ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

פרקליטו של הרב בקשי דורון: "כתב האישום מופרך מיסוד"

מקורבי הראשל"צ לשעבר מסרבים להגיב על הגשת כתב האישום נגדו בגין מרמה בפרשת 'תיק הרבנים': "ביקש שלא נשוחח עם התקשורת" • פרקליטו: "האמת תצא לאור"

הרב בקשי דורון. צילום: ארכיון
הרב בקשי דורון. צילום: ארכיון



מקורביו של הרב הראשי לשעבר, הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, מסרבים להגיב באופן רשמי על הגשת כתב האישום נגדו בגין מרמה בפרשת 'תיק הרבנים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הרב הראשי לשעבר שוחח מיד לאחר הגשת כתב האישום עם כמה ממקורביו, וביקש מהם שלא לשוחח עם כלי-התקשורת. אחד מהם סיפר, כי לעת עתה זו ההחלטה. "כל מי שיגיב לכם הוא כנראה לא ממקורביו של הרב, אולי מאוחר יותר הבקשה של הרב תשתנה, אין לדעת".

עו"ד ד"ר אביעד הכהן, שייצג את הרב דורון יחד עם עורך הדין יעקב וינרוט וירון קוסטליץ בשימוע, אמר בתגובה: "אנו סמוכים ובטוחים שהאמת תצא לאור ויוברר כי כתב האישום מופרך מיסודו, ואין לו כל בסיס, לא עובדתי ולא משפטי.

עוד בנושא:
הראשל"צ לשעבר הרב בקשי דורון מואשם במרמה

"יש להצר על כך שבמקום להקדיש את כל משאביה למלחמה בשודדים ורוצחים, שחיתות שלטונית והלבנת הון, מקדישה הפרקליטות משאבים כה רבים לטיפול בענייו של הראשון לציון שבתקופת כהונתו הביא לביטול התופעה הפסולה של מתן תארים פיקטיביים, ושגם לטענת הפרקליטות לא קיבל כל טובת הנאה אישית.

"המעשים שאליהם מתייחסת הפרקליטות אירעו לפני למעלה מעשר שנים, ותיק החקירה שנפתח בזמנו נגד הרב נסגר כבר מזמן, בנימוק של היעדר כל אשמה. מעבר לכך, יש לתהות על חידוש החקירה והגשת כתב האישום לאחר כל-כך הרבה שנים, נגד אדם שתרומתו הציבורית למדינת ישראל לא תסולא בפז, ובמיוחד לנוכח מצבו הבריאותי של הרב".

כתב האישום שהוגש הבוקר עוסק במעורבותו של הראשל"צ לשעבר בפרשת 'תיק הרבנים', במהלכה הוצאו תעודות כוזבות של הסמכה לרבנות עבור למעלה מ-1000 אנשי צבא ומשטרה. כתב האישום בפרשת 'תיק הרבנים' הוגש כבר בנובמבר 2007 נגד 10 נאשמים, והתיק עודנו מתנהל בבית המשפט.
הרב בקשי דורון תיק הרבנים יעקב ויינרוט בית המשפט כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד