לראשונה מזה שנים- ירידה מתחת ל-300 הרוגים בתאונות דרכים
מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי שיעור ההרוגים מתאונות דרכים ירד השנה בכ-25% ביחס לשנת 2011, וחייהם של קרוב למאה בני אדם ניצלו. מנכ"ל אור ירוק: "חייבים להמשיך את מגמת הירידה בתאונות הדרכים"
- אור ירוק
- י"ג טבת התשע"ג
חדשות 24
מנתוני שנת 2012 ומנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, שיעור ההרוגים מתאונות דרכים, ירד השנה בכ-25% ביחס לשנת 2011, וחייהם של קרוב למאה בני אדם ניצלו. (הנתונים אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012)
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "זו השנה הראשונה מזה שנים רבות, שמדינת ישראל מצליחה להוריד את כמות ההרוגים מתחת ל-300 בני אדם. זהו הישג בלתי מבוטל של הצלת חיי אדם.
בשנת 2011, נהרגו בכבישי ישראל 374 בני אדם, בתאונות דרכים. השנה נהרגו 281 בני אדם. אנו מחויבים להמשיך את מגמת הירידה. אנו רואים בשר התחבורה, שמדיניותו הייתה בהשקעת תקציבים מסיבית לשיפור התשתית בשנה הנוכחית, שותף פעיל במאבק בתאונות הדרכים." (נתוני שנת 2012 אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר)
בשנת 2011 נרשמו 331 תאונות דרכים קטלניות (תאונות שבהן נהרג אדם אחד לפחות) אל מול שנת 2012 שבהן נרשמו 246 תאונות קטלניות. מדובר בירידה של 26%. (הנתונים אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012)
עמותת "אור ירוק" קובעת, כי הדרך לצמצום התאונות, היא המשך השקעת תקציבים ומשאבים. הנתונים מוכיחים כי תאונות דרכים אינן גורל. על המדינה להמשיך ולהשקיע תקציבים ומשאבים, בשיפור התשתית בכבישים המסוכנים, כדי להמשיך במגמת הירידה בהרוגים. רק שילוב כוחות, הכולל הגברת האכיפה בכבישים, החמרת הענישה, שיפור התשתיות והגדלת החינוך וההסברה, יביאו את מדינת ישראל ליעד של פחות מ-270 הרוגים מתאונות דרכים, עד שנת 2020.
על מדינת ישראל להקצות 550 מיליון שקלים למאבק בתאונות הדרכים, כפי שנקבע בדוח ועדת שיינין. אם מדינת ישראל תשקיע משאבים בצמצום ההיפגעות באוכלוסיות הפגיעות נוכל לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים.
האוכלוסיות שנפגעו הכי הרבה בתאונות דרכים השנה (נתונים אינם סופיים ונכונים עד 23 בדצמבר 2012)
• ילדים – השנה נהרגו 33 ילדים (0-14) בתאונות דרכים. מספר הילדים ההרוגים בשנת 2012 עלה ב-18%, כאשר בתקופה המקבילה בשנת 2011, נהרגו 28 ילדים. ילדים נחשבים לאוכלוסיה פגיעה, בשל חוסר היכולת שלהם לקשר בין רעש הרכב והסכנה. לילדים אין יכולת לראות ראיה מרחבית, הם פזיזים ונמוכי קומה, כך שקשה לראותם בין מכוניות. על המדינה להשקיע בהקמת פסי האטה, רמזורים, מעקות, תמרורים ושלטים המתריעים כי ישנם ילדים בכביש, בסביבת גני ילדים, בתי ספר, גינות ציבוריות ומתנסי"ם.
• צעירים - השנה נהרגו 43 צעירים (15-24) בתאונות דרכים. נהיגת צעירים מאופיינת בחוסר ניסיון בכביש ועודף בטחון עצמי. צעירים נוטים לנהוג בעייפות, תחת השפעת אלכוהול וללא חגורות בטיחות. על המדינה להגדיל את שעות החינוך וההסברה בבתי הספר, ולהגביר את האכיפה בכבישים כנגד נהגים שבוחרים לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה.
