ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

28% מתושבי ישראל: לא רוצים לגור ליד שכן חרדי

סקר מגלה: 28% מתושבי המדינה לא מעוניינים לגור בשכנות לחרדי, 54% אינם מעוניינים בשכן עובד זר • לאיש אין בעיה לגור סמוך לדתיים לאומיים, אשכנזים או מזרחיים

צילום ארכיון
צילום ארכיון צילום: יצחק לב ארי

28% מהישראלים אינם רוצים שכנים חרדים, כך עולה מסקר שביצע השלטון המקומי, ומתפרסם הבוקר (א) בעיתון 'ישראל היום'. 54% מהישראלים אינם מעוניינים בעובד זר כשכן.

רק 2% מבעלי הדעה אינם מעוניינים לגור ליד אתיופים, אף אחד מהנשאלים בסקר לא אמר שיש לו בעיה לגור ליד מזרחיים, דתיים לאומיים ואשכנזים.

הסקר נערך לקראת כינוס ערים תאומות ישראל-גרמניה שעורך השבוע השלטון המקומי.

בסקר נבחנו עמדותיו והעדפויתו של הציבור הישראלי בנושא ההשקעה בדיור, בחינוך ובתרבות.

בבחירת מקום מגורים מתברר שלישראלים חשוב קודם כל המצב הכלכלי של היישוב וערך הדירות בו, ורק לאחר מכן רמת החינוך. לרוב הישראלים יש גם דעה מוצקה בנושאים הפוליטיים והאקטואליים. כך למשל, 58% אומרים כי יצביעו בבחירות הבאות, לעומת 13% שלא (כל השאר מתלבטים או לא יודעים).

הצעירים עד גיל 35 חושבים שהמחאה לא הזיקה או הועילה לקידום האינטרסים שלהם.

עוד נשאלו הישראלים מה דעתם בנוגע לקיצוץ תקציב הביטחון לטובת תקציבים לתרבות, רובם המוחלט (73%) טענו שאין מקום לקיצוץ שכזה. בנושא יחסי החוץ והקשר עם גרמניה, ענה רוב הציבור (56%), כי לדעתם הקשרים עם גרמניה חשובים.

בנוסף, אומרים כ-61% שהם יצביעו בבחירות המוניציפאליות הבאות.

עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח הגיב: "המידע מאוד מצער. בשטח רואים כל מיני מגמות, יש תופעות מכוערות ומגעילות אך לצד זה יש דברים יפים. בעבר היו מקבלים את הזרים בהבנה ואפילו בחיבה. אבל היום כשליד משפחות גרים בדירה אחת 30 סודאנים אז ברור שאף אחד לא רוצה לחיות כך - משני הצדדים".

יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט ציין: "אנו רואים מהתוצאות כי אין תחליף למנהיגות מקומית".
חרדים עובד זר שכן דירה כלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד