ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

מה אמר נפתלי בנט לרב של כפר-חב"ד?

"אני אעמוד בראש החזית להגן על לימוד התורה במדינת ישראל" • "נתניהו לא אדם רע, ליבו במקום הנכון, אבל הוא צריך תחת לחץ אנשים חזקים לצידו" • ההקלטה נחשפת

נפתלי בנט אצל רב כפר חב"ד. צילום: י' בלינקו
נפתלי בנט אצל רב כפר חב"ד. צילום: י' בלינקו



יו"ר מפלגת 'הבית היהודי', נפתלי בנט, ביקר אתמול (ד) בבית הרב של כפר-חב"ד, הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי. "הוא לא בא לקושש קולות בכפר, אלא פשוט להביע את דעתו בצורה ברורה בנושאי הציביון היהודי במדינה", הסביר אחד הגורמים שעסק בהכנת הביקור.

בנט, שעל-פי הסקרים יקבל 15 מנדטים ויהפוך למפלגה השלישית בגודלה (אחרי הליכוד-ביתנו והעבודה), דיבר בפתיחות על נושאי ארץ-ישראל וגיוס החרדים לצה"ל.

לידי COL – מרכז התקשורת החב"די, הגיעה הקלטה מלאה מהפגישה המיוחדת. אנו מגישים קטעים נבחרים מהקלטה, לצד תמליל, באדיבותם.

בנט מסבירצילום: בנט מסביר
בנט מסביר


על המדינה הפלסטינית: "צריך להגיד טעינו, צריך אלטרנטיבה"

את הפגישה, פתח בנט ב"מסרים העיקריים של הבית היהודי", כלשונו. מדובר בנושאי ארץ-ישראל. "אנחנו היחידים מהמפלגות המשמעותיות, המפלגה היחידה, שאומרת בקול ברור: לא למדינה פלסטינית! זו הייתה טעות", הכריז בנט בלשכת הרב אשכנזי. "עכשיו, ממשלת ישראל, בתהליך לא-פשוט, לא יהיה קל, צריך להגיד טעינו, זו לא הדרך הנכונה, וצריך אלטרנטיבה, והאלטרנטיבה זה לפתח את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, יש כמעט ארבע-מאות אלף יהודים ביהודה ושומרון, ועוד בערך שלוש-מאות אלף בירושלים, אחרי 67', צריך לפתח אותם".

בנט הוכרז על-ידי הפרשנים כ"תגלית הגדולה של בחירות 2013". אחת הסיבות, נובעות בגלל הקמפיין שהוא מנהל ב"מדיה החדשה".

בנט סיפר על מאחורי הקלעים של הקמפיין: "הצעירים, הם עם מוח יותר גמיש, יותר פתוח, והם יותר... ואני מגלה שהם יותר מפוקחים מהמבוגרים שכבר הרבה שנים הולכים בתלם. לכן אנחנו מתמקדים בקמפיין על הצעירים, דרך האינטרנט, ובפגישות... עוד פגישה ועוד פגישה... היום הייתי בחיפה, במכבים רעות, פגשתי ילדים מקסימים, מקסימים, ממש מתוקים, להסביר להם שזו טעות. זה מרכיב משמעותי
.
"מסתבר, שלחלק גדול - אתם בחב"ד יודעים את זה הרבה יותר טוב מאיתנו, אתם עושים את זה עשרות שנים – יש בלב להבה יהודית חזקה, שכן, שכבות של אבק כיסו, ורק צריך ככה לנקות את האבק ולתת ללהבה לפרוץ. עכשיו, אנחנו מתכוונים, לא רק..."

