ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בנט עולה להתקפה: הליכוד מתכנן גירוש?

אחרי שביבי רמז כי לא יכניס מי שקורא לסירוב פקודה לממשלתו - נפתלי בנט תוקף: "לא קראתי לסירוב פקודה - בשביל להרוויח עוד רבע מנדט 'הליכוד' פגע בצה"ל"

נפתלי בנט. צילום פלאש90
נפתלי בנט. צילום פלאש90

נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הגיב הערב (מוצ"ש) במסיבת עיתונאים לביקורת על דבריו, כי לא יפנה יהודים מביתם.

בתוכנית 'משעל חם' בערוץ 2 אמר בנט, כי "צו מצפונו לא יאפשר לו לפנות יהודי מביתו וכי הוא יעדיף לשבת בכלא מאשר לעשות זאת" - ועורר סערה פוליטית.

הערב הסביר במסיבת העיתונאים: "לא קראתי לסירוב פקודה. כל צופה אינטליגנטי שראה את התוכנית הבין את זה, אבל בליכוד יצרו דימוי או מצג כאילו אני קראתי לסרבנות. בשביל להרוויח רבע מנדט הם פגעו בתדמית צה"ל".

הוא הוסיף ותקף את הליכוד: "על ראש הליכוד בוער הכובע. העיסוק של הליכוד, ערב הבחירות, בשאלה האם חיילים יגרשו יהודים שוב מביתם אומר הכל - הליכוד עם שותפות משמאל, עלול להמיט עלינו התנתקות נוספת.

"אני קורא לראש הממשלה נתניהו לחזור בו מהסכמתו למדינה פלסטינית, או שהוא מתכוון לעקור מתיישבים מביתם שוב. אדוני ראש הממשלה - כן או לא. כן או לא. האם אתה מתכוון לעקור יהודים מביתם שוב?", תהה בנט.

לדבריו, "אנחנו נהיה מפלגה גדולה ומשמעותית כדי למנוע מצב שבו חיילי צה"ל יעמדו שוב בפני דילמות לא אנושיות שכאלה".

אמש תקף ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את בנט ואמר כי זו התבטאות חמורה והביע ספק אם יכניס לממשלתו מי שקורא לסרבנות.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה גם היא: "התבטאותו של נפתלי בנט חותרת תחת היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אנטי ממלכתית, ומערערת על החלטות ממשלה שנבחרה באופן דמוקרטי בידי העם".

במאמר שפרסמה ביום שבת בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה: "הדמוקרטיה שלנו לה לספוג סרבנות מימין ומשמאל כשהיא נעשית ע"י יחידים שמגיעים משוליים קיצוניים, אבל כשסרבנות חודרת לזרם המרכזי בחברה, ולהנהגה שלה, היא מסכנת אותנו כחברה, כעם וכמדינה.

"אם אתה לא תומך במהלך פוליטי אז הוא דגל שחור? מי שאומר אמירה לא אחראית שכזו אינו יכול להיות שותף להנהגה. מי שרוצה להיות שותף לממשלה צריך לחזור בו ממתן ההיתר, אפילו בקריצה, לסירוב פקודה".

גם שר החינוך, גדעון סער תקף את בנט ואמר: ""אסור לאיש ציבור שמשמש דוגמא אישית לדבר על סירוב פקודה. זה ההבדל בין גישה ממלכתית לבין גישה בלתי ממלכתית". עוד אמר סער: "אנחנו חיים במדינה שלא יכולה להתקיים דקה אחת בלי צבא ההגנה לישראל וצה"ל בנוי על קיום פקודות של הדרג המדיני.

"גם בתכנית ההתנתקות, שהתנגדתי לה והצבעתי נגדה כחבר כנסת, קראתי לכבד את הכרעת הרוב הדמוקרטי" אמר השר סער והוסיף: "גם היום מפטרל בחברון חייל מילואים או סדיר שהוא בדעות השמאל ולא מאמין בנוכחות שלנו שם, אבל הוא יודע שהוא חי במדינה דמוקרטית שהמדיניות נקבעת על ידי הממשלה והכנסת והוא מקיים אותה".

'התנועה' הגיבה בתגובה לניסיונות ההתנערות של נתניהו מבנט: "טוב שיצאה האמת לאור לפני הבחירות ולא יעזרו הניסיונות של נתניהו להסתיר אותה. הסרבנות של בנט וחבריו היא אותה אידיאולוגיה של פייגלין ומרעיו בתוך הליכוד. זהו הליכוד ביתנו ואלה היו ויהיו שותפיו הטבעיים. אלה שלא משרתים בכלל, אלה שיבחרו איזה פקודה למלא, וכולם ימנעו מאיתנו הסדר או תקווה לעתיד טוב יותר. נתניהו, השבוי בזרועות שותפיו הקיצוניים ישאיר את הנשיאה בנטל על בנינו ובנותינו, הרוב הדומם שתומך בשמירה על אופיה היהודי והדמוקרטי של ישראל ערכיה וערכי צה"ל".
נפתלי בנט סרבנות הבית היהודי ניסים משעל הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד