י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הלם בגור: הגביר שתרם לאלפי מוסדות התמוטט ונפטר

חסידות גור המומה: הנגיד הרב אברהם נח קליין זצ"ל, מחשובי חסידי גור ומגדולי תומכיה - נפטר בפתאומיות • כיהן כחבר מועצת הנשיאות של איחוד מוסדות גור בארץ ישראל

רבי אברהם נח הלוי קליין זצ"ל
רבי אברהם נח הלוי קליין זצ"ל

ברוך דיין האמת: בערב שבת נפטר בניו-יורק הנגיד רבי אברהם נח הלוי קליין זצ"ל, מחשובי חסידי גור, חבר מועצת הנשיאות העליונה של ה'איחוד', וממקימי 'איגוד מוסדות גור' בארה"ב ומקים עולה של תורה, שחיבר ספרים רבים.

ביום שישי ביקר אצל רופא לצורך בדיקה, ובאמצע הטיפול לקה בליבו - ותוך דקות השיב את נשמתו ליוצרה, כשהוא בשנות ה-60 לחייו.

המנוח ז"ל נולד לאביו הרה"ח רבי אפרים חיים הלוי קליין ז"ל. היה איש עסקים שקבע עיתותיו לתורה. חיבר ספרים רבים בכל מקצועות התורה. חיבורו האחרון הוא ספרו המונומנטלי "דף על הדף" על כל הש"ס, אותו סיים עם סיום מחזור הש"ס האחרון השנה.

היה אוהב תורה מושבע, והקים את בית הדין 'הישר והטוב' בכמה ערים בישראל, כשמטרתו להעניק שירות עבור אלו הצריכים בוררות ודיני תורה בעניני חושן משפט. במסגרת בית ההוראה חוברו ספרים רבים, אשר המנוח היה שותף מלא לפעילותם.

בשנת תש"ן הקים את בניין ישיבת גור בארה"ב - 'מתיבתא נר ישראל', ובשנת תשס"א את בניין הישיבה גדולה - 'ישיבה גבוהה דגור ארה"ב'.

את רכושו הרב ירש מאביו ז"ל ומדודיו, אחי אביו, שלא הותירו יורשים. משפחת קליין היתה קשורה לבית גור ולאדמו"ר ה'בית ישראל' זצ"ל. זכה לשאת חן בעיני אדמו"רי גור שהעניקו לו קירבה יתירה, והוא מצידו התבטל לפניהם, כעבד בפני רבו.

חסידותו היתירה הגיעה לידי ביטוי בין היתר, ב'סגולה' אותה קיבל מהאדמו"ר ה'פני מנחם' מגור זצ"ל, שאמר לו כי ינצל את זמנו בשבת ואל ישיח שיחת חולין - הנהגה טהורה אותה שמר בקנאות משך שני עשורים. רבים זוכרים אותו שוקד ולומד במשך כל השבת מעת לעת.

תרומותיו ונדבת ליבו פרצו את מסגרת מוסדות גור והוא העניק לאלפי מוסדות תורה וחסד בכל רחבי העולם. ביתו בשכונת בורו-פארק הפך תל תלפיות והכתובת בה"א הידועה לכל מעשי חסד.
.
בעוד חודש היה אמור ללוות את בתו האחרונה לחופה.

הלוויותו תצא הערב (מוצ"ש) בשעה 18:00 לפי שעון ניו יורק, ממתיבתא 'בית ישראל' דחסידי גור בשכונת בורו פארק בברוקלין - בדרכה לארץ-ישראל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. ,
אברהם נח קליין גור איחוד לוויה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}