כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

לבני: "באתי להילחם, אמליץ לנשיא על מועמד מהמרכז"

לבני הודיעה על שובה לפוליטיקה, אך לא חשפה את הרכב הרשימה • תקפה: "נתניהו הפסיד בליכוד ויכול להפסיד בכנסת" • שם המפלגה: 'התנועה בראשות ציפי לבני'

ציפי לבני. צילום: פלאש 90
ציפי לבני. צילום: פלאש 90



יו"ר מפלגת קדימה לשעבר, ציפי לבני, קיימה היום (ג) בצהריים מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל-אביב, בה הכריזה כי היא מתכוונת להתמודד בראש תנועה חדשה שתקרא 'התנועה בראשות ציפי לבני'.

"באתי להילחם. אין אלטרנטיבה אישית או רעיונית לראש הממשלה, ואין מי שמייצג את דעותינו בנושאים הקריטיים למדינת ישראל. נתניהו הפסיד אתמול בליכוד והוא יכול להפסיד בבחירות. אתמול זה היה הניצחון של פייגלין וההפסד של נתניהו, ובבחירות זה יהיה ההפסד של נתניהו והניצחון של כולנו", פתחה לבני.

לבני לא הציגה עדיין את הרכב רשימתה, והתמקדה באג'נדה: "באתי להילחם על ישראל, לא באתי להילחם נגד, אלא בעד. באתי להילחם על השלום, באתי להילחם על ביטחון, באתי להילחם על ישראל היהודית, באתי להילחם למען ישראל הדמוקרטית, מדינה שכל אזרחיה ללא הבדלי לאום ודת הם אזרחים שווי זכויות".

עוד בנושא:
טלטלה ב'ליכוד' • בגין ומרידור בחוץ; פייגלין בפנים

לבני התחייבה לתמוך במועמד מגוש השמאל-מרכז ולהמליץ עליו לנשיא להרכבת הממשלה, ואף קראה ללפיד ויחימוביץ' להתחייב כמותה.

לוגו התנועה החדשה מזכיר בגווניו את הלוגו של מפלגת קדימה.

הלוגו של המפלגה החדשה צילום: הלוגו של המפלגה החדשה
הלוגו של המפלגה החדשה


מתי יתרחש הפילוג מקדימה?

בתוך כך, קבוצה של חברי כנסת מסיעת קדימה מקיימים מו"מ עם יו"ר המפלגה לשעבר, שפרשה ממפלגת קדימה לאחר שהפסידה בפריימריז לשאול מופז, במטרה להצטרף למפלגתה. לדברי אחד מחברי הכנסת השותפים למו"מ, הפילוג מקדימה צפוי להתקיים כבר היום בערב או ביום רביעי בבוקר. התפלגותם מקדימה תעביר למפלגה של לבני את יחידות המימון שהם זכאים להן.

בין השותפים למשא ומתן ישנם יותר משבעה חברי כנסת – המספר הדרוש להתפלגות ממפלגה. לפי ההערכות, הח"כים שיחברו ללבני יהיו יואל חסון, רוברט טיבייב, שלמה מולה, אורית זוארץ, רחל אדטו, יוחנן פלסנר, דורון אביטל ומאיר שטרית.

לבני גם משלימה בימים אלה שיחות עם דמויות ציבוריות כדי שיצטרפו לרשימתה. בין היתר ניהלה מגעים עם האלופים במיל' שלמה ינאי, יצחק בן ישראל ועמרם מצנע, לשעבר יו"ר העבודה. לא ברור אם המגעים הבשילו לכדי ריצה משותפת.

מאז ההכרזה על מועד הבחירות, עלו הערכות וספקולציות שונות בדבר כוונותיה הפוליטיות של לבני. לפי סקר של מכון 'מאגר מוחות' מאמש, מפלגה בראשות לבני תקבל תשעה מנדטים, לעומת 20 מנדטים למפלגת העבודה וחמישה בלבד למפלגתו של יאיר לפיד.

קדימה, לפי רוב הסקרים, אינה עוברת את אחוז החסימה.

צופים כי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יודיע ביום רביעי או חמישי על עתידו הפוליטי.
ציפי לבני בחירות קדימה פילוג שאול מופז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}