאלתר לקראת ראש השנה הקרוב.
ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}