נתון מבהיל: כאלף מטענים נשמטים מכלי רכב מדי שנה
מתצפית שביצעה עמותת אור ירוק עולה: כל כלי רכב חמישי שמוביל מטענים, עושה זאת בצורה מסוכנת ולא תקינה - כ-20% מכלי הרכב • לפני כשלושה וחצי חודשים נהרג אברך בן 26, כאשר ספה נשמטה מכלי רכב וגרמה להתנגשות קטלנית בכביש המנהרות
- אלי שלזינגר, בחדרי חרדים ואור ירוק
- י"ד כסלו התשע"ג
המטען שנשמט. צילום: אלי שלזינגר
בשעות הצהרים אירעה תאונת-דרכים קשה בכביש 6: משאית עם מטען ברזל פגעה באוטובוס אגד, המטען נפל מהמשאית - ופגע באוטובוס. כתוצאה מכך נהרג החייל ראני חלבי (19) מדליית אל-כרמל, ו-14 נוסעים נוספים נפצעו, בהם פצוע קשה.
מחקירה ראשונית עולה, כי האוטובוס נתקע במסלול הנסיעה הימני, ונהג המשאית, שנסע מאחוריו, לא הספיק לבלום לחלוטין. במקום, הוא סטה שמאלה בניסיון שלא לפגוע באוטובוס ותוך כדי הפנייה הפתאומית פגע המטען שנשאה המשאית באוטובוס.
• מלכודת מוות בכביש 6: ברזלים מחצו אוטובוס 'אגד' • הרוג ו-16 פצועים
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי כאלף מטענים נשמטים מדי שנה מכלי רכב המובילים מטענים. עוד עולה, כי כל כלי רכב חמישי שמוביל מטענים, עושה זאת בצורה מסוכנת ולא תקינה - כ-20% מכלי הרכב.
בסך הכול נבדקו באמצעות חברת 'אמן' כ-700 כלי רכב שהובילו מטענים ו-144 מהם הוגדרו כבלתי תקינים. כלומר, כל כלי רכב חמישי שמוביל מטענים, עושה זאת בצורה אשר מסכנת את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך האחרים.
התאונה הקטלנית היום בכביש 6, מצטרפת למספר תאונות קטלניות, שבהן בני אדם קיפחו את חייהם בשל נפילת מטען במהלך נסיעה בכביש. ב-24 באוגוסט 2012, אדם נהרג ואחר נפצע קשה, כאשר ספה נשמטה מכלי רכב וגרמה להתנגשות קטלנית בין שלוש מכוניות, בכביש המנהרות בירושלים. ב-22 בדצמבר 2012, נהרג נהג משאית בשכונת צור בהחר בירושלים, על ידי מטען שנשמט מהמשאית שבו נהג. ב-14 ביולי 2011 נהג משאית נמחץ למוות בכביש 4313, כאשר בלם בפתאומיות ברמזור אדום, ונמחץ על ידי המטען שהוביל.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד נהגים מובילים, על מנת לוודא כי המטען קשור ומאובטח כהלכה. במקביל, יש לבצע הדרכה מקצועית ואיכותית לרבות תרגול מעשי ולימוד נהגים חדשים לקשור ולאבטח את המטען בצורה בטוחה".
ביום שישי ו' אלול תשע"ב נהרג מרדכי זאב דיסין, בן 26 מקטמון ואחר נפצע קשה בכביש המנהרות, כאשר ספה נשמטה מכלי רכב וגרמה להתנגשות קטלנית בין שלוש מכוניות.
מחקירה ראשונית עולה, כי האוטובוס נתקע במסלול הנסיעה הימני, ונהג המשאית, שנסע מאחוריו, לא הספיק לבלום לחלוטין. במקום, הוא סטה שמאלה בניסיון שלא לפגוע באוטובוס ותוך כדי הפנייה הפתאומית פגע המטען שנשאה המשאית באוטובוס.
• מלכודת מוות בכביש 6: ברזלים מחצו אוטובוס 'אגד' • הרוג ו-16 פצועים
מנתוני עמותת "אור ירוק" עולה, כי כאלף מטענים נשמטים מדי שנה מכלי רכב המובילים מטענים. עוד עולה, כי כל כלי רכב חמישי שמוביל מטענים, עושה זאת בצורה מסוכנת ולא תקינה - כ-20% מכלי הרכב.
בסך הכול נבדקו באמצעות חברת 'אמן' כ-700 כלי רכב שהובילו מטענים ו-144 מהם הוגדרו כבלתי תקינים. כלומר, כל כלי רכב חמישי שמוביל מטענים, עושה זאת בצורה אשר מסכנת את עצמו ואת שאר משתמשי הדרך האחרים.
התאונה הקטלנית היום בכביש 6, מצטרפת למספר תאונות קטלניות, שבהן בני אדם קיפחו את חייהם בשל נפילת מטען במהלך נסיעה בכביש. ב-24 באוגוסט 2012, אדם נהרג ואחר נפצע קשה, כאשר ספה נשמטה מכלי רכב וגרמה להתנגשות קטלנית בין שלוש מכוניות, בכביש המנהרות בירושלים. ב-22 בדצמבר 2012, נהרג נהג משאית בשכונת צור בהחר בירושלים, על ידי מטען שנשמט מהמשאית שבו נהג. ב-14 ביולי 2011 נהג משאית נמחץ למוות בכביש 4313, כאשר בלם בפתאומיות ברמזור אדום, ונמחץ על ידי המטען שהוביל.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על משטרת ישראל להגביר את האכיפה כנגד נהגים מובילים, על מנת לוודא כי המטען קשור ומאובטח כהלכה. במקביל, יש לבצע הדרכה מקצועית ואיכותית לרבות תרגול מעשי ולימוד נהגים חדשים לקשור ולאבטח את המטען בצורה בטוחה".
ביום שישי ו' אלול תשע"ב נהרג מרדכי זאב דיסין, בן 26 מקטמון ואחר נפצע קשה בכביש המנהרות, כאשר ספה נשמטה מכלי רכב וגרמה להתנגשות קטלנית בין שלוש מכוניות.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות