י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בנט היו"ר של הבית היהודי; אורלב פרש

הסתיים המירוץ בין זבולון אורלב לנפתלי בנט, לתפקיד יו"ר ה'בית היהודי' • מספירת 90 אחוזמהקולות מסתמן: נצחון מוחץ לבנט • אורלב פורש מהפוליטיקה

כוח חדש. נפתלי בנט. צילום: פלאש90
כוח חדש. נפתלי בנט. צילום: פלאש90

מהפך בבית היהודי: לפי ספירת 90% מהקלפיות עולה, כי נפתלי בנט ניצח בגדול בבחירות לראשות המפלגה והביס את חבר הכנסת זבולון אורלב, שהכריז על פרישה מהפוליטיקה. לפי הספירה, בנט מוביל עם 67% מהקולות, לעומת 32% לאורלב.

זבולון אורלב בירך את בנט, וזמן קצר אחר-כך הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. אורלב אמר: "אני מקבל את התוצאות הדמוקרטיות כפי שהתקבלו. התקשרתי לבנט ובירכתי אותו להצלחה. גם השר דניאל הרשקוביץ התקשר לברך. כל חיי קיבלתי הכרעות ואני צריך לשמש דוגמה למנהיג גם כשהתוצאה לא טובה. הבטחתי שלא אשאר בחיים הפוליטיים ואקיים את הבטחתי. אמשיך להיות חבר המפד"ל".

יו"ר הבית היהודי הקודם, השר דניאל הרשקוביץ, שפרש מהתמודדות, בירך גם הוא את בנט. "אני מקווה שתצליח לנווט את הספינה האדירה של הציבור הדתי לאומי ואני מתכוון לסייע לך בכך", אמר.

הקלפיות נפתחו בשעה 15:00 ותוך זמן קצר הגיעו שני המועמדים המרכזיים, ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט, להצביע בקלפיות במקומות מגוריהם, ירושלים ורעננה.

הקלפיות ננעלו בשעה 22:00 ויו"ר ועדת המפקד, הרב ד"ר דניאל טרופר, דחה את בקשת מטה בנט להאריך את ההצבעה בשל תורים ארוכים. אך הוועדה הורתה על הארכת זמן ההצבעה בחצי שעה לארבע ישיבות.

הבחירות שנערכו ב-168 קלפיות ברחבי הארץ היו רוויות יצרים ומאבקים. אורלב אף טען כי בוצעו לו האזנות סתר במשכן, חשד שהתבדה לאחר בדיקה שערך קצין הכנסת.

התוצאות הסופיות יתפרסמו רק ביום רביעי בשעה 10:00, במסיבת עיתונאים שתתקיים בבית סוקולוב בתל-אביב, לאחר שתסתיים ספירת כל הקולות במעטפות הכפולות.
מפדל נפתלי בנט זבולון אורלב הבית היהודי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}