• קשישים – השנה נהרגו 37 קשישים (65+), בתאונות דרכים. אוכלוסיית הקשישים מונה 10% מכלל האוכלוסייה, אך נפגעת בשיעור כפול. כשני שליש מהקשישים ההרוגים (67%), נהרגו כהולכי רגל לעומת, שנת 2011 שבה שיעור הקשישים שנהרגו כהולכי הרגל היה 49%. קשישים נפגעים לרוב בשל מגבלות גילם. מהירות ההליכה יורדת, הראייה נפגעת וכך גם השמיעה. חציית הכביש מתארכת באופן משמעותי ביחס לצעירים, והיכולת לזהות ולהעריך סכנות נפגמת. על המדינה להתקין פסי האטה ולהגביה מעברי חציה, במקביל להארכת משך האור הירוק, שיאפשר חציה בטוחה, בסביבת בתי אבות, קופת חולים, ומרכזי יום לקשיש.
• מגזר ערבי- השנה נהרגו 93 בני אדם במגזר הערבי בתאונות דרכים. אל מול שנת 2011 מדובר בירידה של 25% ביחס ההרוגים, כאשר בשנה שעברה נהרגו 124 בני אדם במגזר הערבי, באותה תקופת זמן (הנתונים אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012). המגזר הערבי מהווה 33% מכלל ההרוגים, בעוד חלקו באוכלוסיה נאמד בכ-20%. ההיפגעות ב"תאונות החצר", בולטת במיוחד במגזר הערבי. על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה במגזר הערבי, יש להשקיע משאבים לשיפור התשתית בכפרים ובערים, ליצירת חניונים לרכב כבד ולבניית מדרכות להולכי רגל . יש להגביר את ההסברה בבתי הספר ובגני הילדים לחינוך לבטיחות בדרכים. על המדינה לעודד התקנת חיישני רוורס בכלי רכב, כדי לצמצם את "תאונות החצר".
• פילוח נתוני היפגעות לקבוצות בשל תאונות דרכים במדינת ישראל, בשנת 2012 (נהגים, נוסעים, הולכי רגל, רוכבי אופנועים/קטנועים ורכבי אופניים) הנתונים לא סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012.
• 70 נהגים נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 110 נהגים בתאונות דרכים. ירידה של 36%
• 71 נוסעים נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 79 נהגים בתאונות דרכים. ירידה של10%.
• 88 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים, בשנת ,2012, המהווים כשליש מתאונות הדרכים. בשנה הקודמת נהרגו 118 הולכי רגל בתאונות דרכים. ירידה של 26%.
• 38 רוכבי אופנוע/קטנוע נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 47 רוכבי אופנוע/קטנוע בתאונות דרכים. ירידה של 20%.
• 12 רוכבי אופניים נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 16 רוכבי אופניים בתאונות דרכים. ירידה של 25%
בסך הכול חייהם של קרוב למאה בני אדם ניצלו השנה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "זו השנה הראשונה מזה שנים רבות, שמדינת ישראל מצליחה להוריד את כמות ההרוגים מתחת ל-300 בני אדם. זהו הישג בלתי מבוטל של הצלת חיי אדם.
בשנת 2011, נהרגו בכבישי ישראל 374 בני אדם, בתאונות דרכים. השנה נהרגו 281 בני אדם. אנו מחויבים להמשיך את מגמת הירידה. אנו רואים בשר התחבורה, שמדיניותו הייתה בהשקעת תקציבים מסיבית לשיפור התשתית בשנה הנוכחית, שותף פעיל במאבק בתאונות הדרכים." (נתוני שנת 2012 אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר)
בשנת 2011 נרשמו 331 תאונות דרכים קטלניות (תאונות שבהן נהרג אדם אחד לפחות) אל מול שנת 2012 שבהן נרשמו 246 תאונות קטלניות. מדובר בירידה של 26%. (הנתונים אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012)
עמותת "אור ירוק" קובעת, כי הדרך לצמצום התאונות, היא המשך השקעת תקציבים ומשאבים. הנתונים מוכיחים כי תאונות דרכים אינן גורל. על המדינה להמשיך ולהשקיע תקציבים ומשאבים, בשיפור התשתית בכבישים המסוכנים, כדי להמשיך במגמת הירידה בהרוגים. רק שילוב כוחות, הכולל הגברת האכיפה בכבישים, החמרת הענישה, שיפור התשתיות והגדלת החינוך וההסברה, יביאו את מדינת ישראל ליעד של פחות מ-270 הרוגים מתאונות דרכים, עד שנת 2020.
על מדינת ישראל להקצות 550 מיליון שקלים למאבק בתאונות הדרכים, כפי שנקבע בדוח ועדת שיינין. אם מדינת ישראל תשקיע משאבים בצמצום ההיפגעות באוכלוסיות הפגיעות נוכל לצמצם את מספר ההרוגים מתאונות דרכים.
