ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

אשת יו"ר ה'מרכז' של חב"ד • מרת דבורה קרינסקי ע"ה

בגיל 74, לאחר מחלה קצרה, הלכה לעולמה מרת דבורה קרינסקי ע"ה, רעייתו של הרב חיים יהודה קרינסקי, מזכירו ומקורבו האישי של האדמו"ר מליובאויטש זצ"ל

אשת יו"ר ה'מרכז' של חב"ד • מרת דבורה קרינסקי ע"ה
מנחם הלוי

בליל שבת הלכה לעולמה הרבנית מרת דבורה קרינסקי ע"ה, רעייתו של הרב חיים יהודה קרינסקי שיחי', מזכירו האישי של האדמו"ר מליובאויטש זצ"ל, לאחר מחלה קצרה. הרבנית החזירה את נשמתה לבוראה כשהיא מוקפת בבני משפחתה הקרובים, בעלה וילדיה, ולאחר ששמעה קידוש על יד מיטתה.

הרבנית קרינסקי נולדה להוריה הרב זאב ומרת עטא קזיניץ, אשר ביתם בשכונת בראנזוויל שבברוקלין ניו יורק, היה מרכז לפעילות החבדי"ת בארצות הברית לפני כ-70 שנה. היא הייתה מהתלמידות הראשונות של בית הספר החבד"י לבנות 'בית רבקה', כמו כן למדה בבית ספר תיכון 'בית יעקב' בויליאמסבורג שבברוקלין.

מיד לאחר נישואיהם, בשנת ה'תשי"ז, נקרא בעלה הרב קרינסקי לשמש בקודש במשרדו של האדמו"ר זצ"ל.

כאם המשפחה, וכשותפה ותומכת נמרצת של בעלה בעבודתו בקודש, הייתה הרבנית קרינסקי דוגמא ומופת לדמותה של אשת חיל אמתית. היא בנתה במרץ את ביתה ברחוב מונטגומרי שבשכונה החב"דית 'קראון הייטס' כבית חם לילדיה, נכדיה וניניה.

ביתה היה פתוח עבור כל אחד, ועבור מבקרים ואישים מכובדים שהגיעו מכל העולם למרכז העולמי של חב"ד. הלבביות וחוש ההומור שלה, יחד עם חכמת החיים שלה ודאגתה לזולת - נתנו לכל השוהים במחיצתה הרגשה מיוחדת.

הותירה אחריה את בעלה הרה"ת ר' חיים יהודא, בניה: ר' הלל דוד, ר' מנחם מענדל, ר' לוי יצחק, שליח חב"ד בניו המפשייר ור' שמעיה, חתניה: ר' יוסף ברוך הכהן פרידמאן ור' יוסף יצחק פוטערפאס, ואחיה: ר' משה קזיניץ - תושב ליווינגסון בניו ג'רזי.

מסע הלוויתה יצא היום (א) בשעה 12:00 בצהרים מבית ההלוויות 'שומרי הדת' מבורו פארק, יעבור על יד מרכז חב"ד 770 בשעה 1:00 אחר הצהרים, בדרכו לבית החיים על שם מונטיפיורי בקווינס.

במהלך ימי השבעה, יתקיימו התפילות וניחום האבלים בביתה רחוב מונטגומרי מספר 729, בין קינגסטון לאולבני.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים.
חב''ד מזכיר קרינסקי פטירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}