י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הנגיד נטמן עם קבלות לצדקה בסך 72 מיליון דולר

אלפי חסידי גור, בראשות האדמו"ר, ליוו למנוחות את הנגיד הרה"ח רבי אברהם נח קליין זצ"ל שנפטר במפתיע • בקברו בהר הזיתים הוטמנו לבקשתו, קבלות הצדקה

הנגיד הרה"ח רבי אברהם נח קליין זצ"ל
הנגיד הרה"ח רבי אברהם נח קליין זצ"ל



אלפים השתתפו אמש (א) בהלווית הנגיד הרה"ח רבי אברהם נח קליין זצ"ל, שנערכה בירושלים.

מסע הלוויה החל ברוחובות בורו-פארק, כאשר מיטתו של הנגיד הרה"ח רבי אברהם נח קליין זצ"ל הגיעה תחילה להיכל ה'מתיבתא' של חסידי גור בארה"ב, הבניין אותו הקים על-שם אביו, רבי אפרים חיים ז"ל קליין.

ליד הישיבה הספידו הגאון רבי דוד אולבסקי, ראש ישיבה ומתיבתא בית ישראל, והגאון רבי אליהו הלוי פישר, ראש הכולל דחסידי גור.

אל המיטה שעשתה את דרכה לארץ, הצטרפו בנו הגדול ר' מרדכי יודל קליין וחתנו הגדול ר' מרדכי וויץ. בנתב"ג המתינו למיטה משלחת של נכבדי עדת חסידי גור, שבאו לחלוק כבוד אחרון למנוח.

ברחובות ירושלים פורסמו מודעות אבל מטעם ארגונים שונים המבכים את האבידה - החל מאיחוד מוסדות גור, שהמנוח היה חבר מועצת הנשיאות העליונה; אגודת בית המדרש החדש של גור; בית הדין הישר והטוב - שהמנוח ייסד; ישיבת אורייתא; שערי משפט; מכון עוז והדר ועוד.

בשמגר חיכה קהל רב למיטה והגאון רבי שאול אלתר ראש ישיבת שפת אמת, ביכה בקול בוכים את האבידה הגדולה של עם התורה, בפטירתו של מי שהיה בעצמו תורה, סמל ודוגמא לשקידת התורה. ראש הישיבה קרא לחשבון נפש.

אחריו המשיך והספיד הגאון רבי דניאל אלתר, בן האדמו"ר ה'פני מנחם', שהזכיר את החביבות הגדולה שהיתה למנוח ולאביו אצל ה'פני מנחם', שכיבד וייקר אותם, קודם כלומדי תורה ואחר כך כ'תמכין דאורייתא'. בשם המשפחה נפרד ממנו בנו ר' יעקב קליין.

משם המשיך מסע הלוויה אל עבר בית המדרש הגדול של גור. במחנה שנלר הועמדו רמקולים רבי עוצמה ואלפי חסידי גור שהקדימו את בואם, לרגל הבר מצוה לנכד האדמו"ר, מילאו את הרחבה הענקית.

עם כניסת המיטה לרחבה, יצא האדמו"ר מגור אל הלוויה. את ההספד המרכזי נשא הרב יצחק מאיר טאומן, מעסקני האיחוד ובית המדרש, אשר הספיד בקול בוכים.

בדבריו הזכיר את מילותיו הספורות של המנוח, בלווית הנגיד הרב מנדל אשכנזי ז"ל בעשרת ימי תשובה האחרון: "מנדל, מנדל, כה צעיר?"

אחריו הספיד בקול נרגש חתנו הרב גרין, שסיפר על מעשי חסד מופלאים, שהיו מנת חלקו של המנוח ורעייתו שתבדלחט"א.

מסע הלוויה המשיך להר הזיתים, שם בחלקת כולל פולין רכש חלקת קבר בסמוך להוריו, ושם ביקש להיטמן. בקברו הוכנסו - לבקשתו - קבלות של 72 מיליון דולר, אותם תרם ב-14 שנים האחרונות, מאז ירש מאביו את עסקיו.

בשל הלוויה, נדחתה שמחת הבר מצוה לנכד האדמו"ר בלמעלה משעה.

בגור ציינו הערב את הלוויה השלישית הכואבת בשנה האחרונה של חברי מועצת הנשיאות של איחוד מוסדות גור - הרב יהושע מוסבכר ז"ל, הרב מנדל אשכנזי ז"ל והרב אברהם נח קליין ז"ל, כולם בשנות השישים לחייהם, למגינת כל לב.
אברהם נח קליין לוויה גור שמגר הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}