י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

פסק דין תקדימי: חדר מדרגות משותף אינו 'אזור עישון'

חדרי מדרגות של בתים משותפים או משרדיים אינם יכולים לשמש 'אזור עישון', בהתאם לחוק למניעת עישון במקומות ציבוריים. השופט: בניין משרדים הוא מקום עבודה לכל דבר ועניין, כולל השטח הציבורי

פסק דין תקדימי: חדר מדרגות משותף אינו 'אזור עישון'

פסק דין תקדימי ניתן אתמול (ג) בבית משפט השלום בתל אביב: חדרי מדרגות של בתים משותפים או משרדיים אינם יכולים לשמש 'אזור עישון' בהתאם לחוק למניעת עישון במקומות ציבוריים.

את פסק הדין נתן השופט רחמים כהן אשר קיבל את התביעה שהגישה חברת 'קסם מילניום בע"מ' נגד חברת הניהול של הבית המשותף 'בית הספנות' מרחוב נירים בתל אביב, בו שוכנים משרדיה, וקבע כי קביעת חדר המדרגות המרכזי בבניין כ'אזור עישון' אינה תקפה מבחינה חוקית.

התובעת ביקשה לאסור את העישון בבניין שבו שכרה משרדים, שכן לטענתה בשל הפיכת חדר המדרגות ל'אזור עישון', נגרם סבל לעובדי החברה וללקוחותיה. עוד טענה החברה התובעת כי על אף פניותיה לא נקטה חברת הניהול פעולה כלשהי כדי למנוע את העישון.

השופט כהן קיבל את הטענות, כאמור, וציין כי בחקיקת החוק למניעת העישון ביקש המחוקק להגן על הציבור הלא מעשן מפני חשיפה לעשן הסיגריות במקומות ציבוריים. השופט קבע כי "בניין משרדים" הוא מקום עבודה לכל דבר ועניין - לרבות השטחים הציבוריים שבו.

יחד עם זאת, קיבל השופט את טענת הנתבעים כי התביעה הוגשה שלא בתום לב, ולכן פטר את הנתבעים ואת בעלי הבניין מתשלום הוצאות משפט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}