י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"לא מכירים את אפשטיין" • פרסום ראשון

בבית הגר"ש אוירבעך זועמים על הפרסום ב'המבשר' נגד גומא אגייאר, בשמו: "לא מכירים את מי שחתום על המודעה". 'יתד' ו'המודיע' קיבלו את המודעה ולא פרסמו. המבשר: קיבלנו ממשרד פרסום חרדי

גומא אגייאר עם הגר"ש אוירבעך
גומא אגייאר עם הגר"ש אוירבעך

בערב חג השבועות פורסמה כתבה ב'שעה טובה', על איש העסקים גומא אגייאר, ששמו הוזכר כמי שמתעניין ברכישת קבוצת הכדורגל של ביתר ירושלים. במהלך הראיון סיפר אגייאר על קשריו החמים עם הגר"ש אוירבעך, ואף סיפר על החום הרב אותו מפגין כלפיו הגר"ש בביקורים הרבים שהוא עורך בביתו.

לאחר פרסום הכתבה עלו טענות רבות כנגד מתן הבמה לאגייאר. יודעי דבר סיפרו כי מדובר ביהודי הנשוי לגויה, שעברה גיור שלא כהלכה, הם אף הוסיפו אי אלו טענות על אישיותו של האיש.

היום (ד') פורסמה בעיתון 'המבשר' מודעת הכחשה נמרצת וחד-משמעית, החתומה על-ידי הרב יעקב אפשטיין, בו הוא מכנה את אגייר בתואר "אישיות מפוקפקת... וגם נשוי לאשה שעברה גירות מאוד מפוקפקת".

אפשטיין מוסיף בהכחשה, כי בירר את הדברים עם מקורבי הגר"ש אוירבעך, וכי אגייאר לא תרם כספים ולא מגיע להתייעץ עם הגר"ש אוירבעך.

פרסום ההכחשה ב'המבשר' - שנשלחה גם ליתר היומונים החרדיים - הקפיץ את אנשי הגר"ש אוירבעך. בשיחת טלפון שקיימנו עם נאמן ביתו הוא אומר: "המודעה הזאת היא שקר גמור. אין אף אחד שקוראם לו אפשטיין שמסתובב בית הרב. אנחנו לא מכירים אחד כזה וזו מודעה הזויה ממש".

• להגר"ש אוירבעך יש קשר עם אגייר?

"לפני כשלושה שבועות הגיע הגר"ש קוק, כשהוא מלווה באגייאר אל הגר"ש אוירבעך. בזמנו היה מדובר על תרומה גדולה לרשת 'שובו' שעמדה לפני קריסה של ממש. וגאייר הבטיח לעזור לרשת מבחינה כספית. באותו יום הגיע גאייר לגר"ש פעמיים, ובזה מסתכם כל הקשר. התרומה לרשת שובו התפרסמה בהבלטה בעיתון 'יתד נאמן', אך מבלי להזכיר את הגר"ש אוירבעך. בימים האחרונים שמענו שמדובר ביהודי מפוקפק, אך לא החלטנו להוציא שום מודעה".

• מי עומד מאחורי הפרסום?

"כנראה יש גורם שלישי שנפגע בצורה כלשהי והוא רוצה לחמם את הגיזרה. מזה שהמודעה פורסמה רק ב'המבשר' ולא ביומונים האחרים ניתן ללמוד שזה לא יצא מאיתנו".

מבירור שערכנו מתברר כי את המודעה קיבלו גם ב'יתד נאמן' וב'המודיע', אך מכיוון שלא קיבלו פניה רשמית מבית הגר"ש אוירבעך, לא פרסמו את המודעה.

בעיתון 'המבשר' אמרו בתגובה כי קיבלו את המודעה ממשרד פרסום חרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}