י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יד לאחים: "מסיונרים בקרב עולי 'בני המנשה'"

"הדברים נסמכים על ראיות חד משמעיות ועל הצהרות מפורשות של אותם עולים פוטנציאליים המצהירים בהתרגשות כי 'סוף סוף ניתנת האפשרות ליהודים משיחיים הקוראים לעצמם בני מנשה לעלות לישראל'"

חתונה של 'בני המנשה'. צילום: פלאש90
חתונה של 'בני המנשה'. צילום: פלאש90


על רקע הפרסומים הגוברים והולכים על הכוונה להתיר בקרוב את עלייתם ארצה של בני הפלשמורה וכן חלק מתושבי הודו המזוהים כבני המנשה, הגיע לארגון הפעילים יד לאחים חומר רב ומגוון המוכיח כי חלק ניכר מאותם עולים פוטנציאליים אינם אלא מיסיונריים ורבים נוספים מהם המירו דתם.

במכתב ארוך ומנומק, המלווה במסמכים רבים, ששיגר יו"ר יד לאחים, ישירות לנוגעים בדבר מגלה הגרש"ב ליפשיץ: "תוך כדי פעילות ענפה של פעילי יד לאחים ברחבי הארץ, נוכחנו לדעת כי רבים מבני הפלשמורה, הצטרפו לכתות נוצריות שונות ברחבי הארץ. בנוסף לכך יש גם בנות מהפלשמורה אשר נישאו לערבים ומתגוררים עמם בכפרים הערבים. כאשר בדקנו יותר לעומקם של דברים התברר לנו כי גם באתיופיה מצויים הם בתחום השפעתן של הכנסיות".

כאילו לא די בכך, חושף יו"ר יד לאחים כי "חמורה מאוד העובדה שהגיעה אלינו שבעת שהגיעו שליחים שונים מהארץ וביניהם רבנים ודבר בואם היה ידוע מבעוד מועד לעסקנים שונים אשר מסיבות שונות ומשונות רוצים להעלותם ארצה, הכינו עסקנים אלו כמה וכמה מבני הפלשמורה והדריכו אותם מראש מה לדבר (ומה לא לדבר) וכיו"ב. ממילא בוודאי ובוודאי שיש לנקוט משנה זהירות בכל הקשור להעלאתם ארצה כי מי יודע הלנו הם או, חלילה, ההפך".

בהתייחסו לכוונה להעלות ארצה קבוצות מהודו , מגלה יו"ר יד לאחים כי "קיבלנו לאחרונה פרסום ולפיו הודים מקבוצת הצ'ין קוקי מיזו המציגים את עצמם כבני שבט בני המנשה משתייכים לאמיתו של דבר למיסיונרים משיחיים רוצים להעלות ארצה כיהודים. הם רוצים לנצל פרצה משפטית נוראה שבאה בעקבות פסיקת בג"ץ לפיה יכולים הם לקבל הכרה כאזרחי המדינה.

"בבקשות עלייה שהגישו מציינים כי ב-1 לאפריל 08 הגדרו שבטי הצ'ין קוקי מיזו בצפון מזרח הודו כנספחים לשבט מנשה. יצוין כי באזור מניפור בלבד יש כעשרת אלפים 'משיחיים' כאלו. נקל לשער מה יהיה אם רבבות משבטי הצ'ין קוקי מיזו ודומיהם יגיעו ארצה ויקבלו הכרה כאזרחי ישראל בעוד הם קשורים עם המיסיונרים המשיחיים".

יו"ר יד לאחים פונה אפוא בבקשה נרגשת: "רואים או מדי יום באבדן נפשות ר"ל בתוצאה מפעילות מיסיונרים והתחברות לבני מיעוטים, וזאת בנוסף לגלי העלייה מחבר העמים אשר רבים הם אינם יהודים. ובודאי שסכנות רבות עלולות חלילה להגיע גם מהפלשמורה וגם מהודים אלו והדומים להם המעוניינים לעלות ארצה עקב מצבם הכלכלי הקשה כל-כך. סכנות של טמיעה וערבוביה נוראה ואף סכנות לביטחונה של ישראל".

דבריו של יו"ר יד לאחים נסמכים, בין היתר, על פרסומים פנימיים של המיסיונריים אשר אנשי יד לאחים הצליחו לשים את ידיהם עליהם. בפרסומים אלו מתבשרים המיסיונרים, בשמחה בלתי מוסתרת, כי תושבים ממחוז צפון מזרח הודו (ברובם מקבוצת הצ'ין-קוקי-מיזו) המכריזים על אמונתם כ'יהודית משיחית', אשר בקשותיהם לקבל אזרחות ישראלית בעבר נענו בסירוב בגלל שהמירו דתם - יכולים כעת להגיש בקשה לאזרחות ישראלית בעקבות האור הירוק שנתנה ממשלת ישראל, זאת לאחר כמה שנים של מאבק למען מטרה זו".

אותו פרסום מצטט את "המזכיר הראשי של מועצת הנוער המשיחי בהודו" ש"הביע שמחה עצומה ואמר שהפסיקה היא כמו חלום שהתגשם והביע תקווה שהחלטה זו תגרום לאחדות ותביא לשלום ולאחדות בין היהודים המשיחיים החיים בחלק הזה של הגלובוס".

בעקבות הדברים החמורים, פנה יו"ר יד לאחים בנפרד אף לשר הפנים, אלי ישי, אשר בידו קיימת האפשרות אם להתיר או להגביל עלייה זו, בהעמידו אותו על חומרת הדברים. "מבלי להיכנס לנושא הקשור לבירור יהדותם של בני המנשה, עניין חמור לכשעצמו, מפנים אנו את תשומת לבך לעובדה שהם מאמינים ביהדות, ולהבדיל, בנצרות בעת ובעונה אחת, והם נמצאים תחת השפעה מיסיונרית משמעותית כפי שהמיסיונרים בעצמם מעידים על כך. ועל כן, לענ"ד אין לפעול להבאת ולהתרת כניסתם ארצה", כותב יו"ר יד לאחים.

רק השבוע פורסמה בתקשורת (בעיתון 'הארץ') בה צוטטו דברים נרחבים מפי העולים הפוטנציאליים עצמם שאינם מסתירים כלל את אמונתם המיסיונרית. ביד לאחים הובעה השבוע תקווה כי הפנייה הנרגשת תיפול על אוזניים קשובות והמיסיונרים לא יבואו בשערי הארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}