ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

צפו: אלפים מילדי ניו יורק מלווים את הגניזה

אלפי ילדים ליוו משאיות עמוסות ספרים שנפגעו מסופת ההוריקן לקבורה • מה אמר הגר"א שווי זצ"ל כאשר טענו לו שלוויה כזו היא 'ביטול תורה'? • ואלו כתבים נדירים ניזוקו?

צפו: אלפים מילדי ניו יורק מלווים את הגניזה

לוויה מרגשת נערכה אתמול (ב) בשכונת פארקאוי, במגרש החניה של ישיבת דרכי תורה: כ-2000 ילדים ליוו לקבורה 3 משאיות עמוסות בכתבי קודש שנהרסו בסופת ההוריקן סנדי.

ראש הישיבה, הרב יעקב בנדר, סיפר שלפני עשרים וחמש שנה לקח את הילדים לחזות בקבורת 'שמות', ואחד מהמלמדים העיר לו כי מדובר בביטול תורה. הרב בנדר סיפר כי התקשר בשעתו לגאון רבי אליהו שווי זצ"ל ושאל לדעתו. בתגובה הזדעק הגר"א שווי וענה: "זו לא שאלה של ביטול תורה, אלא עניין של קיום תורה".

הרב גם סיפר לילדים על אברכים שאיבדו את חידושי התורה שלהם - עליהם עמלו במשך שנים, על רבנים וראשי ישיבות שאיבדו כתבי קדש עתיקים, בהם מכתבים מה'חפץ חיים', ועוד, ועל מאות ילדי בר מצווה שאיבדו את כל הספרים שקיבלו כמתנה ביום היכנסם למצוות.

עוד נשא דברים בלוויה - הגאון רבי שלמה אביגדור הלטוסקי.



לאחר הנאומים אמרו הילדים פרקי תהילים בהתרגשות, וליוו את המשאיות לדרכם בבית העלמין המיוחד של ארגון חסד של אמת בסאוז פולסברג שבהרי ניו יורק.

בתוך כך, בשל עומס הגניזה שנפגעה מהסופה, גויסו ביום שישי האחרון עשרות אברכים לעזור לארגון חסד של אמת בכריית בורות קבורה לספרים.

הלוויה נוספת נערכה ביום ראשון בבוקר, ובה נשא דברי התעוררות נרגשים רבה של שכונת סי-גייט, הרב שמעון מייזליש. המשאיות יצאו לדרכן - אבל משהגיעו ליעדן, התברר כי הבורות שנחפרו ביום שישי בעמל רב, מלאו מים.

מתנדבי 'חסד של אמת' מיהרו לגייס משאבות מים מיוחדות ולהגיע למקום. במשך שעות ארוכות נשאבו המים, כאשר דחפור מיוחד שהגיע למקום אף החל שוקע בבוץ, רק בשעות אחר הצהריים המאוחרות הושלמה המלאכה - וספרי הקודש הוטמנו בבורות הקבורה.
ספרים מים סופה לוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}