ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

לראשונה: נרות חנוכה בבתי כלא בארה"ב • "נס חנוכה"

לראשונה בבתי הכלא בארה"ב: מדינת ניו-ג'רזי אישרה לאסירים בבתי הכלא להדליק נרות בין כותלי הכלא • הרב זלמן גרוסבאום שיזם את החוק: "מדובר בנס חנוכה"

חנוכה. צילום: עזרא לנדאו
חנוכה. צילום: עזרא לנדאו

לראשונה בארה"ב: אסירים יורשו להדליק נרות חנוכה בין כותלי הכלא.

חוק תקדימי שאושר בסוף השבוע בניו-ג'רזי קבע כי אסירים יהודים יורשו להדליק נרות בחג החנוכה בחדר מיוחד שייועד להדלקת נרות, תחת עינם הפקוחה של הסוהרים.

מי שפעל למען החוק הוא הרב זלמן גרוסבאום רב בית חב"ד בעיר לווינגסטון שבניו ג'רזי - לאחר שנכח בחנוכה אשתקד כי אסירים אינם מורשים להדליק נרות חנוכה.

מר גארי לאניגאן מנהל רשות בתי הסוהר בניו ג'רזי אמר, "אנחנו מכבדים את כל הדתות ומשתדלים לאפשר לאסירים לקיים מסורות דתיות בכלא, אני שמח שהדיונים המשותפים בין משרדו של המושל, המחלקה המשפטית ונציגי הקהילה היהודית בניו ג'רזי - הצליחו להביא לחקיקה החדשה".

הרב גרוסבאום אמר כי, "מדובר בנס חנוכה, לראשונה יוכלו יהודים בכלא לקיים את הדלקת נרות החנוכה".

ראשי ארגוני פדיון שבויים הפועלים בניו יורק לרווחת האסירים החרדים בארה"ב, קיבלו בשמחה את הידיעה על חקיקת החוק החדש, והביעו תקווה כי החוק ישמש תקדים משפטי חשוב, לגבי בתי כלא אחרים.

אחד מראשי הארגונים אמר, "לצערנו הרב בתי הכלא באזור ניו-יורק, ניו-ג'רזי ואחרים מלאים באסירים חרדים שמרצים עונשי מאסר של שנה עד עשרים שנה, שמשוועים לקיים עד כמה שניתן את המנהגים השונים ובכללם הדלקת נר חנוכה, שמשפיע אור על כל יתר ימות השנה. אנחנו מקווים שהחוק יהווה תקדים משפטי, שיאפשר חקיקת חוק דומה ביתר המחוזות".
חנוכה אסירים חב''ד חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}