ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

גם גרמניה מגבה: "לישראל הזכות להגן על עצמה"

גם גרמניה מגבה: "לישראל הזכות להגן על עצמה"

צילום: מארק ניימן/לע"מ
צילום: מארק ניימן/לע"מ



נשיא המדינה שמעון פרס קיים הבוקר פגישת עבודה מדינית עם שר החוץ של גרמניה Dr. Guido Westerwelle שהגיע לישראל לסבב פגישות עם ראשי המדינה וברש"פ בעקבות ההסלמה בדרום.

הנשיא פרס הודה לשר החוץ על בואו לישראל ואמר: "אנו מעריכים את תמיכת גרמניה והקנצלרית מרקל בישראל כמנהיגה משמעותית באיחוד האירופי ואת תמיכתה של אירופה. בשבעה ימים האחרונים חמאס וארגוני הטרור בעזה ירו על ישראל למעלה מ1500 טילים! טילים אלו נורו על בתי ספר ועל בתי מגורים. ישראל נחושה להפסיק את הירי המתמשך על אזרחי הדרום". הנשיא פרס הוסיף: "אנו מעריכים מאד את מאמציך להביא לסיום ההתקפה על חיים אזרחיים בישראל ולהביא תקווה לאזור".

שר החוץ ביקש להביע את תמיכתה של ממשלת גרמניה בעמדתה של מדינת ישראל ואמר: "ממשלת גרמניה ניצבת לצד ידידתה ישראל. לישראל יש הזכות להגן על עצמה ועל אזרחיה ועל חמאס מוטלת האחריות לעצור את מתקפת הטילים על ישראל. התמיכה בישראל, אינה רק עמדתה של גרמניה, אלא גם של האיחוד האירופי כפי שהשתקף בהצהרות שרי החוץ של האיחוד אתמול בבריסל".

ווסטרוולה הדגיש כי "לגורמים בקהילה הבינלאומית ישנו רושם מוטעה לפיו ירי הטילים התחיל בימים האחרונים כתוצאה מההסלמה, אך לגרמניה ברור ואנו מבהירים זאת לקהילה הבינלאומית כי התקפות הטילים היוו איום על ישראל מזה שנים וביתר שאת בחודשים האחרונים". שר החוץ התייחס לעמדתה של מצרים ואמר: "אנו מקווים כי מצרים תשתמש בהשפעתה כדי לסייע להשגת הפסקת אש. למצרים תפקיד מרכזי ואני אופטימי בתחושה שהם יודעים את כובד האחריות המוטלת עליהם".

יצוין כי בהמשך היום יישא נשיא המדינה דברים ויניח זר בטקס אזכרה ממלכתי לזכרו של ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל, דוד בן גוריון ז"ל במלאת 39 שנים לפטירתו בשדה בוקר. בטקס האזכרה הממלכתי ישתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לאחר מכן, מזכ"ל האו"ם יפתח את ביקורו באזור בפגישה מדינית עם נשיא המדינה שמעון פרס במשכן הנשיא בירושלים.

דרום מלחמה שמעון פרס גרמניה דר גיידו ווסטרוול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}