האוכלוסיות שנפגעו הכי הרבה בתאונות דרכים השנה (נתונים אינם סופיים ונכונים עד 23 בדצמבר 2012)
• ילדים – השנה נהרגו 33 ילדים (0-14) בתאונות דרכים. מספר הילדים ההרוגים בשנת 2012 עלה ב-18%, כאשר בתקופה המקבילה בשנת 2011, נהרגו 28 ילדים. ילדים נחשבים לאוכלוסיה פגיעה, בשל חוסר היכולת שלהם לקשר בין רעש הרכב והסכנה. לילדים אין יכולת לראות ראיה מרחבית, הם פזיזים ונמוכי קומה, כך שקשה לראותם בין מכוניות. על המדינה להשקיע בהקמת פסי האטה, רמזורים, מעקות, תמרורים ושלטים המתריעים כי ישנם ילדים בכביש, בסביבת גני ילדים, בתי ספר, גינות ציבוריות ומתנסי"ם.
• צעירים - השנה נהרגו 43 צעירים (15-24) בתאונות דרכים. נהיגת צעירים מאופיינת בחוסר ניסיון בכביש ועודף בטחון עצמי. צעירים נוטים לנהוג בעייפות, תחת השפעת אלכוהול וללא חגורות בטיחות. על המדינה להגדיל את שעות החינוך וההסברה בבתי הספר, ולהגביר את האכיפה בכבישים כנגד נהגים שבוחרים לשתות אלכוהול ולעלות על ההגה.
• קשישים – השנה נהרגו 37 קשישים (65+), בתאונות דרכים. אוכלוסיית הקשישים מונה 10% מכלל האוכלוסייה, אך נפגעת בשיעור כפול. כשני שליש מהקשישים ההרוגים (67%), נהרגו כהולכי רגל לעומת, שנת 2011 שבה שיעור הקשישים שנהרגו כהולכי הרגל היה 49%. קשישים נפגעים לרוב בשל מגבלות גילם. מהירות ההליכה יורדת, הראייה נפגעת וכך גם השמיעה. חציית הכביש מתארכת באופן משמעותי ביחס לצעירים, והיכולת לזהות ולהעריך סכנות נפגמת. על המדינה להתקין פסי האטה ולהגביה מעברי חציה, במקביל להארכת משך האור הירוק, שיאפשר חציה בטוחה, בסביבת בתי אבות, קופת חולים, ומרכזי יום לקשיש.
• מגזר ערבי- השנה נהרגו 93 בני אדם במגזר הערבי בתאונות דרכים. אל מול שנת 2011 מדובר בירידה של 25% ביחס ההרוגים, כאשר בשנה שעברה נהרגו 124 בני אדם במגזר הערבי, באותה תקופת זמן (הנתונים אינם סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012). המגזר הערבי מהווה 33% מכלל ההרוגים, בעוד חלקו באוכלוסיה נאמד בכ-20%. ההיפגעות ב"תאונות החצר", בולטת במיוחד במגזר הערבי. על מנת לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה במגזר הערבי, יש להשקיע משאבים לשיפור התשתית בכפרים ובערים, ליצירת חניונים לרכב כבד ולבניית מדרכות להולכי רגל . יש להגביר את ההסברה בבתי הספר ובגני הילדים לחינוך לבטיחות בדרכים. על המדינה לעודד התקנת חיישני רוורס בכלי רכב, כדי לצמצם את "תאונות החצר".
• פילוח נתוני היפגעות לקבוצות בשל תאונות דרכים במדינת ישראל, בשנת 2012 (נהגים, נוסעים, הולכי רגל, רוכבי אופנועים/קטנועים ורכבי אופניים) הנתונים לא סופיים ונכונים ל-23 בדצמבר 2012.
• 70 נהגים נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 110 נהגים בתאונות דרכים. ירידה של 36%
• 71 נוסעים נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 79 נהגים בתאונות דרכים. ירידה של10%.
• 88 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים, בשנת ,2012, המהווים כשליש מתאונות הדרכים. בשנה הקודמת נהרגו 118 הולכי רגל בתאונות דרכים. ירידה של 26%.
• 38 רוכבי אופנוע/קטנוע נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 47 רוכבי אופנוע/קטנוע בתאונות דרכים. ירידה של 20%.
• 12 רוכבי אופניים נהרגו בתאונות דרכים, בשנת 2012. בשנה הקודמת נהרגו 16 רוכבי אופניים בתאונות דרכים. ירידה של 25%
בסך הכול חייהם של קרוב למאה בני אדם ניצלו השנה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות