י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אליזרע בישל דיסה

אשדוד כמרקחה: יו"ר המועצה הדתית המכהן, שלמה אליזרע, התפטר מתפקידו בכדי לאפשר לממלא-מקומו לקבל את התפקיד. המטרה: לחסום את מאיר עמאר, המקורב לראשי ש"ס. אליזרע: "מותר לי"

השר יעקב מרגי חונך היום מקווה חדש באשדוד
השר יעקב מרגי חונך היום מקווה חדש באשדוד

העיר הדרומית אשדוד, אינה מספקת בימים כתיקונם אייטמים חדשותיים. אך היום הזה עברה המועצה הדתית בעיר תהפוכה של ממש. ב-17 השנים האחרונות כיהן שלמה אליזרע, נציג המפד"ל, כיו"ר המועצה הדתית. עבודתו המסורה הייתה לשם דבר, והוא נבחר ברציפות במשך מספר קדנציות. כסגנו וממלא מקומו כיהן עובדיה דאהן. דאהן משמש, בנוסף לתפקידו במועצה הדתית, כמנהל מוסדות בית יוסף.

בימים האחרונים הודיע היו"ר הוותיק על התפטרותו מתפקידו. גורמים בעיר העריכו בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', כי אליזרע הניח את מכתב ההתפטרות מכיוון שהעריך כי לא יבחר לקדנציה נוספת. המצב הפוליטי בעיר השתנה, ותנועת ש"ס צברה כח רב. אליזרע הבין כי הגיע לסוף דרכו כיו"ר - והחליט לפעול במהרה. את הפעילות, בכדי לשמר את מעמדו, הוא עשה נגד עמדתם של מנהיגי ש"ס ובעצם סינדל אותם.

החוק קובע כי באם יו"ר מועצה דתית מתפטר, הרי שממלא-מקומו מתמנה ליו"ר לאחר הצבעה של חברי המועצה הדתית. וכך, מיד לאחר התפטרותו, כינסו חברי המועצה הדתית באשדוד ישיבה, במהלכה נבחר סגנו של אילזרע - עובדיה דאהן ליו"ר המועצה הדתית. המהלך נועד לחסום את מאיר עמאר.

עמאר, חבר המועצה הדתית, התמודד ברשימה הש"סית באשדוד, אך מוקם במקום החמישי, ולא נבחר לעירייה. אחיו של עמאר מכהן כעוזרו של שר הדתות יעקב מרגי, ואחראי על תחום בחירת רבני הערים.

עמאר שכבר ראה בעיני רוחו את אחיו מתמודד על תפקיד יו"ר המועצה הדתית - וזוכה, קיבל הערב בהפתעה את המהלך של אליזרע, שגרם, כאמור, לבחירת איש ש"ס אחר לתפקיד. המהלך הזה מסנדל את בעצם את ראשי ש"ס שאינם יכולים להעמיד איש ש"ס מול איש ש"ס מכהן.

יצוין, כי אליזרע נבחר בישיבה הערב לתפקיד ממלא-מקום ראש המועצה.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים' אומר שלמה אליזרע: "אחרי 17 שנה אני רוצה להעביר את התפקיד בצורה מסודרת. כיהנתי במשך הרבה שנים, ועכשיו אני רוצה לתת את התפקיד למישהו אחר".

• האם המהלך שלך לא נועד למנוע מעמאר מלהיבחר לתפקיד?

"ודאי שלצעד שעשיתי יש אמירה. מותר לי אחרי 17 שנה במועצה להראות מי אני חושב שראוי שיכהן כיו"ר המועצה הדתית. הצעד שעשיתי היה בהחלט צעד שנועד בכדי שדאהן יקבל את התפקיד וישאר בו. אני לא מאמין שראשי ש"ס ידיחו ראש מכהן שהוא איש ש"ס בשביל איש אחר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}