י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הפוליטיקאים גילו: הדרך לכנסת עוברת בדרום • מיוחד

רוב הפוליטיקאים הבכירים בישראל יצאו 'לשטח', שוחחו עם תושבי הדרום, נמלטו לממ"דים, הביעו מילות עידוד והשתתפות, וכמובן - הצטלמו • מי ומי במבקרים?

הפוליטיקאים גילו: הדרך לכנסת עוברת בדרום •  מיוחד



הטרנד החדש - והדי צפוי, ככל שמועד הבחירות מתקרב - של הפוליטיקאים: קופצים לבקר בדרום המופצץ.

לאחר שמבצע 'עמוד ענן' עצר את הקמפיינים הפוליטיים, נאלצו הפוליטיקאים למצוא לעצמם עיסוק חדש, כזה שעשוי גם להניב רווחים בקלפי.

מבחינת תושבי הדרום אין ספק שמדובר בביקורים המחממים את ליבם ומעניקים להם עידוד ותמיכה, לפוליטיקאים זה 'מוסיף נקודות', וכולם יוצאים מורווחים, מרוצים ומאושרים.

ה'מהדרין' אינם מדלפים את דבר ביקורם לתקשורת. אחרי הכול, לא נאה לגזור דיווידנדים בצורה גלויה.

הפחות מחמירים, מוציאים סימוס ו/או מייל אודות ביקורם.



אלו כאלו יעלו לאחר ביקורם תמונות מרהיבות עין שלהם מחובקים עם איש הדרום או מבקרים במקלט מצוי. סתם כדי שתתרשמו, ממש לא בשביל הפרסומת.

להלן רשימה חלקית:


מנהיגי ש"ס: סגן ראש הממשלה ושר הפנים אלי ישי סייר בדרום עוד לפני פרוץ המלחמה.

הבוקר עשה כן גם אריה דרעי, כשהוא מתקבל בכבוד אצל פעילי ש"ס בדרום.




השר גדעון סער:

את סיורו האחרון ערך לפני כשבוע, ימים אחדים לפני תחילת המבצע.

בבית הספר 'רבין' שבנתיבות, נפגש עם תלמידי כיתה ג'. "דבר אחד ברור - לא תתקיים שגרה של פגיעה בתושבי הדרום", הבטיח.




יו"ר מפלגת 'העבודה', שלי יחימוביץ':

בסוף השבוע עשתה קניות לשבת בבאר שבע ובאשקלון.

"הכל היה ריק, ובעלי החנויות היו מודאגים מקריסת העסק שלהם לא פחות מאשר מהירי.
החוק שלי לפיצוי בעת חרום של עובדים ומעסיקים כאחד, הוא חוק יסודי ומקיף, צירפתי אליו ח"כים רבים בלי הבדל".

בהמשך סיירה גם במוקד החירום של באר שבע, יחד עם ראש העיר רוביק דנילוביץ.

אמש, בדרכה לקיבוץ בארי ולסיור במפעלים בדרום, תפס אותה 'צבע אדום', כשהיא בצומת אורים. כשהיא רכונה על האדמה, נאלצה להמתין עשר דקות תמימות.

הבוקר (ב) סיירה באשדוד, "בעסקים ובמקומות עבודה", וכך סיכמה: "בתמונה, בעת צבע אדום, במקלט של מפעל טבע באשדוד שהוא גם בית הכנסת. לשבחו של המפעל יאמר שהם הזדרזו לפתוח שמרטפיה ממוגנת שמאפשרת לעובדים להמשיך ולהתפרנס ולמפעל להמשיך ולייצר".








ח"כ יצחק בוז'י הרצוג:

ביום ראשון השתתף בישיבת צוות החירום במועצת חוף אשקלון, בראשות ראש המועצה יאיר פרג'ון ומנהל אגף הרווחה, "ידידי" מעוזיה סגל "גיבור ישראל". "המועצה חטפה 75 טילים. פגשתי אנשים חדורי אמונה ומוטיבציה שעושים מלאכת קודש".

