י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אדוני ראש העיר: "אנחנו נילחם!"

ניר ברקת הגיע לפגישה עם גאב"ד 'העדה' וחברי הבד"ץ. כשהוא חמוש ביועציו החרדים, שמע ברקת: אין מקום לפשרות, אנחנו יוצאים למאבק. הגרי"ש לא חתם על ה'קול קורא', אך הורה: "יש למחות"

הפגנה בירושלים. צילום ארכיון: אליהו הלוי
הפגנה בירושלים. צילום ארכיון: אליהו הלוי

רחוב גבעת משה 2 בשכונת גוש 80 בירושלים. השעה 10 בבוקר. ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, יוצא ממכוניתו. דקה לאחר מכן מגיעים יועציו החרדים. הם עולים לביתו של הגרי"ט וויס, גאב"ד 'העדה החרדית' ירושלים, שם כבר ממתינים להם כל חברי הבד"ץ. על הפרק: פרשיית פתיחת החניונים בשבת.

עוד כתבות בנושא:
גרסת הראיס • מסמך בלעדי
חניונים בשבת, בהכשר הבד"ץ • חשיפה


ב'עדה החרדית' הבטיחו מלחמה. הבטיחו שלא ייתנו לכל פריצה בסטאטוס-קוו לעבור בשקט. הבטחות מהסוג הזה נוהגים בדרך-כלל ב'עדה' לקיים. במאמץ של הרגע האחרון הגיע ברקת להסביר את עמדתו. במין מסלול התנגשות ידוע מראש הלכו הצדדים לפגישה, כשכל אחד מתחפר בעמדותיו.

ברקת פתח את השיחה. הוא אמר: אני מבין את הכאב. גם אני לא רוצה לחלל את השבת בעיר. אין לנו ברירה. יש לנו הוראות מהמשטרה. המצב כמו שהוא היום הוא לא בטיחותי. אני חייב לדאוג לכולם. הבטחתי לפני הבחירות שאני איש של ראיית הכלל. אני לא יכול לדאוג רק לחרדים.

חברי הבד"ץ ענו: ישב כאן קצין מהמשטרה שאמר שאין דרישה מהמשטרה לפתוח את החניונים. זו החלטה של העירייה. אנחנו לא יכולים לשתוק על זה. ירושלים תמחה.

ברקת השיב: הקצין משקר. אני נמצא בקשר ישיר מול אנשי משטרת התנועה במשטרה. אנחנו חייבים לפתוח חניונים. הם רצו שנפתח את חניון קרתא, עשינו הכל בכדי למנוע את זה. גם החניונים שאנחנו פותחים יהיו ללא חילול שבת. אנחנו מתאמצים להגיע לכל פתרון שימעיט את חילולי השבת.. אבל אתם חייבים להפגין רגישות.

חברי הבד"ץ: בשבת אין מקום לרגישות. היא מקור הברכה. אם יפתחו חניונים זה יגרום לעוד חילולי שבת במרכז העיר. אנחנו לא יכולים להתפשר. אנחנו יוצאים למאבק.

כאן דיבר הגר"י בלוי על קדושת השבת, והביא מהמקורות מאמרי חז"ל בגודל חשיבות השבת ושמירתה.

ברקת: תודה על כך שהקדשתם מזמנכם. אני מקווה שנוכל להגיע להבנות. שבת שלום.

וכך, בשבת, בחמש אחר הצהריים תתקיים בירושלים הפגנה. להפגנה המדוברת יגיעו כל חברי הבד"ץ ובראשם הגאב"ד הגרי"ט וויס. ההפגנה תצא מכיכר מאה שערים לכיון חניון ספרא שם ימחה הציבור על חילול השבת בחניון העירייה.

גאב"ד העדה, הגרי"ט וייס הוציא מכתב שעל כל איש מירושלים חובה ללכת ולמחות נגד חילולי השבת. אם נצרף לכך את אפקט שבתות הקיץ הארוכות, הרי שמשעמם לא יהיה.

שליח מגאב"ד ירושלים הגיע לבית הגרי"ש אלישיב על מנת להחתים אותו על ה'קול קורא' ליציאה להפגנות השבת. הגרי"ש אמר שיש למחות, אך סירב לחתום על ה'קול קורא'.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}