המשטרה השלימה פריסת 36 מצלמות דיגיטליות בכבישי הארץ
לאחרונה נוספו 12 מצלמות חדשות – תשע מצלמות רמזור ושלוש מצלמות מהירות. אור ירוק: "על המדינה להגדיל את מספר המצלמות על מנת להגביר את ההרתעה"
- אור ירוק
- כ"ט חשון התשע"ג
משטרת ישראל מגבירה את מאמציה ללכוד את העבריינים בכבישים. לאחרונה הוצבו 12 מצלמות חדשות בכבישי ישראל, תשע מצלמות רמזור ושלוש מצלמות מהירות. מצלמות הרמזור החדשות הותקנו בצומת כברי, צומת שומרת, צומת קסם, צומת כפר קרע, צומת חגור, צומת ברכיה, צומת מלאכי, צומת אבא הלל (סילבר). מצלמות מהירות חדשות הותקנו בכביש 2 (נחל אלכסנדר-מחלף זיכרון), כביש 4 (מחלף השבעה –מחלף מורשה), כביש 40 (צומת בית קמה – צומת קרית מלאכי).
על פי נתוני אגף התנועה, מתחילת הפעלת המצלמות בחודש מרץ 2012, נרשמו כ-47 אלף דוחות שהופקו ממצלמות המהירות והרמזור. במדינות המתקדמות (OECD) היקף אכיפת המהירות מהווה 50%-80% מסך כל הדוחות, בעוד בישראל הוא מהווה רק 16%. מסקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הראה כי במקומות שבהן הוצבו מצלמות, מהירות הנסיעה ירדה ב-10 קמ"ש. 62% מהנהגים הודו כי הם נוהגים לאט יותר.
במהלך השנים האחרונות, פורסמו מספר מחקרים שהראו כי במקום שהוצבו מצלמות, הייתה ירידה חדה במספר הנפגעים ובמספר התאונות. מחקר שנערך בבריטניה, הראה ירידה של 24% בתאונות עם נפגעים, בכבישים שבהן היו מצלמות. בשנת 2008, פורסמה סקירה ספרותית שהראתה ירידה של 20%-25% בנפגעים, בקטעי כביש שבהן הוצבו מצלמות.
עמותת אור ירוק: "על המצלמות להיות גליות לעין ומסומנות בשילוט בולט. יש לבחון את מיקום המצלמות על ידי וועדה בראשות שופט, כדי למנוע מצב שבו הן מוצבות לשם סחיטת כספים מהציבור. ההכנסות מהקנסות צריכות להיות מופנות ישרות למלחמה בתאונות הדרכים. על המדינה להגדיל את מספר המצלמות על מנת להגביר את ההרתעה. נהגים שידעו כי אם יחצו צומת באור אדום ייתפסו, לא יעשו זאת. נסיעה במהירות גבוהה מהווה סכנה לנהג ולשאר משתמשי הדרך ולכן, יש להגביר את האכיפה על עברייני מהירות."
על פי נתוני אגף התנועה, מתחילת הפעלת המצלמות בחודש מרץ 2012, נרשמו כ-47 אלף דוחות שהופקו ממצלמות המהירות והרמזור. במדינות המתקדמות (OECD) היקף אכיפת המהירות מהווה 50%-80% מסך כל הדוחות, בעוד בישראל הוא מהווה רק 16%. מסקר שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הראה כי במקומות שבהן הוצבו מצלמות, מהירות הנסיעה ירדה ב-10 קמ"ש. 62% מהנהגים הודו כי הם נוהגים לאט יותר.
במהלך השנים האחרונות, פורסמו מספר מחקרים שהראו כי במקום שהוצבו מצלמות, הייתה ירידה חדה במספר הנפגעים ובמספר התאונות. מחקר שנערך בבריטניה, הראה ירידה של 24% בתאונות עם נפגעים, בכבישים שבהן היו מצלמות. בשנת 2008, פורסמה סקירה ספרותית שהראתה ירידה של 20%-25% בנפגעים, בקטעי כביש שבהן הוצבו מצלמות.
עמותת אור ירוק: "על המצלמות להיות גליות לעין ומסומנות בשילוט בולט. יש לבחון את מיקום המצלמות על ידי וועדה בראשות שופט, כדי למנוע מצב שבו הן מוצבות לשם סחיטת כספים מהציבור. ההכנסות מהקנסות צריכות להיות מופנות ישרות למלחמה בתאונות הדרכים. על המדינה להגדיל את מספר המצלמות על מנת להגביר את ההרתעה. נהגים שידעו כי אם יחצו צומת באור אדום ייתפסו, לא יעשו זאת. נסיעה במהירות גבוהה מהווה סכנה לנהג ולשאר משתמשי הדרך ולכן, יש להגביר את האכיפה על עברייני מהירות."
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות