י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגרי"ש: תחרות במד"א, אם ימשיכו להתנכל

התנה המהלך באיחוד מלא בין הארגונים • בפגישה אצל ליצמן סוכם: יוקם פורום משותף במטרה להגיע להסכם • ראשי ארגוני ההצלה נפגשו גם עם האדמו"ר מצאנז והגר"ש אוירבעך • ומי מייחצן את המאבק?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

המהלכים לקראת הכנס הגדול שיוזמים ארגוני ההצלה החרדיים נגד מד"א הולך וצובר תאוצה. כפי שדיווחנו באתר 'בחדרי חרדים', מתכננים הארגונים כנס גדול שבמרכזו יעמוד נושא המלחמה בארגון מד"א, על רקע הרדיפה המתמשכת של הארגון נגדם.

במסגרת המלחמה בין הצדדים הוסרו הכפפות: מד"א איים בביטול שרות הביפרים למתנדבים בארגוני ההצלה - והמלחמה פרצה באופן רשמי.

מי ישמור על השומרים?

הכנס המתוכנן לא מצא חן, בלשון המעטה, בעיני ראשי מד"א, שניסו לעשות הכל בכדי לגרום לו לאבד מחשיבותו. אך בארגוני ההצלה, שפועלים בכפיכפות להוראות הרבנים, החליטו שלא לוותר ולהילחם בכל הכח נגד הארגון.

בכדי להפוך את הכינוס להצלחה תקשורתית, שכרו בארגוני ההצלה את שירותי היח"צנות של אייל ארד וליאור חורב. השניים, שפועלים בזירה התקשורתית נגד מד"א, הביאו להצלחות לא מועטות בימים האחרונים, זאת לצד פעילותו הנמרצת של דובר הארגון, בצלאל קאהן.

מי שעומד בתווך הוא סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. יש שטענו שליצמן פועל לצד במד"א במאבק המתמשך, מה שעורר את זעמם של ארגוני ההצלה החרדים.

היום (ג') בשעות הערב נפגש סגן שר הבריאות עם נציגי ארגוני ההצלה החרדים, לפגישת היערכות. הפגישה הייתה מין רמז לאיזה צד משתייך יעקב ליצמן, ולאן נוטה ליבו במאבק שגובל בפיקוח נפש. הפגישה, בה נטלו חלק נציגי הארגונים 'איחוד הצלה' ו'הצלה ישראל', חשובה בעצם קיומה. בין הארגונים הניצים עבר הרבה דם רע בשנים האחרונות, ומלחמת הקרדיטים העכירה את האוירה עד לכדי ניתוק קשרים טוטאלי.

בפגישה הערב הבינו כולם כי הם חייבים לעמוד זה לצד זה בכדי להיאבק במד"א. בפגישה הרגיע ליצמן את הרוחות. הוא אמר למשתתפים כי אין לערב שיקולים פוליטיים במסגרות של הצלת חיים, וכי הוא לוקח על עצמו לגשר בין הצדדים הניצים.

ליצמן הודיע כי יקים פורום משותף לכל ארגוני ההצלה, גם אלו שלא השתתפו בפגישה. בראש הפורום יעמוד ראש לשכתו, חיים יוסטמן. בישיבה משותפת בפורום כזה, כך הוא מקווה, יצליחו הצדדים להגיע להבנות ולשים סוף למאבק.

כבר מחר יפגש ליצמן עם מנכ"ל מד"א, אלי בין, על מנת לבדוק איך ניתן להגיע להסכם המקובל על כל הצדדים.

בארגוני ההצלה שוקלים, במקביל, את כל האופציות. בימים האחרונים נבדקה האפשרות להקים ארגון שיתחרה במד"א, וישמש כגוף על לכל ארגוני ההצלה.

נציגי הארגונים ביקרו היום (ג) אצל הגרי"ש אלישיב, האדמו"ר מצאנז והגר"ש אוירבעך. הגרי"ש אלישיב אמר לנציגים, באופן חד משמעי, כי "אם ימשיכו להתנכל תקימו ארגון עצמאי מתחרה. אל תהססו". יחד עם זאת, הגרי"ש התנה את המהלך באיחוד מוחלט של הארגונים החרדיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}