רק שמונה חודשי מאסר לנהג שהורשע בגרימת מוות רשלנות
נהג מונית שגרם לתאונה כתוצאה מאי שמירת מרחק מכלי הרכב שלפניו, גרם להריגתו של נהג שנסע ברכב מסוג "מיול". אור ירוק: "שמירת מרחק מכלי הרכב שמלפנים, היא אחת הדרכים שניתן באמצעותם לצמצם את תאונות הדרכים"
דוברות מחוז שי
בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, גזר ב-11 באוקטובר 2012, שמונה חודשי מאסר בפועל, על נהג מונית שפגע והרג, נהג שנסע ברכב מסוג "מיול", בירושלים.
בשעת החשיכה, נסע נהג המונית על גשר אלנבי בכביש דו מסלולי ללא תאורת רחוב, כאשר באותו זמן נסע בנתיב הימני טרקטור תפעולי מסוג "מיול". בשלב מסוים הבחין נהג המונית ברכב ה"מיול", הסיט את הרכב שמאלו ופגע בחלקו הקדמי הימני בארגז "המיול". כתוצאה מהתאונה נפצע נהג ה"מיול" אנושות ומת בבית החולים, ארבעה ימים לאחר מכן. מחקירת התאונה עולה כי למרות החשיכה, לנהג המונית היה שדה ראיה של 150-186 מטרים וכל הממצאים הראו כי "המיול" נסע בנתיב הימני. לנהג הנאשם רישיון נהיגה משנת 1989, ויש לו 16 עבירות תעבורה קודמות, רובן ברירות קנס.
שופטת בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, מרים קסלסי, קבעה כי: "מדובר ברשלנות בנהיגה, הנובעת מאי שמירת מרחק עצירה מספיק מהרכב שלפנים ומחוסר תשומת לב. מנסיבות המקרה עולה כי התאונה הקטלנית ארעה בשל רשלנות רגעית, רשלנות בדרגה נמוכה, אשר יתכן ותרמו לכך היעדר התאורה בכביש, היות הכביש שומם ואולי אף היעדר אורות "במיול", אם כי טענה זו של הנאשם לא הוכחה, אך גם לא נסתרה, כל אלו הביאו אולי להפחתת ערנותו של הנאשם, עד אשר התקרב יתר על המידה ל"מיול", ולא הצליח למנוע הפגיעה בו."
השופטת קסלסי גזרה על נהג המונית שמונה חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה למשך שמונה שנים, מאסר של 18 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירה של גרימת מוות ברשלנות ופסילת רישיון נהיגה ל-10 שנים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים.
עמותת אור ירוק: "שמירת מרחק מכלי הרכב שמלפנים, היא אחת הדרכים שניתן באמצעותם לצמצם את תאונות הדרכים. בשנת 2011 נפגעו בירושלים 238 בני אדם בתאונות חזית אחור- העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר ביחס לשאר הערים בארץ, בתאונות מהסוג הזה, בשנה הקודמת. בין השנים 2003-2011 נפגעו יותר מ-2,500 בני אדם בתאונות חזית-אחור."
בשעת החשיכה, נסע נהג המונית על גשר אלנבי בכביש דו מסלולי ללא תאורת רחוב, כאשר באותו זמן נסע בנתיב הימני טרקטור תפעולי מסוג "מיול". בשלב מסוים הבחין נהג המונית ברכב ה"מיול", הסיט את הרכב שמאלו ופגע בחלקו הקדמי הימני בארגז "המיול". כתוצאה מהתאונה נפצע נהג ה"מיול" אנושות ומת בבית החולים, ארבעה ימים לאחר מכן. מחקירת התאונה עולה כי למרות החשיכה, לנהג המונית היה שדה ראיה של 150-186 מטרים וכל הממצאים הראו כי "המיול" נסע בנתיב הימני. לנהג הנאשם רישיון נהיגה משנת 1989, ויש לו 16 עבירות תעבורה קודמות, רובן ברירות קנס.
שופטת בית משפט השלום לתעבורה בירושלים, מרים קסלסי, קבעה כי: "מדובר ברשלנות בנהיגה, הנובעת מאי שמירת מרחק עצירה מספיק מהרכב שלפנים ומחוסר תשומת לב. מנסיבות המקרה עולה כי התאונה הקטלנית ארעה בשל רשלנות רגעית, רשלנות בדרגה נמוכה, אשר יתכן ותרמו לכך היעדר התאורה בכביש, היות הכביש שומם ואולי אף היעדר אורות "במיול", אם כי טענה זו של הנאשם לא הוכחה, אך גם לא נסתרה, כל אלו הביאו אולי להפחתת ערנותו של הנאשם, עד אשר התקרב יתר על המידה ל"מיול", ולא הצליח למנוע הפגיעה בו."
השופטת קסלסי גזרה על נהג המונית שמונה חודשי מאסר בפועל, פסילת רישיון נהיגה למשך שמונה שנים, מאסר של 18 חודשים על תנאי למשך שלוש שנים שלא יעבור עבירה של גרימת מוות ברשלנות ופסילת רישיון נהיגה ל-10 שנים וזאת על תנאי למשך שלוש שנים.
עמותת אור ירוק: "שמירת מרחק מכלי הרכב שמלפנים, היא אחת הדרכים שניתן באמצעותם לצמצם את תאונות הדרכים. בשנת 2011 נפגעו בירושלים 238 בני אדם בתאונות חזית אחור- העיר עם מספר הנפגעים הגבוה ביותר ביחס לשאר הערים בארץ, בתאונות מהסוג הזה, בשנה הקודמת. בין השנים 2003-2011 נפגעו יותר מ-2,500 בני אדם בתאונות חזית-אחור."
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות