ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בחורי ישיבה הפריעו ופצעו שוטרים בזירת השריפה - וזומנו לחקירה

בחורי ישיבה שהתקהלו בזירת השריפה בליל שבת בביתר עילית, הפריעו לפעילותם של השוטרים • בחור אחד אף תקף שוטר, ושוטר אחר שרדף אחריו - החליק ונפצע ברגלו • הבחור עוכב לחקירה בנקודת המשטרה המקומית, ושוחרר לאחר התקהלות • המשטרה זימנה בחורים נוספים לחקירה

התקהלות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
התקהלות. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

במשטרה זימנו השבוע לחקירה בחורי ישיבה מביתר עילית, זאת בשל החשד שהיו מעורבים בהפרות סדר מתחת לבית בו פרצה השריפה בעיר בליל שבת האחרון. החוקרים נחושים למצות את הדין עם הבחורים, לאחר ששוטר שהיה בזירה, נפצע ברגלו באשמת אחד המעורבים.

כזכור, בליל שבת האחרון, סמוך לשעה 23:00, התקבל דיווח על שריפה שפרצה בדירה ברחוב חתם סופר בעיר ביתר-עילית. צוותי הכיבוי והחילוץ חילצו מהמקום כ-20 דיירים - רובם פצועים - משתי דירות שעלו באש. צוותי מד"א פינו לבית החולים אישה כבת 60 במצב בינוני, ו-14 פצועים קל - בהם 7 ילדים. הפצועים פונו לבתי החולים 'הדסה עין כרם' ו'שערי צדק' בירושלים.

השריפה ובפרט בואם של כוחות הכיבוי והמשטרה - גררו למקום סקרנים רבים. כמנהגה במקרים מעין אלו, הציבה המשטרה סביב הבניין סרט ביטחון, כדי למנוע את ההתקהלות ההמונית. אחד הבחורים קרע את הסרט, בחור אחר תקף שוטר ונמלט, שוטר נוסף שפתח במרדף אחריו החליק ונפל לרצפה, כתוצאה משלולית מים.

כתוצאה מהנפילה נפצע השוטר ברגלו - ופונה לבית החולים כדי לקבל טיפול רפואי.

בעקבות כך, דרשה המשטרה לעכב במהלך השבת את הבחור לחקירה. הבחור סירב להתלוות לשוטרים בניידת בשבת, ולבסוף הוסכם כי הוא יעוכב לנקודת המשטרה הממוקמת בעיר.

רק כעבור שעתיים, לאחר שעשרות התקהלו סביב נקודת המשטרה, שוחרר הבחור. במקביל, שוטר תיעד את המהומה מחוץ לנקודת המשטרה ואת האירועים שקדמו לכך. ל'בחדרי חרדים' נודע כי ביומיים האחרונים הוזמנו מספר בחורי ישיבה שנכחו בזירה לחקירה.

אחד מהבחורים, הוא דמות צעירה ומוכרת בעיר, הבוקר (ב) הגיעו אנשי בילוש לביתו, בעוד הוא עצמו היה באזור אחר. הם מסרו לאמו זימון לחקירה למחר בבוקר.

תושב העיר מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אני ורבים כמוני לא מבינים מדוע המשטרה החליטה להתגרות בתושבים, ובשיאה של השבת הגיעה עם כוחות מתוגברים כאילו היה זה פיגוע חס וחלילה, ואחר-כך עוד מעוניינת לעצור ולחקור בחורים על לא עוול בכפם".
ביתר עילית שריפה חקירה משטרה רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד