י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בשעת חירום: הטלפון ה'כשר' יקבל sms

פיקוד העורף פנו אל הגר"י סילמן בבקשה: לפתוח את המכשירים הכשרים לקבלת מסרונים בשעת חירום. הבקשה אושרה ונבדקת מבחינה טכנית. וגם: באלו דרכים יפנה פיקוד העורף למגזר החרדי במקרה חירום?

הגר''י סילמן. אישר באופן עקרוני
הגר''י סילמן. אישר באופן עקרוני

התרגיל המורחב של פיקוד העורף מביא עמו שינוי גם בהרגלי התקשורת של הציבור החרדי. פיקוד העורף, שמייחס משקל רב להתרעה במקרי חירום לציבור החרדי, הפיק סרט באידיש, כמו גם חוברות הסברה המיועדות למגזר החרדי.

היום (ג') במהלך התרגיל רחב ההיקף, השתתפו ארגוני ההצלה החרדיים בפעילות, וארגון זק"א דימה פינוי מתים ופצועים מהשטח.

זה רק תרגיל • וידאו וגלריה

חלק מההיערכות לשעת חירום כוללת גם שליחת מסרונים (סמסים) לציבור התושבים, בשעת אמת. בפיקוד העורף, המודעים לעובדה שהציבור החרדי מחזיק טלפונים כשרים שאין באפשרותם לקבל מסרונים, פנו אל הגר"י סילמן על מנת לבדוק אפשרות לפרוץ את המכשירים, כדי שאלו יקבלו מסרונים בשעת חירום.

ישראל רוזנר, כתב רדיו 'קול חי', שבדק את העניין גילה, כי למרות שהמכשירים הכשרים אינם תומכים בקבלת מסרונים, יש באפשרות החברות לאפשר קבלת מסרונים. כדוגמה הוא מביא את פעילות המכשירים הכשרים בחו"ל, שם הם מקבלים מסרונים. הגר"י השיב כי באופן עקרוני הוא מאשר את הבקשה, וכעת הדבר נבדק טכנית מול החברות הסלולאריות.

בפיקוד העורף בוחנים אופציות שונות כיצד ליידע את הציבור החרדי במקרי חירום: האפשרות הבולטת היא לשלוח הודעות קוליות בצורה מרוכזת. מי שגילה את האפשרות, לראשונה, היו וועדות הצדקה ששלחו בצורה מרוכזת הודעות קוליות לעשרות אלפי מנויים בטלפונים כשרים. אולם בפיקוד העורף שוקלים האם להשתמש באופציה זו, שאינה מועדפת, בשל העלות הגבוהה יחסית של שליחת הודעות קוליות מול המחיר הנמוך של מסרונים.

אופציה נוספת הנשקלת בימים אלו בפיקוד העורף היא שידור חי מקווי הנייעס החרדים. בפרסום מוקדם יפורסמו הטלפונים, ומשם יועברו ההוראות המדויקות למקרי חירום.

אפשרות נוספת, אך לא כל-כך מעשית מבחינה תקציבית, היא שיווק רדיו בעל תדר אחד, שלאורך כל השנה יפעל במתכונת של גל שקט, ויפעל רק במקרי חירום. בפיקוד העורף מבהירים שאין בידיהם תקציב לרדיו מעין זה, ואי-אפשר להטיל על הציבור הוצאה מעין זו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}