ביקר הבוקר (ב') במשחקייה בשדרות. "שמחתי לפגוש את דור שחוגג היום יום הולדת 3. בירכתי אותו בהמון מזל טוב ושיגדל למציאות שקטה וימים טובים יותר".

ביקר גם בחמ״ל בשדרות, שם פגש את ראש העיר דוד בוסקילה. "התרשמתי מעבודתם של עובדי הרווחה והעירייה. הדי הפיצוצים נשמעים ברקע".

ליד עמדת כיפת ברזל בדרום, בעודו מתראיין לרשת NBC' הופעל צבע אדום והסוללה יירטה את הטיל של החמאס. "מדהים ומרשים ושודר לכל העולם".






ח"כ איתן כבל:

במקום לסייר, הפך למכניס אורחים סדרתי. "אז נכון שבמטה שלנו שנמצא בקומת מרתף אין חלונות, אבל בשעת האזעקה הוא הופך לאטרקציה לכל השכנים. כך לדוגמא יצא לנו להכיר חבר'ה מקסימים ומלאי תעוזה שעובדים מעלינו. מעז יצא מתוק".




השר מיכאל איתן:

ביקר בשדרות לפני תחילת המבצע. בשבתו באחד מהממ"דים בעיר, כתב: "לא נראה כמו ממ"ד אבל במציאות של שדרות גם הממ"ד הוא חלק בלתי נפרד משגרת החיים".




השר יובל שטייניץ:

עם פתיחת המבצע יצא לחמ"ל בקרית מלאכי, שם פגש את שגריר בריטניה בישראל. "הסברתי לו שמאז שאבו מאזן שולט, החמאס החל לשלוט והוקם שם מערך צבאי ארטילרי נגד ישראל. אנחנו לא נשלים עם זה יותר".




נועם שליט, מועמד מפלגת 'העבודה':

לאחר שסיים את דברי הביקורת שלו נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עדכן שליט כי "עקב המצב הביטחוני מפלגת העבודה ביטלה את כל הפאנלים וחוגי הבית עד להודעה חדשה. במידה ויחול שינוי, נעדכן כאן בדף הפייסבוק. אתם מוזמנים לעקוב. שבוע טוב ושקט לתושבי וחיילי מדינת ישראל".

לאחר חיסולו של אחמד געבר כתב כי ליבו "נתון כעת לתושבי הדרום, לחיילי צה"ל ולמשפחות החיילים", וכי הוא "מתפלל לשלומם".

"אין כאן עניין אישי בין ג'עברי לביני, (אם לא היה ג'עברי היה מישהו אחר). זה ברור", הוסיף.


יו"ר 'קדימה', שאול מופז:

מאז פתח בקמפיין הבחירות שלו, מלווה בסיסמת 'ביבי יסבך אותנו' עבר מופז כברת דרך ארוכה עד לגיבוי אותו הוא מעניק בימים אלו באופן מלא ומוחלט לראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

בסוף השבוע ביקר אצל פצועי צה"ל בבית החולים 'סורוקה'.

"שרק יהיו בריאים", כתב, וסיפר כי "ביקרתי הערב את חיילי צה"ל שנפצעו אתמול על גבול הרצועה. לדאבוני אני מכיר את הדרך אל חדר המיון בסורוקה מימי כאלוף פיקוד דרום, רמטכ"ל ושר ביטחון. את המסדרון השקט המוביל אל המיון. את המפגש עם הרופאים. עם האבא והאמא המודאגים ובעיקר את מראה החיילים החבושים במחלקה, צעירים וחסונים, מתמודדים בגבורה עם הכאבים העזים. יחד עם כל עם ישראל אני מאחל להם החלמה מהירה ומחזק את המשפחות".

בהמשך החליט לפתוח את חמ"ל המפלגה למען תושבי הדרום, במה שנקרא על ידו יוזמת "משפחות מארחות משפחות".