בנט, שהגיע לפגישה יחד עם חברי 'האיחוד הלאומי' שהתאחדו עם 'הבית היהודי', חבר-הכנסת אורי אריאל והרב הלל הורביץ, ניתח את מערכת הבחירות, בזווית ראייתו: "הסיפור פה הוא פשוט: נתניהו הוא ראש-הממשלה הבא - זה כבר הוכרע. השאלה הגדולה היא, האם תהיה ממשלת נתניהו, לבני ויחימוביץ' - שמאלנית, או תהיה ממשלה ימנית, שהבית היהודי הוא השותף הגדול והחזק ביותר. בשביל זה", אמר בנט, "אנחנו צריכים לקחת לליכוד קולות ולהעביר אלינו, צריך עוד ועוד מנדטים, כדי להציל את ארץ-ישראל".

על בנימין נתניהו: "הוא צריך אנשים חזקים לצידו"

ביום שישי שעבר תקף ראש-הממשלה בנימין נתניהו את בנט, בעקבות קריאתו, לכאורה, לסרבנות בצה"ל.

יום קודם לכן, ביום חמישי, אמר בנט בראיון לתכנית "משעל חם" בערוץ 2, כי הוא "מעדיף היה להיכנס לכלא מאשר לפנות יהודי בביתו", מה שהתפרש לכאורה כתמיכה בסירוב פקודה. בראיונות לתקשורת, אמר נתניהו כי הוא לא ייתן "שמישהו יקדש סרבנות אצלי בממשלה".

• לא למדינה פלסטינית


שבוע לאחר פרוץ הסערה, בפגישה בכפר-חב"ד, התייחס בנט לנתניהו: "יש לי היכרות אישית עם נתניהו, הייתי ראש הלשכה שלו במשך שנתיים. הוא לא אדם רע, ליבו במקום הנכון, אבל הוא צריך תחת לחץ אנשים חזקים לצידו, אז הוא אוחז בהגה - אנחנו צריכים לשים את הידיים על ההגה, לתפוס את ההגה, ולא לתת לו לשבור לאן שהוא רוצה".

בנט מקשיבצילום: בנט מקשיב
בנט מקשיב


על גיוס חרדים: "נגן על לימוד התורה"

על רקע ההתבטאויות נגד הציבור החרדי, מצידם של ראשי המפלגות הגדולות, והדרישה לגייס אותם לצה"ל, ביקש בנט להסביר את עמדותיו בנושא רגיש זה, בחברה הישראלית.

"יש פה שני היבטים", פתח בנט. "אחד, אנחנו אחראים על הזהות היהודית של כל המדינה, גם החילונים. אם אנחנו לא נדאג לזהות היהודית של כולם, אף-אחד לא ידאג. במערכת החינוך, בצה"ל, ובכלל בשיח הישראלי.

"הדבר השני, זה לימוד תורה. העמדה שלי כבר תקופה מאוד-מאוד ארוכה, מאז שכל הנושא של גיוס חרדים בכפייה עלה, ואני מסביר ומשכנע את החילונים בצדקתה: כל אדם שמתכוון ללמוד תורה במהלך חייו, צריך ללמוד תורה. זה קשה מאוד.

• תלמידי ישיבות


אני קטונתי, אני לא יודע לעשות את זה, לא זכיתי בזה, היכולת לקום בבוקר... אבל אנשים שיודעים, תלמידי חכמים, ולומדי תורה, שמוכנים להקריב ולמסור את נפשם, אנחנו צריכים להגן עליהם ולחזק אותם, הם גם לא צריכים לחיות ככה... עכשיו מי שלא, צריך למצוא את הדרכים לשלב בעשייה, האמירה היא חד-משמעית.

"אני יודע שבעבר הציונות הדתית אהבה להתחנף לחילונים, אין בבית-ספר שלי את הדבר האלה, אני אומר את הדברים כהווייתם, ואנחנו נעמוד בראש החזית, ואני אומר את זה כרב-סרן בסיירת מטכ"ל שעשרים ושתיים שנה אני חייל, אני יעמוד בראש החזית להגן על לימוד התורה במדינת ישראל, בעם הזה".
חב''ד נפתלי בנט בנימין נתניהו הבית היהודי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}