י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הסתבכויות של עיתון חדש • פרסום ראשון

עוד לא יבש הדיו על מודעת ההתנצלות להגר"ש אוירבעך, וכבר 'המבשר' מוצא עצמו עם תקלה חדשה: פירסום מודעה של ישיבת ויזניץ' - שלא הגיעה מהחסידות. בויזניץ' שלחו מכתב עם דרישה להתנצלות

חברים, עד העיתון. סגן שר החינוך, מאיר פרוש
חברים, עד העיתון. סגן שר החינוך, מאיר פרוש

עיתון 'המבשר' אולי הצליח להתבסס מבחינת שיווק והפצה, וגם מבחינה מערכתית מפיקים העורכים והכתבים עיתון ראוי, אך בתחום הפוליטי-רבני יש לו, כך מתברר, עוד הרבה מה ללמוד.

כפי שפרסמנו אתמול כאן, באתר 'בחדרי חרדים', פרסם העיתון מודעת 'הכחשה נמרצת' בשמו של הגר"ש אוירבעך כנגד כתבה שפורסמה ב'שעה טובה', בה נכתב כי לאיש העסקים גומא אגאייר יש קשר קרוב עם הגר"ש אוירבעך. המכתב, שנשלח לעיתון על-ידי גורם אינטרסנטי המצוי בסכסוך עם אגאייר, הודפס בעיתון למרות שלא הגיע מביתו של הגר"ש, מה שגרם לעיתון לפרסם מודעת התנצלות שפורסמה בעיתון של היום (ה).

"לא מכירים את אפשטיין" • פרסום ראשון

אלא שהיום מתברר שהעיתון נכשל שוב בתחום הפרסום.

בעיתון פורסמה בהבלטה מודעת אבל מטעם ישיבת 'בית ישראל ודמשק אליעזר' ויזניץ' על פטירת חיה שרה טסלר ע"ה, אשת הנגיד נפתלי טסלר. המודעה כשלעצמה נראית טבעית לחלוטין. טסלר הינו אחד התורמים היותר 'כבדים' של חסידות ויז'ניץ, ואך טבעי הוא שישיבת ויזניץ' תפרסם מודעת אבל.

אך מתברר שהחסידות לא שלחה את המודעה לעיתון 'המבשר'. המודעה, שהגיעה למערכת באמצעות מערכת 'מיילים' אותם שולחים ממשרדי איגוד חסידי ויזניץ בצורה מרוכזת, הגיעה גם לעיתון 'המבשר', אך לא לשם פרסום.

הפרסום עורר סערה בחסידות. ויזניץ', שבאופן רשמי נזהרת שלא להיכנס למחלוקת לא לה, ואינה רוצה לנקוט צד ביריבות שבין מערכות היומונים החרדיים, מצאה את עצמה בעמדת מגננה.

למרות שבעיתון 'המודיע' פורסמה מודעה רשמית מטעם איגוד חסידי ויזניץ', הרי ששליחת מודעה לעיתון 'המודיע', היא בבחינת מסורת רבת שנים. פרסום בעיתון 'המבשר', לעומת זאת, הינו תקדים, ומרמז כביכול על נקיטת עמדה מצידה של ויזניץ'.

בחסידות החליטו להגיב, ובמכתב שנשלח לסגן שר החינוך מאיר פרוש נכתב כי הם מוחים על פרסום המודעה ומבקשים שהעיתון יבהיר בצורה ברורה, כי המודעה לא הגיעה בצורה רשמית מטעם החסידות. במכתב מודגש כי למרות הידידות והערכה לפועלו של מאיר פרוש בפן האישי, הרי שאין ברצונם להתערב במחלוקת.

את תגובת מערכת 'המבשר' לא הצלחנו לקבל עד לשעת כתיבת השורות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}