"משפחות המעוניינות להתארח אצל משפחות ובבתי אירוח במרכז ובצפון הארץ ומשפחות המעוניינות לפתוח את ביתם לאירוח, מוזמנות להשאיר את פרטיהם בתגובה להודעה זו, כפוסט על הקיר של העמוד", הודיע בדף הפייסבוק שלו.

ביום שישי ערך סיור בחמ"ל של העיר שדרות. במטה מד"א המקומי נפגש עם ראש העיר דוד בוסקילה. "התרגשתי למראה העמידה האיתנה והמנהיגות המקומית של התושבים", כתב, והוסיף כי "על המנהיגות של חמאס, הג'יאהד האיסלמי וועדות ההתנגדות לדעת כי הם אינם חסינים. אין הבדל בין דרג מדיני ודרג צבאי - מי שידו בטרור דמו בראשו, ויש להכות בהם באופן עוצמתי. צה"ל יודע לבצע, ויש לו גיבוי מלא לכך".

"חשוב להבין כי המבצע עוד לא הסתיים. שיקום ההרתעה טרם הושג וההמשך חייב להיות עוצמתי".

ביום ראשון מיהר לבקר באשקלון, שם פגש במשפחות ובתושבים שביתם נפגע במהלך המבצע.

"האיפוק והחוסן הנפשי שתושבי הדרום מפגינים בתקופה האחרונה הם אלה שמאפשרים לצה"ל להמשיך את הפעולות להשגת מטרות המבצע", אמר מופז, והוסיף כי "יש עוד עשרות מטרות לתקוף בטרם נכנסים קרקעית לרצועה. היעד המרכזי, הפסקת הירי על ידי החמאס לכיוון ישראל, לא הושג עדיין ואין לשלול פעילות מוגבלת ומדודה".

הבוקר נפגש עם חיילים ליד סוללת כיפת ברזל באשקלון. "כל כך הרבה מדברים לאחרונה על הישגים ביטחוניים ותהליכים מדיניים וישנה נטייה לשכוח שבסופו של דבר הכול יקום ויפול על החיילים שלנו שנמצאים בשטח", אמר מופז.

"הסיפורים וההווי של החיילים העלו אצלי זיכרונות מימי כחייל צעיר בשירות סדיר. יש רגעים שמתחשק לי להוריד את החליפה, לעלות על מדי ב' ולהצטרף לחבר'ה בגדוד", סיים את דבריו בנימה נוסטלגית.










יאיר לפיד:

ביום ראשון סייר בבאר שבע, היום (ב) באשדוד. וכך כתב: "בשני המקומות האלה, בין אזעקה לאזעקה, התושבים אומרים אותו דבר: המבצע חייב להמשיך. למרות החרדה והנזקים הם מוכנים להמשיך לרוץ עם הילדים למ"מדים, העיקר שבעוד שלושה חודשים לא יחזרו הטילים ליפול על ישובי הדרום".




יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט:

לאחר שרץ מאולפן לאולפן, כולל בכלי תקשורת בעולם (CNN, FOX, BBC, NBC), כשהוא מנצל את האנגלית הטובה שלו, נפגש הבוקר בנט עם שגריר צרפת בישראל, קריסטוף ביגו.

בשיחה נפתלי הציג לשגריר את רעיונותיו להתמודדות עם הסכסוך: תכנית ההרגעה במקום מדינה פלסטינית ועוד. "הרעיון הוא פשוט: לפתוח את הראש לכיוונים חדשים, ולצאת מהקיבעון שרודף אותנו כבר 30 שנה. זו תחילתה של דרך ארוכה".

בין השאר העניק ראיונות כשהוא עומד ליד מערכת 'כיפת ברזל' בדרום.

בסוף השבוע סייר, יחד עם ראשי תנועתו, בבאר שבע. "במקלטים, בשטח, וגם בחמ"ל המיוחד בעיריית באר שבע. המטרה הייתה להבין מה באמת עובר על התושבים, ומצד שני לשדר לאנשי הדרום שהם לא לבד".











