י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חזית נוספת: קרב בהר חומה

ירושלים מתחממת, מאבק נוסף נפתח: מתפללי בית כנסת בשכונת הר חומה בירושלים שהציבו קראוון בשכונה קיבלו טלפון מלשכת ראש העיר: המבנה יפונה עוד היום. המתפללים זועמים • פרסום ראשון

בית הכנסת יפונה? הר חומה
בית הכנסת יפונה? הר חומה


כאילו לא די לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, במהומות של הימים האחרונים בעיר, וכבר הבוקר (א') הוא מצא, בבואו ללשכה, עוד תפוח אדמה לוהט על שולחנו. לבנה נוספת בחומה הנבנית בינו לבין הציבור החרדי.

צירוף המקרים הרבים, מביא את ברקת להתמודדות חסרת-תקדים. לכל מקרה בפני עצמו - יש לו תירוץ, אפילו תירוץ מצוין, אך עומס המקרים, יכול להכריע אותו בסופו של דבר.

מדובר בבית כנסת ברחוב שלמה באום, בשכונת הר חומה בירושלים. השכונה הדתית-לאומית, אינה משופעת בבתי כנסת, והתושבים זקוקים באופן נואש לבתי כנסת נוספים.

למרות צביונה הדתי-לאומי של השכונה, במקום מתגוררים גם מספר בלתי מבוטל של חרדים. הללו שהגישו בקשה לפני כשנה לוועדת ההקצאות על מנת שיעניקו להם שטח לבית כנסת - לא נענו. הוועדה אפילו לא דנה בבקשתם. במהלך הזמן, החריפה מצוקת המתפללים, וביום שישי האחרון החליטו לשים לדבר סוף.

בשעות הבוקר של יום שישי הגיעה לשכונה משאית ועליה קראוון גדול, המכיל מאה מקומות ישיבה. את הקראוון הניחה המשאית בשטח אותו ביקשו המתפללים החרדים מוועדת ההקצאות. במקום החלה תגרה גדולה. מספר תושבים חילונים הגיעו למקום והחלו לידות אבנים לעבר הקראוון.

אל המקום הגיעה משטרה שהרגיעה את המהומות. לאחר משא ומתן קצר הוחלט להשאיר את הקראוון במקום. יצוין, כי השטח הוא שטח ציבורי, המיועד למבנים כמו בית-כנסת. הנחתו של הקראוון אינה פוגעת באיש, ורק קומץ חילוני מחה על הצבתו במקום שקט.

אלא שהיום בשעות הבוקר, התקשרו מלשכת ראש העיר אל רב בית הכנסת, הרב איל עמרמי, והודיעו לו כי בית הכנסת יפונה עוד היום.

מתפללים איתם דיברנו זועמים על החלטת העירייה: "במשך שנה אנחנו מבקשים הקצאה, ואף אחד לא מתייחס. רק הצבנו מבנה נייד נזכר ראש העיר להפעיל את סמכותו בעניין. זה ממש שערוריה. אנחנו לא רוצים מהומות. אנחנו רק רוצים מקום תפילה מסודר. זה בקשה אלמנטארית".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}