באחד מהמקלטים השכונתיים פגש את איתי, נער בן 16, תושב באר שבע. "הוא בעל נכות, ויושב בכסא גלגלים, הערב פגשתי אותו במקלט השכונתי. יחד עם עוד 30 תושבים, איתי חי שם כבר יומיים. הוא במקלט מכיוון שבבית שלו העשוי עץ אין ממ״ד, ואין לו שום סיכוי להגיע למקלט בזמן".

לכתב ה-BBC העניק ראיון ליד מקום נפילת גראד באשקלון. בהמשך הם עברו למיקום 'מזעזע' יותר, ליד מכונית שנפגעה קשות. "דמיינו מה היה קורה לו היו באוטו 3-4 בני משפחה. מי שיורה טילים במכוון על ילדים, נשים וגברים הוא טרוריסט. אין כאן מלחמה. יש כאן טרור", דברי בנט.


ציפי לבני:

אמש הגיעה אל צומת הכניסה לאופקים מיד לאחר הפגיעה במכונית. "הלב נקרע לשמוע את כוחות ההצלה שסיפרו שההורים יצאו מהאוטו להגן בגופם על התינוקת וכך נפצעו. נסעתי לאופקים משדרות כששמענו על הפגיעה הישירה בבית שנהרס אך ללא פגיעה בנפש".

ח״כ טבייב שגר באופקים הזכיר לה שיש בתים ללא מרחבים מוגנים לתושבים שעדיין חשופים.

"מאנשי הצלב האדום שהגיעו למקום בעקבות הארוע ביקשתי שידווחו לא רק על הארוע אלא על הסבל הנמשך של התושבים במשך שנים ועל החיים בצל הטילים. פגשתי בדרום את התושבים נחושים, תומכים בצה"ל ומלאי תקווה לחיים שקטים".

בהמשך הגיעה לחמ"ל בשדרות, יחד עם ראש העיר דוד בוסקילה. "אני מלווה הרבה שנים את שדרות ותושביה שחיים תחת איום מתמיד, ומלאת הערכה לראש העיר שנלחם לא רק על הביטחון, אלא גם על תנאי החיים של התושבים. מקווה שירווח להם אחרי המבצע", אמרה.




יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין:

כיממה לפני פרוץ המבצע בעזה הגיע לאזור יו"ר הכנסת. ריבלין סייר בכפר עזה, במועצת שער הנגב ובנתיבות, ונפגש עם התושבים. ריבלין ביקר בבית הספר 'שער הנגב' ושוחח עם תלמידי כיתות ה'. מאוחר יותר, סייר עם יו"ר ראש עיריית נתיבות יחיאל זוהר בבית שנהרס מקסאם ובבית ספר תיכון לבנות בעיר.

בין השאר שמע ריבלין על מצוקת התושבים, שסבלנותם פקעה. אם לארבעה ילדים מכפר עזה, סיפרה כי בכל אזעקה היא ניצבת מול הדילמה למי מהילדים לגשת קודם. התושבים גם סיפרו ליו"ר הכנסת כיצד משפיע המצב על תפקודם של הילדים.

במהלך הסיור, אמר ריבלין: "ממשלת ישראל חייבת לתת אופק לתושבי הדרום. הנחישות כאן היא חזקה, אבל לא בלתי מוגבלת. חייבים למצוא דרך להפסיק את העויינות כלפי מדינת ישראל והתושבים החיים כאן".

"זה בלתי נסבל שילדים לא הולכים לגן ולבית הספר, ושהורים חיים במצב מתמשך של חרדה קיומית. אלו לא רק דברים שמשבשים את החיים אלו דברים שמדאיגים אותנו מאד", אמר יו"ר הכנסת.
עמוד ענן פוליטיקאים סיורים דרום תמונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}